Pagina 178 van de 228 EersteEerste ... 78128168176177178179180188 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.771 tot 1.780 van de 2277
    Elementary prepper
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Ok de helft is iets gechargeerd.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dubbel0 Bekijk Berichten
    je rekent voor de eenvoud kinderen , bejaarden, gehandicapten 40 plussers die niet meer aan de bak komen, etc maar ff mee ?
    In mijn omgeving zitten er veel 30+ thuis zonder werk, en echt op allerlei niveau's en mensen die echt willen werken maar sinds het uitbreken van de crisis geen werk kunnen vinden. En overal afgewezen worden, Nu wordt je afgescheept met een cursus sollicitatie brieven bakken of je komt 1 een of ander participatie terreur plan terecht. Er zijn plannen genoeg maar oplossingen zijn er niet en worden er niet geboden je moet het veel al zelf uit zien te zoeken tot ergernis en verdriet van de mensen die er mee te maken hebben.

Nu zitten we met dit http://nos.nl/artikel/2056955-werkge...rk-helpen.html

zegt VNO-NCW-voorzitter Hans de Boer. "We kunnen die mensen niet met hun ziel onder de arm laten rondlopen. Er zijn zo'n 130.000 vacatures in Nederland, banen waarvoor ondanks de werkloosheid niet makkelijk mensen worden gevonden.

Hans de boer, moet is kijken in u eigen straatje waar de normale Nederlander sinds de crisis bezig is om een baan te vinden.
    Laatst gewijzigd door JD81; 27-10-15 om 11:35.
    Quia Opportet

idefix
    Guest
    ik moest ook werken voor mijn uitkering , echter door slim netwerken met de werkbegeleiders die allemaal hun connecties hebben met de werkvloer,
    ben ik aan een baan gekomen , door gewoon hard te werken , me collega,s te helpen,op tijd te komen , en mee te denken heb ik een functie gekregen,
    het kan wel echter moet je er voor open staan ......

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JackToilet Bekijk Berichten
    Probleem is dat de helft van de Nederlands ook niets bijdragen in Nederland maar profiteren van dit mooie land omdat ze het geluk hadden hier geboren te zijn. Degene die niets bijdragen en alleen maar profiteren zijn nu de hardste klagers. En maar praten over onze belastingcenten zonder dat ze zelf netto belasting betalen.
    als we het gaan hebben over geboorte'ongeluk' --> er zijn genoeg mensen die niet in een gouden wieg zijn geboren.. een tegengesteld absurd voorbeeld is het koningshuis... wat deze mensen krijgen om niets te doen...

Ook zijn er mensen die hun eigen shit nog niet voor elkaar hebben die kweken als konijnen en houden zich ook vast aan het sociaal stelsel... maar hebben op een manier wel ertoe bijgedragen->op alles wat je koopt & consumeert betaalt men belastingen (of je moet volledig off grid en zelfvoorzienend leven.. ook al leef je 10 jaar van een uitkering, het meeste geld zal terug uitgegeven worden om oa het sociaal stelsel te spekken... nu dat is wat vluchtelingen en asielzoekers niet hebben gedaan dus hebben ze ook niet bijgedragen en is het eigenlijk normaal dat ze niet direct volledige toegang zouden mogen krijgen tot deze maatregelen.
    Laatst gewijzigd door carismo; 27-10-15 om 15:31.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door idefix Bekijk Berichten
    ik moest ook werken voor mijn uitkering , echter door slim netwerken met de werkbegeleiders die allemaal hun connecties hebben met de werkvloer,
    ben ik aan een baan gekomen , door gewoon hard te werken , me collega,s te helpen,op tijd te komen , en mee te denken heb ik een functie gekregen,
    het kan wel echter moet je er voor open staan ......
    Werken voor je uitkering terecht niks mis mee, en de meeste mensen willen dat ook. Wel hoor ik veel mensen klagen dat ze bij een sociale werkplaats gezet worden om dat er geen werk is en dat vind ik echt van de gekke ! Zit er een aannemer die 25 jaar een bouwbedrijf heeft gerund balpennen in elkaar te draaien of blikken soep te plakken en ze zitten er echt ! denk ik zet zo man in voor het opknappen van een speelplaats of een clubgebouw daar help je mensen mee dit willen doen.

Ga liever papier prikken, of kauwgom tussen de tegels vandaan krabben dat is nuttig voor de maatschappij, en misschien is het ook wel leuk om deze mensen in de struiken of bosjes neer te zetten het onkruid op onmogelijke plekken vandaan te halen. Het voelt als een straf en is het ook om mensen op een dergelijke schoftelijk manier te behandelen. En ze maar bij een sociale werkplaats dumpen om dat ze bij instanties + de mensen die moeten zorgen voor banen niet meer weten hoe ze deze mensen moeten helpen.

Nu zeggen ze tegen de mensen je moet re-integreren of je moet werk ritme opbouwen allemaal lariekoek ! en de grootste onzin die ik heb gehoord. Als je wilt werken en kan werken maakt het niet uit hoe laat je moet beginnen je gaat echt geloof me om dat je blij bent dat je uit dat gezeik bent.

