Pagina 1 van de 228 1231151101 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 2277
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Zoals velen wel hebben gehoord is er veel ophef over de bootvluchtelingen die tegenwoordig steeds vaker de Middellandse Zee over proberen te steken. Een paar jaar geleden was het nog niet zo heel veel maar sinds dat de EU en de VN hebben gezegd dat ze de bootvluchtelingen willen redden en daar meer geld en schepen voor hebben ingezet begint het steeds erger te worden. Eerst waren het bootjes met tientallen vluchtelingen, later werden het boten met enkele honderden vluchtelingen en nu komen er schepen met bijna 1000 vluchtelingen erop.

Waarom begin ik mij nu zorgen te maken?? Nou deze vluchtelingen komen over het algemeen uit Islamitische landen en zijn niet altijd even "open-minded" als de westerse bevolking. Onlangs las ik een artikel dat Moslims een meningsverschil kregen met Christenen op zo een vluchtelingen boot over het bidden en het einigde erin dat 7 Christenen overboord zijn gegooid vanwege hun geloof.
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...erboord__.html

Nu was dit 1 boot met ruim honderd vluchtelingen, maar dan lees ik net dit artikel:

Kustwacht onderschept 4.200 vluchtelingen op Middellandse Zee
    "De marine en kustwacht van ItaliŽ en Griekenland hebben dit weekend 4.200 bootvluchtelingen onderschept op de Middellandse Zee."
    http://www.nu.nl/algemeen/4042600/ku...andse-zee.html

Nu snap ik ook wel dat mensen op de vlucht slaan voor geweld in hun land, maar dit vind ik gewoon te gek voor woorden worden. 4200 vluchtelingen in 1 weekend?? Reken eens uit hoeveel vluchtelingen Europa binnenkomen? Stel van de 4200 vluchtelingen zou 1% extremistische overtuigingen hebben (volgens westerse maatstaven) dan zou er alleen dit weekend al 42 extremisten Europa binnen zijn gekomen. En dat is dan alleen nog maar dit weekend.

Hoe gaan ze in hemelsnaam die mensen controleren?? het is niet alsof die mensen netjes allemaal een paspoort en identiteits bewijzen hebben. Gaan ze het navragen aan de Syrische regering of aan al die andere landen waar al die Extremisten aktief zijn?? En waar gaan ze die mensen onderbrengen?? Owja, die gaan ze verdelen op verschillende Europese landen. Geweldig idee, we helpen mogelijk extremisten Europa in en dan brengen we ze ook nog naar een Europees land waar ze bed,bad en brood krijgen en ze rustig dat kunnen doen waarvoor ze kwamen terwijl de regeringen hun status onderzoekt.

Dus ik vraag mij af of jullie ook die verhoogde instroom van vluchtelingen zien als een extra reden om versneld te preppen wegens een verhoogde kans op een tereur aanslag??
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Peerke
    Guest
    Misschien een terreuraanslag, maar eerder voor een ontwrichte samenleving.

Stop er 100.000en asielzoekers in woningen. De Nederlander die al jaaren op een wachtlijst staat zal zich in zijn kruis gevat voelen en steeds ontevredener worden.
    Laatst was er iets over een dorp met 400 inwoners, waar 1000 asielzoekers moesten komen. De inwoners voelden zich niet echt happy meer in hun dorp en protesteerden ertegen.

En op regelmatige basis gebeuren er ook 'indicenten' bij Asielzoekerscentra. Door de asielzoekers zelf veroorzaakt.

En de politiek ? Die kijkt weg en lacht en vult zijn glas weer.

De maat zal een keer vol zijn. De bom zal barsten.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Kortom, prep naar een eco-dorp of zoals @Piroshka waarbij iedereen wel de handen uit mouwen moet steken want moeder natuur maakt je anders af ongeacht wat je overtuiging ook is.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik zou me niet zo druk maken.

Nog geen 2% van alle terroristische aanslagen in Europa is door islamieten gepleegd. Dus 98% of meer door andere groeperingen of individuen. De wereld is van iedereen, je zal maar de pech hebben op een rotstuk geboren te zijn. Zou jij dan ook niet ergens anders heen gaan?

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Over een paar honderd jaar praten we over een nieuwe volksverhuizing. ...
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Als je je kan inleven in de situatie (niet in hoe die mensen denken, dat is iets anders) van waaruit ze komen, dan begrijp je dat ze massaal naar hier komen, hoe zou je zelf zijn?

