Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24
    Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    AFWEZIG [PM functie disabled wegens onveilige opslag forum, zie mijn profiel voor info]

Duitse geheime dienst heeft NSA geholpen bij afluisteren Frankrijk

Naar keuze: categorie 'oeps' of categorie 'what's new?'

De Duitse geheime dienst BND (Bundesnachrichtendienst) heeft de collega's van de Amerikaanse NSA (National Security Agency) geholpen bij het bespioneren van vooral functionarissen van de Franse regering en van de Europese Unie. Dit meldden Duitse media vandaag.

De berichten brengen de Duitse regering in verlegenheid. Volgens de Süddeutsche Zeitung mocht de NSA een belangrijk afluisterstation in het Zuid-Duitse Bad Aibling benutten om onder meer het Elysée te bespioneren. In dat paleis in Parijs woont en werkt de Franse president. Voorts zouden belangrijke functionarissen van het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken en van de Europese Unie in Brussel zijn afgeluisterd.

De Duitse media stellen donderdag dat hun informatie afkomstig is van een onderzoek naar de affaire door de BND zelf en van een onderzoek dat medewerkers van bondskanselier Angela Merkel hebben uitgevoerd. (ANP) bron
    Meer leesvoer (engelstalig): bron

Al eerder vernamen we via The Intercept (Snowden) dat de NSA Duitsland als het ware tot haar 'meest omvangrijkste en grootste afluisterpost' had gemaakt. bron

Voordat we inzoomen op Bad Aibling... waar zitten die stiekeme luisteraars eigenlijk allemaal in Duitsland?
    Soms staan de ontvangers langs (voormalige) vliegvelden en worden daar gezien als radarinstallaties.
    Dan zou 1 radarinstallatie misschien nog 'passend' zijn, maar 5 stuks?

Hieronder zie je trouwens hoe vriend Google soms de diensten helpt door gewijzigde/geblurde beelden te geven.
    Klik hier en je ziet:

Niet te zien toch?
    Zoom nu eens in...

Verrassing:

Dan blijk je dus ineens WEL installaties te zien (foto vergeten te blurren misschien?)

Deze locatie hierboven hoort bij het Dagger Complex waar in 2003 een geheim project ICEBox is gerealiseerd om VS satellieten te kunnen besturen. Andere bekende locaties vanaf waar die satellietsturing plaatsvindt zijn Misawa (Japan) en Buckley Airforce Base (Colorado, VS). In 2006 zijn de ICEBox activiteiten officieel gestopt en heeft de NSA deze locatie overgenomen.
    Ongeveer een kilometer zuidelijk van de radardomes zit het personeel dat hoort bij het Dagger Complex.

Google marker: hier

Er is meer dan je denkt
    Waar sommige locaties prachtige namen hebben gekregen als 'European Center for Cryptology', betreft het dikwijls simpelweg NSA locaties vele honderden mensen dag in dag uit bezig zijn met aftappen en afluisteren.

Zie bijvoorbeeld ook:

De plaats Bad Aibling vanaf waar alles gebeurd zou zijn is overigens nauwelijks te missen als je er langs rijdt.
    De uit de kluiten gewassen satellietschotels zijn zeker niet bedoeld om een betere ontvangst van de Astra Satelliet en RTL4 te krijgen.

Google maps marker: HIER
    Wel weer goed om te zien dat de BND/NSA iets aan groene stroom doet, zie alle zonnepanelen ten westen van de locatie.

Er is in de afgelopen jaren trouwens volop gebouwd aan allerlei andere locaties ten behoeve van de BND (Lees: NSA).

De meest bekende locaties in kaart gebracht (bron)

Legenda:

• koptelefoontjes = afluisterposten NSA,
    • blauwe icoontjes = belangrijke internetknooppunten,
    • blauwe lijntjes - punten waarop internationale glasvezelkabels aan land komen.

De meest zuidelijk gelegen afluisterpost 'Bad Aibling' zou nu dus betrokken zijn bij het afluisteren van de Fransen.

>> DEEL 2

BP
    Laatst gewijzigd door Bunkerprepper; 30-04-15 om 10:50.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunkerprepper Bekijk Berichten
    Naar keuze: categorie 'oeps' of categorie 'what's new?'
    .............
    Beide: Oeps, maar What's new.

Het is weer fraai. En Duitsland en Frankrijk zijn toch zulke goede vrienden.
    Lekker voor het vertrouwen, als EU bondgenoten elkaar afluisteren.

En zie ik nu goed dat ze in Mühlheim samenwerken?

En wanneer laten we Amerika nu eens los?
    We gaan nog mee in hun ondergang.
    Laatst gewijzigd door Marc67NL; 30-04-15 om 10:46.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    AFWEZIG [PM functie disabled wegens onveilige opslag forum, zie mijn profiel voor info]
    Deel 2

Plannen richting 2020
    Natuurlijk kun je nooit precies weten wat er allemaal nog meer in het verschiet ligt qua afluisteren en het inrichten van locaties.