Ook zitten er nu veel gemeentelijke instanties nu tussen die via slinkse manieren bedrijven binnen halen met subsidies, om daar volgens weer mensen te plaatsen via een werktraject de gemeente zal hier vast wel aan verdienen en de werkgever. Maar de persoon die in een werktraject wordt gezet om bij de werkgever aan de slag te gaan wordt behoorlijk belazerd en eigenlijk benadeeld.
    Laatst gewijzigd door JD81; 27-10-15 om 17:40.
    Quia Opportet

Adventurer
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik kwam deze zojuist tegen, mooi gemaakt en leek me mooi om te delen! http://www.lucify.com/the-flow-towards-europe/
    If small thing were meant to live, they'd have bigger teeth or faster feet.

Being Alpha isn't always the cleanest job.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    De vluchtelingen die in het huis naast ons zouden komen wonen zijn inmiddels ongeveer een week hier in Nederland. Zoals ik [MENTION=4833]Toef[/MENTION] had beloofd een kleine verslaglegging.
    Een gezin met een vader, moeder en vier zoontjes in de leeftijd van 4-10 jaar. Veel last hebben we er niet van gehad tot nu toe en we zijn zelf door de uitgenodigd voor koffie.
    Nederlands spreken ze nauwelijks en Engels al helemaal niet. Vanuit de COA krijgen ze weinig begeleiding voor zover ik heb gezien. Wel zijn er vrijwilligers die hun ondersteunen en is er een ander Syrisch gezin die inmiddels al 15 jaar hier in het dorp wonen betrokken bij de integratie van deze mensen.

De kinderen gaan nog niet naar school maar, overdag hoor je ze eigenlijk nauwelijks. Ze zijn erg nieuwsgierig naar onze honden en iedere keer als we met het uitlaten langslopen zie je 4 hoofdjes onder het gordijn door spieken.
    Ik snap ook dat een gezin met 4 kinderen makkelijker integreert in onze samenleven dan de vaak jonge mannen die er op het nieuws worden getoond.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sqeaky Bekijk Berichten
    De vluchtelingen die in het huis naast ons zouden komen wonen zijn inmiddels ongeveer een week hier in Nederland.
    Dit is nu precies waar de onvrede bij veel mensen vandaan komt. Deze mensen zijn nog geen week in Nederland en hebben nu al een huis. Nu snap ik dat je gezinnen met kleine kinderen niet op straat kan laten slapen, maar ook in Nederland zijn er veel mensen die staan te trappelen om een huis. Als die mensen dan horen dat er een huis wordt weggegeven aan mensen die nog geen week in Nederland zijn, snap ik de frustratie wel.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedJezelf Bekijk Berichten
    Dit is nu precies waar de onvrede bij veel mensen vandaan komt. Deze mensen zijn nog geen week in Nederland en hebben nu al een huis.
    Dat is deels gebrek aan kennis. Elk jaar krijgt elk land een aantal vluchtelingen toegekend door de UNHCR, voor Nederland is dat rond de 500, die in het land waaruit ze vluchten al erkenning als asielzoeker krijgen. Zij hoeven dus ook niet de normale asielprocedure in omdat die al gedaan is in het land van herkomst, of het vluchtelingenkamp waar ze verbleven. Zij hoeven dus ook niet in enge bootjes of een gevaarlijke reis te maken. Ze kunnen gewoon met het vliegtuig omdat ze geldige papieren en visa hebben.
    Als deze mensen aankomen, krijgen ze vrij snel een huis. Omdat ze geen asielprocedure door hoeven.

feiten-cijfers/uitgenodigde-vluchtelingen
    Laatst gewijzigd door Stuudje; 29-10-15 om 16:26. Reden: link toegevoegd
    So Long, and Thanks for All the Fish

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Maar dan alsnog snap ik dat mensen het oneerlijk vinden dat mensen die nog geen week in Nederland zijn een huis krijgen terwijl mensen die hier geboren zijn soms wel tien jaar wachten op een huis. Beetje het "eigen volk eerst" principe, ik snap de gedachte gang, maar aan de andere kant kan ik me ook verplaatsen in de situatie dat die mensen hier niks hebben en dan dus gedwongen op straat zouden moeten slapen. Ik kan me dus voorstellen dat dit wrijving in de samenleving geeft, die als het te lang aanhoudt kan escaleren en voor grote onrust zorgt. Waar we nu al een beetje de voorlopers van zien met protesten en dreigementen aan allerlei adressen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 29
    Laatste Bericht: 30-12-14, 11:00
  2. En nog een reden waarom zelfvoorzienend worden hard nodig is.
    Door Range in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 25-07-14, 11:51
  3. Vluchtelingen trekken steeds vaker naar de stad
    Door leidseprepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 13-03-14, 09:49
  4. Absoluut geen reden voor zorgen :o(
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-01-13, 10:31
  5. Mijn reden om te preppen, mijn filosofie