Ga naar inhoud
GENEGEERD

Betaalbare BOL in Zweden pt. 2


Loreen

Aanbevolen berichten

Enkele maanden geleden plaatste ik voor de gein een topic over een betaalbare BOL in Zweden.

 

En nu kom ik zomaar net thuis van een midweekje in mijn betaalbare BOL in Zweden! Het leven kan soms bijzonder lopen ;)

Wat wil het geval? Mijn ouders hebben een huis gekocht in Zweden. Dat maakt het voor mij dus betaalbaar ;) En het is volgens mij ook nog eens een zeer geschikte locatie als BOL. Het huis heeft in alle kamers (2 woonkamers, een eetkamer, een keuken, een enorme hal, 4 slaapkamers) een houtkachel, water uit eigen bron, een houtfornuis, een waterpomp op het erf, een oude broodoven in de schuur, diverse fruitbomen en bessenstruiken, ruimte voor een moestuin al wordt die nu niet gebruikt, enorm veel wild in de omgeving (afgelopen dagen een das, 2x een eland en diverse reeën gezien), ca 20 km van zee af, midden in de bossen maar ook veel weilanden in de buurt.

 

Het is ook nog eens zo onvoorstelbaar mooi daar, je loopt de tuin uit en je staat in het bos, 100m verderop loopt een beekje, het huis ligt als laatste van 4 huizen aan een onverharde doodlopende weg dus geen verkeer. Ik heb iedere dag gewandeld en gefietst met m'n kinderen en me geen minuut verveeld, echt super mooi.

 

Nou heb ik natuurlijk 10 miljoen foto's gemaakt, maar aangezien het niet mijn huis is vind ik het niet zo netjes om het hier nu neer te gooien. En op de foto's waar het huis niet op staat, staan mijn kinderen natuurlijk weer op. Maar voor het beeld zal ik even 1 van de foto's van de omgeving delen, al is de omgeving zo enorm gevarieerd dat het echt maar een heel klein stukje laat zien.

 

Zweden.jpg.6d5fe901d0c7adb69958b622d280ce34.jpg

 

Waarschijnlijk overbodig om te zeggen dat ik echt een geweldige week heb gehad ;)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nice.

Een kant en klare bol !

Mooi zeg al die extra opties. Tot en met broodbakoven. Werkt alles nog ?

 

Zonnepanelen er bij je je bent een heel eind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het lezen van je verhaal krijg ik toch zo ontzettend veel zin in vakantie, erg leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad.

 

Op de helft van volgende maand vertrek ik naar dat prachtige land :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Bij het lezen van je verhaal krijg ik toch zo ontzettend veel zin in vakantie, erg leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad.

 

Op de helft van volgende maand vertrek ik naar dat prachtige land :D

 

Tss. Vond je me nog niet jaloers genoeg? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor @Loreen ..... ik ben niet jaloers op je ......echt niet ....... nee hoor ......... grmblll, argh :mad:

 

Nâh geintje, 't is je van harte gegund :D .... lijkt me fantastisch om daar een huis te hebben of ter beschikking te hebben.

wij hebben afgelopen weekend de boot geboekt die kant op voor komende zomer ..... met de sleur-BOL achter de auto ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

HI,

 

ik zit nu ook in zweden voor sabbatical, 2000 m2 om het huisje aan de rand van het bos en op 200 meter van de rivier .

We hebben bessen voor je jam en een fruitboom en daardoor kreeg ik het idee om te kijken wat hier als permacultuur wil groeien.

Dan maakt het niet uit dat je er langere tijd niet bent en heb je een start voor het geval dat.

Je gaat hier in zweden gelijk anders leven. Iedereen is hier al bezig voor de volgende winter en hout aan het inslaan.

Je gooit de vriezer vol voor het geval de aanvoer naar de super stokt door sneeuw.

Zelf brood bakken

Dus eigelijk zijn de mensen hier zo wie zo beter voorbereid ze worden opgevoed als preppers. De buren zijn aardig en hulpvaardig en dat is niet zomaar

de afhankelijkheid van elkaar is hier anders dan de ego maatschappij in NL

Het grootste risico is denk ik dat ik na 6 maanden niet meer terug wil

 

Wat me al is opgevallen:

Alles wat je hier niet maait is na 5 jaar bedekt met zaailingen van bomen.....

de forellen hebben honger en happen naar alles wat beweegt

De herten en elanden lopen door de tuin (IPcamera met bewegingsmelder opgehangen)

 

Waar ik nog niet uit ben is het vertrek protocol, reken maar dat de zweden de boot en de brug al snel zullen controleren.

Maar ik heb in SWE en NL genoeg diesel in jerrycans voor een enkele reis ;-)

En als er gekloot is niet wachten maar gelijk vakantie nemen en vertrekken

Zorgen dat ik alleen wat kleren mee hoef te nemen, alles zo normaal mogelijk om niet op te vallen

 

veel plezier met je locatie, je gaat nu een hele nieuw fase van plannen maken in ;-)

Goed gedaan door die ouders van je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zweden is op verschillende (reguliere) manieren te benaderen.

Over de weg via Denemarken, via boten vanaf Duitsland.

Eventueel kun je zelfs Duitsland -> Helsinki -> Stockholm varen als er geen boot direct vanuit Duitsland naar Stockholm gaat.

Daarnaast kun je vliegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En over enkele jaren ligt er een tunnel tussen DK en DE! :)

@Loreen : Gaaf hoor! Ziet er mooi (en typisch Zweeds) uit!

 

Iedereen die op hout stookt is hier inderdaad alweer druk bezig met hout zaken en klieven. Groot inkopen in de supermarkt is niet echt vreemd, net als een moestuin thuis met appelbomen en bessenstuiken. Buren zijn over 't algemeen erg behulpzaam. Loodgieters zijn onbetrouwbaar (feit, wen er aan en accepteer 't, of je wordt gek).

 

Het aantal zonne-uren is hier (afhankelijk van waar je zit) hoger of gelijk aan Nederland, waarbij de zomer korter maar vele malen beter dan in NL is.

 

Zo onderhand zijn we toch al met een redelijk groepje Nederlandse preppers hier in Zweden, leuk! Misschien toch eens ergens ontmoeten met z'n allen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...