Pagina 106 van de 228 EersteEerste ... 65696104105106107108116156206 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.051 tot 1.060 van de 2277
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    En waarom MOET je Nederlands leren? Ik ben allang blij als mensen goed Engels spreken. Tuurlijk is het in mijn vak een kwelling als ik niet goed begrijp wat ze bedoelen, maar het MOETEN is nou ook weer zoiets. Ga jij Chinees leren als je daar voor 3 jaar gaat werken? Arabisch als je 2 jaar wordt uitgezonden naar Quatar?
    Er is een verschil tussen ergens tijdelijk werken en je ergens permanent willen vestigen. Weet niet hoe het zit met de Nederlandse loketten maar in Belgie mogen ambtenaars enkel de taal spreken bij het helpen van de mensen in het gewest waar ze werken (met uitzondering van het Brussels hoofdstedelijk gewest Nederlands/Fans). Om die reden is handig dat je je verstaanbaar kan maken in de landstaal en je eigen administratieve zooi kan regelen.

Ik heb al in het buitenland gewerkt en daar bleek het merendeel van de collega's geeneens Engels te begrijpen, omdat het een veiligheidsrisico inhield heb ik de eerste vlucht terug genomen. In de Benelux zijn we daar veel te laks in, vele Oostblokkers die in de bouw worden tewerkgesteld kunnen zichzelf ook niet verstaanbaar maken en zorgt vaak voor onnodige risicosituaties die gecreŽerd worden door miscommunicatie.. heb zo ooit iemand bijna zien verpletterd worden door een blok beton van 8 ton... af en toe worden er zelfs af en toe tolken ingezet, als die tolken dan het nodige vakjargon kennen is dat meegenomen anders schiet het ook niet op. Investeringen die op lange termijn zichzelf niet terugverdienen als de gastarbeider ook geen inspanning doet om zich verstaanbaar te maken.
    Laatst gewijzigd door carismo; 29-09-15 om 22:47.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Geen grenzen, geen landen, minder problemen wellicht?
    FF je quote uit de context gerukt hoor. Ben je nu een NWO'er?

Maar goed, je kunt de grenzen wel weg gummen, maar dan hou je het verschil in de religies. En je weet hoe die verschillen kunnen clashen .

Ook ff on-topic. Ja ik heb wel het idee dat er extra geprept moet worden. Sorry alvast voor het gevoel van stigmatisering, maar in de berichtgeving is er ook wel wat aanleiding voor de zorgen die ik heb (mening!!!).

Ik ben bezig met het nadenken over de inbraakveiligheid van de woning (al wel redelijk, maar toch nog een keertje goed bij langs gaan). Gesprekken met de kinderen (over vreemde meneren enzo) worden wat concreter opgepakt. Overigens zonder daar nationaliteiten aan vast te plakken of zo. En wat aan het nadenken over de mogelijkheden tot crises verdediging (dingen meenemen, zelfverdediging en zo.

Daarnaast zou ik ook wel graag kijken wat we daar kunnen betekenen. Enerzijds, omdat ik denk dat dat goed is. Tegelijkertijd vinger aan de pols of wellicht de mogelijkheid de zorgen wat te ontzenuwen.

Iemand aanvullingen?
    [MENTION=497]Kungfufox[/MENTION] Leuke selfie
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Om (beter) te integreren.

Als ik daar (tijdelijk, vrijwillig) is dat mijn keuze en zoek ik het uit.
    Als ik daar noodgewongen ga moet ik meer.

Verder is zelf in je levensonderhoud voorzien wel zo netjes. Dus de meerderheid die op uitkeringen hangt mag weg. Maar dat is niet geregeld hier.
    Ik pik jouw antwoord er even uit.

Ja ik vind dat mensen die in een land komen wonen de taal zouden moeten spreken. Of je mensen dat moet verplichten is iets anders.

Ik ben er namelijk steeds meer achter dat verplichten niet mijn ding is.

Ik vind verder, dat je niet verplicht bent om een uitkering te verschaffen, noch woonruimte. Doe je dat wel, dan zou je daar eventueel wel iets tegenover kunnen stellen.

Iemand die verhuisd zou er namelijk zelf voor kunnen kiezen daarheen te gaan, waar hij zijn kansen vergroot. En aldaar aangekomen, maar niks gratis ontvangt, kan hij ervoor kiezen kansloos en arm te blijven en zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen, door niet te integreren en de taal te leren.

Er gaat NUL stimulans uit van een overheid zoals die van de westerse landen, die onderdak en uitkering verschaft zonder enige tegen prestatie te vragen.

Stel u voor, u komt in China. U krijgt een klein appartement, huursubsidie, geld voor eten en kleding. Als u daar komt met nog 20.000 Nederlanders, en die krijgen allemaal geld en inwoning voor niks, gaan die dan ineens Chinees leren? NEEN.

Als u met 20.000 kansarme Nederlanders in China arriveert, en ze krijgen niks, en 5% leert snel Chinees en weet zijn skills in te zetten om handel te drijven, zich nuttig te maken en inkomen te verwerven. Binnen afzienbare tijd zullen die 5% zich verheffen boven die 95% in socio economisch opzicht. Dat zal de rest stimuleren om zich uit het slijk te trekken. Of niet, Darwin.

Heb je geen kwaliteiten, heb je geen inzet, wil je niet aanpassen - jammer dan, laat je dan maar afglijden naar de troosteloze put. Het zou stom zijn dat te sponsoren.