Wat wél duidelijk is, is dat de NSA natuurlijk het liefst zélf het heft in handen heeft qua toegang/eigendom/gebruik van die delen van de locatie waar ze hun geheime dingen doen.

Als je kijkt waar voor 2020 allemaal gecombineerde Duitse/Amerikaanse initiatieven staan gepland, weet je in ieder geval waar je zeker moet gaan kijken.

BP

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc67NL Bekijk Berichten
    En zie ik nu goed dat ze in Mühlheim samenwerken?
    Ja. Even voor de duidelijkheid.
    Voor Mulheim staat Frans-Duitse samenwerking (ook lekker na dat schandaal van vandaag)
    Voor Münster Nederlands-Duitse samenwerking.
    Voor Geilenkircken, Pirmasens en Grafenwöhr en Vilseck staat Duits-Amerikaanse samenwerking geprojecteerd.

BP

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Ik ga nog een keer zeggen dat ik blij ben dat je terug bent op het forum BP. Een goede inhoudelijke post met linkjes en illustraties!

Je mag rustig stellen dat de KGB en de BND in elkaars verlengde liggen. Eind vorige jaar kwam het Eikonal project naar buiten, het massale internet-tap-project van de NSA in Duitsland. Merkel zelf werd jarenlang afgeluisterd. Duitsland luistert op haar beurt Frankrijk af. En vanzelfsprekend is EADS/Airbus Group een gewild target voor espionage. Everyone mistrusts everyone else. Omdat er in dit geval ook sprake is van economische/industriële spionage, verwacht ik dat het laatste woord er nog niet over gezegd is en de zaak niet alleen op politiek niveau zal worden beslecht.
    Hora est.

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f150 Bekijk Berichten
    Ik ga nog een keer zeggen dat ik blij ben dat je terug bent op het forum BP. Een goede inhoudelijke post met linkjes en illustraties!
    Dank @f150. Wederzijds.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f150 Bekijk Berichten
    Je mag rustig stellen dat de KGB en de BND in elkaars verlengde liggen. Eind vorige jaar kwam het Eikonal project naar buiten, het massale internet-tap-project van de NSA in Duitsland. Merkel zelf werd jarenlang afgeluisterd. Duitsland luistert op haar beurt Frankrijk af. En vanzelfsprekend is EADS/Airbus Group een gewild target voor espionage. Everyone mistrusts everyone else. Omdat er in dit geval ook sprake is van economische/industriële spionage, verwacht ik dat het laatste woord er nog niet over gezegd is en de zaak niet alleen op politiek niveau zal worden beslecht.
    Ik vrees het ook. Iedereen al aan de PGP?

BP

PS: Als ik zie hoeveel kudos jij hebt, dan heb ik nog een flinke weg te gaan :-)
    Laatst gewijzigd door Bunkerprepper; 30-04-15 om 15:39.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    (google hun afbeeldingen van de verschillende zoomniveaus hebben zowel een andere bron, als een andere datum)

voor mij mag dit in de categorie "what's new".

edit; net even de "uitgezoomde" foto wat beter bekeken, lijkt er echt op alsof er een begincursus photoshop op is los gelaten, hahaha
    Laatst gewijzigd door fragalot; 30-04-15 om 20:06.

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fragalot Bekijk Berichten
    (google hun afbeeldingen van de verschillende zoomniveaus hebben zowel een andere bron, als een andere datum)

voor mij mag dit in de categorie "what's new".

edit; net even de "uitgezoomde" foto wat beter bekeken, lijkt er echt op alsof er een begincursus photoshop op is los gelaten, hahaha
    Ik neem aan dat je het over de originele foto's op inernet hebt.
    Ik heb de foto's NIET bewerkt :-)

BP

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Ik neem aan dat je het over de originele foto's op inernet hebt.
    Ik heb de foto's NIET bewerkt :-)

BP
    ja ik had het over de originele op google earth.

bij de uitgezoomde versie zie je op de plaatsen waar de "structuren" staan een blurrige vlek, alsof iemand de wisser gebruikt had :-)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012

PS: Als ik zie hoeveel kudos jij hebt, dan heb ik nog een flinke weg te gaan :-)
    Je bent hard opweg met dit soort ijzersterke posts, BP om [MENTION=2155]f150[/MENTION] te evenaren... dank hiervoor!

Vergelijkbare onderwerpen

1. Geheime plekjes
    Door phaelin in forum Huisvesting
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 19-06-14, 09:41
  2. Maandelijkse sirene weigert dienst
    Door Tom in forum Binnenland
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 07-04-14, 20:59
  3. Wie wordt geholpen igv een pandemie (shtf)
    Door Kans in forum Binnenland
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 14-12-12, 17:22
  4. Reacties: 3
    Laatste Bericht: 19-09-12, 23:03
  5. Geheime Duitse voedselvoorraden
    Door Tom in forum Europa
    Reacties: 39
    Laatste Bericht: 16-07-12, 19:08

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten