Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mora Bushcraft black.


Maritimesurvival

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je kunt ook de Mora Companion Heavy Duty MG overwegen, die is een stuk goedkoper maar heeft ook een dikker lemmet zoals de Bushcraft en zal dus net zo sterk zijn.

Ook carbon staal maar blank. De schede verschilt ook wat.

Verdere verschillen zijn het handvat en het lemmet van de Heavy Duty is een kleine centimeter korter dan van de Bushcraft. Het scheelt je echter zo'n 30 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga denk voor de Mora Companion Heavy Duty.

Goedkoop en erg stevig.

Bedankt voor de tips :D

Is de heavy Duty ook makkelijk te slijpen?

En wordt het pas bot na jaren intensief gebruik.

 

Makkelijk slijpen is relatief, hangt af van je ervaring maar de Mora's komen al erg scherp en de scandi grind vind ik makkelijk te slijpen.

Geen enkel mes blijft met intensief gebruik jaren scherp, dan moet je eerder denken aan uren, dagen of weken, afhankelijk van wat je precies doet.

Ik zou als ik jou was ook investeren in een slijpsteen, dat moet makkelijk kunnen met het geld dat je nu uitspaart. Denk dan aan een wetsteen met een korrel tussen 800 en 1200.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makkelijk slijpen is relatief, hangt af van je ervaring maar de Mora's komen al erg scherp en de scandi grind vind ik makkelijk te slijpen.

Geen enkel mes blijft met intensief gebruik jaren scherp, dan moet je eerder denken aan uren, dagen of weken, afhankelijk van wat je precies doet.

Ik zou als ik jou was ook investeren in een slijpsteen, dat moet makkelijk kunnen met het geld dat je nu uitspaart. Denk dan aan een wetsteen met een korrel tussen 800 en 1200.

 

Een slijpsteen heb ik al ,want op het moment heb ik een Victorinox Nomad wat al erg fijne messen zijn ,maar zocht nog een back-up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een slijpsteen heb ik al ,want op het moment heb ik een Victorinox Nomad wat al erg fijne messen zijn ,maar zocht nog een back-up.

 

Wat voor slijpsteen heb je ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik heb uiteindelijk een mes besteld bij de Wolfswinkel groentechniek.

Een Mora Companion 860 MG ,morgen komt het waarschijnlijk binnen :D

 

Een fijn mes, daar ga je veel plezier aan beleven. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
De andere dachten eerst een mes voor 11 euro dat zal vast wel rommel zijn en die reviews zijn allemaal reclame om dat ding te kopen

 

Op zich best wel wonderbaarlijk inderdaad, maar het is gewoon echt een goed mes.

Zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit-verhouding die je maar kan bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk een mes besteld bij de Wolfswinkel groentechniek.

Een Mora Companion 860 MG ,morgen komt het waarschijnlijk binnen :D

 

Met Mora zit je nooit verkeerd. Komt al vlijmscherp binnen en zal je jaren plezier aan beleven.

Niet dat het niet kan, maar batonnen kun je beter niet doen omdat hij niet full tang is en uiteindelijk zal breken.

Maar goed.. voor die prijs koop je ook gewoon gelijk weer een nieuwe (zou ik doen al voordat hij misschien kapot gaat).

Baton je niet, dan heb je een mes van betere kwaliteit dan veel messen van 100 euro.

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk een mes besteld bij de Wolfswinkel groentechniek.

Een Mora Companion 860 MG ,morgen komt het waarschijnlijk binnen :D

 

 

Heb je het mes inmiddels al binnen? Vraagje

Is dit mes van dezelfde kwaliteit als de light my fire. Want dat vond ik niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...