Normale (dus geen sociopaten of psychopaten) mensen worden extremist gemaakt, die worden niet zo geboren... Als je zorgt dat iedereen een goede toekomst kan
    uitbouwen, zal het zaad van het extreme gedachtengoed zelden vruchtbare grond vinden.

Verder is de massale import welke al veel langer aan de gang is en waarvan we al een tijdje de oh zo zure vruchten plukken, een gegeven dat je niet mag of kan negeren.

Maar om dit als 'prepreden' te gaan aanvoeren, dan heb je je prioriteiten niet juist...

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piroska Bekijk Berichten
    Ik zou me niet zo druk maken.

Nog geen 2% van alle terroristische aanslagen in Europa is door islamieten gepleegd. Dus 98% of meer door andere groeperingen of individuen.
    Hoeveel aanslagen worden er dagelijks gepleegd in de landen waar deze mensen vandaan komen?
    En hoeveel procent van die aanslagen zijn niet allah geÔnspireerd?

De wereld is van iedereen
    Sinds wanneer?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piroska Bekijk Berichten
    De wereld is van iedereen, je zal maar de pech hebben op een rotstuk geboren te zijn. Zou jij dan ook niet ergens anders heen gaan?
    Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, gedeeltelijk mee oneens. De wereld is van niemand, dus zeker niet van iedereen. Door ergens een hek omheen te zetten of een streep in het zand te trekken, is het nog niet van jou. Dat maakt, in mijn ogen, dus ook dat je niet kan zeggen dat een ander minder recht heeft om naar hier te komen.
    De enige reden dat wij hier wonen, is omdat er vroegere voorouders ooit een keer hier naar toe zijn gekomen in de hoop hier te kunnen (over)leven. Exact hetzelfde als hetgeen waar "wij" de vluchtelingen nu van beschuldigen dus...

Een groot gedeelte van de preppers op dit forum bereid zich voor om bij een SHTF de spullen te pakken en er vandoor te gaan, eventueel de landsgrenzen over. In de hoop ergens anders te kunnen (over)leven. Wat is het verschil?

Dat er problemen ontstaan, dat geloof ik best. Dat er naar die problemen gekeken moet worden, en als het even kan die problemen opgelost moeten worden, dat geloof ik ook. Maar ik geloof niet dat mensen verbieden een land in of uit te gaan de oplossing is, noch dat het wenselijk is.

Persoonlijk zie ik de vluchtelingen niet als reden om versneld te gaan preppen. Ik denk dat er veel grotere problemen in de wereld zijn.
    Laatst gewijzigd door Loreen; 03-05-15 om 16:01.
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    De vluchteling in kwestie begrijp ik goed. Ook die leeft maar 1 keer en ziet Europa als het beloofde continent. West-Europa is gewoon de sjaak. Al die mensen moeten huisvesting, gezondheidszorg etc. Ontvangen. Teruggaan is niet aan de orde en een substantiŽle bijdrage leveren aan onze welvaart evenmin. Immers veel vluchtelingen zijn analfabeet. Kortom, de welvaart wordt eruitgezogen.

Een acute reden om harder te preppen zie ik niet. De kaars gaat langzaam uit.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Let wel ik heb niets tegen vluchtelingen. Ik vind het een gevaar dat er op dit moment zo en grote instroom is dat men het niet meer kan overzien. Tenslotte worden er regelmatig oproepen gedaan vanuit extremistische groeperingen om aanslagen in Europa en de VS te plegen. En veel van de vluchtelingen die de oversteek wagen komen uit regio's waar deze groeperingen aktief zijn, het feit dat men de extremistische groepen na zoveel jaar nog steeds niet de kop heeft kunnen indrukken heeft er mee te maken dat er schijnbaar toch wel wat draagkracht is in die landen voor deze ideologie.

Dus het lijkt mij niet zo heel raar dat mogelijke aanslagplegers deze wijze van oversteek liever nemen dan langs een officieele grenspost waar men niet doorkomt zonder de juiste papieren.

Hoe meer bootvluchtelingen hoe groter de kans dat er een terrorist voet aan grond zet in Europa. Toch?
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 29
    Laatste Bericht: 30-12-14, 11:00
  2. En nog een reden waarom zelfvoorzienend worden hard nodig is.
    Door Range in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 25-07-14, 11:51
  3. Vluchtelingen trekken steeds vaker naar de stad
    Door leidseprepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 13-03-14, 09:49
  4. Absoluut geen reden voor zorgen :o(
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-01-13, 10:31
  5. Mijn reden om te preppen, mijn filosofie