Wil je verder komen, toon je inzet, spreek je de taal en doe je ' als de Romeinen doen' dan ben je welkom.

Dat is wat ik bedoel. En zo lang als dat wij gouden bergen weggeven aan ongeletterde ongewassen onbeschaafde primitieve lui uit welk land dan ook, dan zullen ze hierheen blijven komen als vliegen op stroop.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Www.preptember.nl zie filmpje vandaag, even helemaal uitkijken incl aftiteling.

Ik kende het al, goed idee v [MENTION=3]Dr.Prepper[/MENTION] om deze erop te zetten!
    Preparedness is a state of mind as well as a style of life.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Wanneer gaan de eerste doden vallen? Deens agent neergestoken door asielzoeker.
    http://nieuws.tpo.nl/2015/09/29/deen...oekerscentrum/

"Een Deense politieagent is dinsdag meerdere malen in zijn buik gestoken door een inwoner van het grootste asielzoekerscentrum van Denemarken."

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kungfufox Bekijk Berichten
    Nu we ruim 100 pagina's verder zijn zal Foxxie ff samenvatten wat hij van alle ongefundeerde rotzooi in dit draadje vind:

Bijlage 21050

Laten we is gek doen en vooral onze forumbijdragen in dit draadje is degelijk onderbouwen met statistische cijfers of feiten. Laat de lezer vooral zelf een mening vormen in plaats van onderling een welles nietes verhaal uit te bekvechten hier (want daar komt het feitelijk op neer: tegenstanders en voorstanders hiero,).
    Je moet wel lef hebben om deze nieuwsartikelen, en leed onder de christenen en vrouwen in de AZC s enz als ongefundeerde rotzooi te benoemen.

Lef, tja eerder lomp.

Niets mis met vinger op de zere plek met misstanden. Dat is mijn mening.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Kogaratsu Bekijk Berichten
    Je moet wel lef hebben om deze nieuwsartikelen, en leed onder de christenen en vrouwen in de AZC s enz als ongefundeerde rotzooi te benoemen.

Lef, tja eerder lomp.

Niets mis met vinger op de zere plek met misstanden. Dat is mijn mening.
    Tja maar wanneer gaat dit om op zichzelf staande onregelmatigheden en wanneer om stelselmatige misstanden? Iedereen heeft overal wel een mening over maar daar heb ikzelf weinig aan. Ik vorm liever zelf een mening op basis van feiten en cijfers dan af te gaan op wat 10 mensen lukraak over een onderwerp roepen. Wellicht omdat ze zelf in hun dagelijks leven toevallig tegen een misstand zijn aangelopen.

.Vanaf het begin is dit al een zwart-wit draadje met veel boe-geroep aan beide kanten van de lijn. Ik denk eerder dat we in een grijs gebied lopen met z'n allen...
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Wanneer gaan de eerste doden vallen? Deens agent neergestoken door asielzoeker.
    http://nieuws.tpo.nl/2015/09/29/deen...oekerscentrum/

"Een Deense politieagent is dinsdag meerdere malen in zijn buik gestoken door een inwoner van het grootste asielzoekerscentrum van Denemarken."
    Kut man die Raaltenaren beginnen nu ook al een probleem te vormen:

Man neergestoken in supermarkt Raalte
    http://www.nu.nl/binnenland/4073463/...kt-raalte.html

In een supermarkt aan de Molenhof in Raalte (Overijssel) is maandagmiddag rond 16.45 uur een 26-jarige man uit Raalte neergestoken.
    Er is een verdachte aangehouden, meldt de politie op Twitter. Het gaat om een 66-jarige plaatsgenoot.
    Laatst gewijzigd door Kungfufox; 30-09-15 om 21:24.
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Jobs: En waarom MOET je Nederlands leren? Ik ben allang blij als mensen goed Engels spreken. Tuurlijk is het in mijn vak een kwelling als ik niet goed begrijp wat ze bedoelen, maar het MOETEN is nou ook weer zoiets. Ga jij Chinees leren als je daar voor 3 jaar gaat werken?
    Ja, Ik heb ooit een maand door China gereisd, en voor die tijd heb ik in ruim een maand tijd zo'n 2-300 karakters en een beetje grammatica geleerd. Bovendien heb ik geleerd hoe je een Chinees woordenboek gebruikt. De eenvoudigste karakters zijn een soort pictogrammen en die zijn veel makkelijker te leren dan de gesproken taal waarvan de uitspraak 100 kilometer verderop alweer anders is. En je kunt er ook nog eens in Japan mee terecht!
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    [MENTION=497]Kungfufox[/MENTION], helaas gaat die vlieger niet op
    het was helaas een buitenlandse man................sorry !
    ik woon in raalte en ken de details
    zie link\
    http://www.jouwregiocentraal.nl/sall...rt-voor-camera

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=220795

over het algemeen is raalte een saai dorp waar nooit iets gebeurt, dus zoiets is echt gesprek van de dag
    ps ik voel me hier nog steeds veilig !!!
    Laatst gewijzigd door Loesje1980; 30-09-15 om 21:36.
    liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 29
    Laatste Bericht: 30-12-14, 12:00
  2. En nog een reden waarom zelfvoorzienend worden hard nodig is.
    Door Range in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 25-07-14, 12:51
  3. Vluchtelingen trekken steeds vaker naar de stad
    Door leidseprepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 13-03-14, 10:49
  4. Absoluut geen reden voor zorgen :o(
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-01-13, 11:31
  5. Mijn reden om te preppen, mijn filosofie