Pagina 219 van de 228 EersteEerste ... 119169209217218219220221 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.181 tot 2.190 van de 2277
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Aantal-vluchtelingen-dat-naar-Griekenland-reist-daalt-sterk.

Het aantal vluchtelingen dat richting de Griekse eiland reist, neemt momenteel flink af. De Internationale Organisatie voor Migratie spreekt van een 'significant verschil' met de aantallen in de afgelopen maanden.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Aantal-vluchtelingen-dat-naar-Griekenland-reist-daalt-sterk.

Het aantal vluchtelingen dat richting de Griekse eiland reist, neemt momenteel flink af. De Internationale Organisatie voor Migratie spreekt van een 'significant verschil' met de aantallen in de afgelopen maanden.
    Sinds het begin van de Russische campagne zijn meer dan een miljoen Syriërs weer veilig teruggekeerd naar huis
    Robin de Boer 19 november 2015

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Dus nog even en dan kan de rest wat in de EU verblijft ook gewoon weer veilig naar huis.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik wilde eigenlijk geen linkjes meer plaatsen in dit topic maar deze vind ik wel de moeite waard, vooral als je het stukje ook leest.

Duitse werkgevers: 'Ons waren Syrische artsen en ingenieurs beloofd'
    http://www.express.be/business/nl/ec...ofd/217131.htm

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Zag vandaag dat er in Enschede bij een toekomstige azc 14 varkenskoppen waren neergelegd, de logica ontgaat me wel een beetje eerlijk gezegd. Maar dit gaat vrees ik zeker vaker gebeuren wanneer een land niet naar haar inwoners luistert, nu hoor ik ook verhalen (first hand) dat het het COA totaal voor geen meter werkt en er voorlopig ook nog niet een goede structuur gaat krijgen.

Deze jongeren tussen de 14-18 zitten op het moment in de gemeente Nunspeet, afkomstig voornamelijk uit Mali, Eritrea en enkelen Syrische kids.
    Nu blijkt dus dat de kids een beetje aan hun lot over worden gelaten, heb begrepen dat er dagelijks iemand van het coa 2 keer per dag even een paar minuten komen kijken. En dan zonder enige nuttige informatie weer weg gaat, vanuit de gemeente word er uiteindelijk ook niks geregeld. Ze mogen officieel niet eens van het terrein af zo een beetje, helaas heb ik er al meerdere in de nacht in het dorp gezien omdat ze radeloos zijn Engels kunnen ze niet echt.
    Nu was er pas een vechtpartij op de locatie uit onvrede en door de aanslagen van afgelopen tijd, wat bleek dat de politie dus eerst niet in durfde te grijpen. En daarom maar de ME gebeld had voor het schoonvegen, die kwamen uiteindelijk samen met de politie in kogelvrije vesten. Het ergste is dan praat je dus over kids van tussen de 14/18, wat als dit volwassene waren geweest had het leger dan ingeschakeld moeten worden ? Ik vind het in ieder geval te zot voor woorden en dan de hele situatie op het moment, en ik snap ook zeer zeker niet waarom we dit eigenlijk nog pikken.
    https://www.politie.nl/nieuws/2015/n...chtpartij.html
    Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam !

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Lazen zojuist in het huis aan huis krantje dat onze gemeente een lap grond heeft opgekocht voor het realiseren van noodwoningen voor een periode van 10 jaar. Dit vanwege de grote vraag naar woonruimte.
    De woningcoöperaties hebben dringende behoefte aan tijdelijke huisvesting om woningzoekenden snel en op korte termijn op te kunnen vangen.
    Hoewel ik al wel snel dacht aan de groep die een grote druk legt op het sociale woningbestand sprak ik mezelf toch even toe. "Niet gelijk van het slechte scenario uitgaan"! Zat woningzoekenden, wel lekker als de wachtlijst ietsjes inkrimpt.

Lezen we zojuist dit artikeltje:

http://nos.nl/artikel/2071243-boete-...n-leveren.html

Gemeenten die niet meewerken aan de huisvesting van vluchtelingen, kunnen een boete krijgen. Daar staat tegenover dat gemeenten die hun best doen om nieuwe woningen te realiseren, een financiële beloning krijgen.
    Laat het stukkie grond in kwestie nu prima te matchen met de gestelde quota... Laat dat stukkie nu net aan de tegenovergestelde zijde van onze wijk liggen waar het geplande AZC komt...

Ook nu wil ik niet per definitie van het slechtste scenario uitgaan, maar waar ik mega van baal is dat er met geen woord over statushouders gesproken wordt. En dan straks de verassing maar moeten slikken. En waarom kan men nu ineens op het idee komen dat terrein te gaan gebruiken (staat al 10 jaar braak) en de woningnood is al wat ouder dan een jaar. Vrees dat er door ze dus op één locatie gezet worden en dat er van integratie niet direct wat terecht komt.

Sorry dat ik wat ongenuanceerd overkom (ben hier en daar wel eens genuanceerder), maar ben ff een beetje gefrustreerd.

P.S. Ben pro integratie!!! Vrees alleen dat door zo ontzettend veel migranten zo dicht bij elkaar te zetten er weinig van terecht komt...
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Meest logische lijkt me dat de gemeente de grond gebruikt voor statushouders (daar ligt de verplichting om te helpen) en de niet-statushoudende vluchtelingen aan COA overlaat (er komt immers ruimte vrij door opnemen van statushouder die opgevuld kan worden met deze groep)
    Het allervervelendste in deze en vele andere zaken is de slechte communicatie van de gemeente en de onduidelijkheid die COA steeds geeft.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saved Bro Bekijk Berichten
    En waarom kan men nu ineens op het idee komen dat terrein te gaan gebruiken (staat al 10 jaar braak) en de woningnood is al wat ouder dan een jaar.
    Deze gedachte heb ik ook al regelmatig gehad kijkende naar de wachtlijsten...
    -. .. . - / --- ..-. .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- .-.-.- -- .- .- .-. / .-- .- -. -. . . .-. --..-- / .-- . . ... / ...- --- --- .-. -... . .-. . .. -..
    -.-. .... .. / .--. . -.-. --- .-. .- / ... .. / ..-. .- --..-- / .. .-.. / .-.. ..- .--. --- / -- .- -. --. .. .-
    Forumregels

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Opvallend: vanavond bij diverse programma's hebben ze het ineens niet meer over vluchtelingen maar migranten...............
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amazing Dree Bekijk Berichten
    Opvallend: vanavond bij diverse programma's hebben ze het ineens niet meer over vluchtelingen maar migranten...............
    Omdat ze hier zijn om te blijven en dat dit besef begint neer te dalen.

vivere, aut mori

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 29
    Laatste Bericht: 30-12-14, 11:00
  2. En nog een reden waarom zelfvoorzienend worden hard nodig is.
    Door Range in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 25-07-14, 11:51
  3. Vluchtelingen trekken steeds vaker naar de stad
    Door leidseprepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 13-03-14, 09:49
  4. Absoluut geen reden voor zorgen :o(
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-01-13, 10:31
  5. Mijn reden om te preppen, mijn filosofie