Pagina 163 van de 228 EersteEerste ... 63113153161162163164165173213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.621 tot 1.630 van de 2277
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr mayhrm Bekijk Berichten
    Mjah, ik dacht dat jij over mijn aantal posts was begonnen, en niet ik? Het is maar een post of vier terug hoor, kijk het nog eens na.
    Maar ok, we zullen terug on topic gaan, laat je maar gaan met je gewauwel, ik zal het proberen te negeren.
    Zet hem onder je negeerknop. Heb ik ook gedaan. Scheelt een hoop tijd en energie.
    Two roads diverged in a wood, and I -
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

Robert Frost

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Een risico is, dat mensen overspoeld raken door een mantra van berichten over onheil aangaande islamitische instromers, en er een dikke huid voor kweken en de ernst steeds minder serieus inzien.
    Ik denk dat meer gedoseerd informatie delen die er echt toe doet een stap verder gaat, dan melden dat moslims honden willen verbieden https://eunmask.wordpress.com/2015/0...-hondenverbod/

Als het aan mij ligt ruilen we per direct alle extreme moslim vluchtelingen voor christelijke vluchtelingen, of ongelovige uit die landen, maar aan mij ligt het helaas niet.

Ik denk dat voor velen het nu echt duidelijk is, dat die cultuur niet werkt in een vrij land.

En toch kan ik mij indenken dat er ook overeenkomsten zijn tussen een isis strijder en een burgerlijke nederlandse huis papa, allebei houden ze van hun kind. ( denk ik dan).

Blijft een heel lastig onderwerp dit, zeker als we als voorbeeld het midden oosten kunnen zien, hoe de enige democratie daar aan alle kanten bestreden wordt en daar lijkt ook geen oplossing te ontstaan.

Ik snap dan ook persoonlijk in de verste verte niet waarom onze leiders daar geen voorbeeld in zien, en ernaar handelen.

Dan ga ik vanzelf naar antwoorden zoeken, en afvragen welke krachten achter dit toneel spel zitten.

Zoals in een eerdere post vandaag, jij , en ook ik hebben daar totaal geen invloed op.
    Wel kunnen we invloed hebben op de manier waarop we tot de shtf met elkaar willen leven, en van elkaar willen leren, misschien moet de focus daar weer op gaan liggen op dit mooie forum.

Er is nog genoeg inspiratie op een manier van zelfvoorzienend leven, en daar lees ik jouw posts ook altijd graag over jouw belevenissen rondom jouw finca, en kom graag een keer richting jouw finca.
    Laatst gewijzigd door Ronin Kogaratsu; 17-10-15 om 14:45.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Vrijwilligerswerk in de natuur.
    http://nos.nl/artikel/2063611-asielz...de-natuur.html

Vluchtelingen moeten voorrang op woningen behouden.
    http://www.nu.nl/politiek/4147238/vl...-behouden.html

Migranten naar EU is geen toeval (Engels)
    https://themolesite.wordpress.com/nl...pe-is-a-setup/

NL moet harder optreden tegen migranten
    http://opiniez.com/2015/10/15/nederl...gen-migranten/

Dader steekpartij in Keulen tegen asielbeleid.
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/71742...ielbeleid.html

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    .........laat je maar gaan met je gewauwel,
    .........
    Met dit soort opmerkingen kom je er hier niet.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc67NL Bekijk Berichten
    Met dit soort opmerkingen kom je er hier niet.
    Klopt, had ik niet mogen zeggen, al vind ik wel dat het aantal posts dat iemand heeft geplaatst niet representatief is voor de waarde die aan zijn mening kan toebedeeld worden.

Weet je, ik heb Finca en zijn posts net onder de negeerknop geduwd. Ik ga me in dit topic ook niet meer vertonen. Zo stoor ik me er niet meer aan en kan de rechtse helft van de medepreppers hier rustig zijn ding blijven doen. Zonder "dissidente" meningen want die worden hier blijkbaar niet gewaardeerd. Prep ze, kameraden.
    Laatst gewijzigd door mr mayhrm; 17-10-15 om 15:29.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Gebouw waar AZC zou komen in Zweden in de brand gestoken.
    http://nieuws.tpo.nl/2015/10/17/azc-...rand-gestoken/

Naam:     naamloos.png
Bekeken:  145
Groote:   117,2 KB

Plasterk vraag provincies om opvangplekken.
    http://www.nu.nl/politiek/4147339/pl...ngplekken.html

Aboutaleb: Wie mij uitschold, mag sorry zeggen.
    http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterda...y-zeggen.dhtml

12 Vluchtelingen verdrinken bij Turkije.
    http://www.parool.nl/parool/nl/225/B...-Turkije.dhtml

Hongarije stelt nu ook grenscontroles met SloveniŽ weer in.
    http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/17/...ovenie-weer-in

En daar gaat weer 1 miljard NL euro, uw portemonnee moet weer open
    http://langleveeuropa.nl/2015/10/en-...oet-weer-open/

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Kan allemaal best zijn beste Finca, maar...

Ten eerste ben ik hier niet om een maximaal aantal posts aan te halen, dat interesseert mij namelijk niet. Ben hier om te leren en af en toe iets te laten weten over wat ik denk interessant te zijn voor mede-preppers.
    Ten tweede spreek ik wanneer ik dat wil, en ik weet zeer zeker dat ik niet de enige ben die zich stoort aan jouw gestook betreffende asielzoekers of gelukszoekers of elk ander eufemisme dat jij er aan wil geven.
    Ten derde zie ik die headlines waar jij over spreekt helemaal niet, althans niet in Vlaanderen. Misschien is de hysterie in Nederland groter, dat kan. Kan alleen spreken over de Vlaamse media. Maar bon, ik ga ook niet zoeken naar obscure websites om toch maar mijn dagelijks quotum post te halen.

Misschien is het wel een goed idee om eens een poll te houden onder de forumleden over het bestaansrecht van jouw topic, want dat is het uiteindelijk toch.
    En dan gelijk een poll over het bestaansrecht van jouw reacties?

Er zijn genoeg leden hier die de bijdrage van [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION] wel waarderen. Ik lees persoonlijk de links wel. En ben daar niet de enige in.

Vind je het niets? Ook goed. Sla de topic over. Niemand verplicht je om alles te lezen. Ik sla sommige topics ook over. Ieder zijn ding.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Gewauwel?? Wat heeft jou uitspraak met preppen te maken?
    Luister svp naar het advise van Pathfinder en zet dit onder de negeerknop ipv af te breken....
    Genoeg forumleden hebben aangegeven de post van [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION] wel te waarderen
    Las nog geen week geleden wat dit betekent:

Mjah, ik dacht dat jij over mijn aantal posts was begonnen, en niet ik? Het is maar een post of vier terug hoor, kijk het nog eens na.
    Maar ok, we zullen terug on topic gaan, laat je maar gaan met je gewauwel, ik zal het proberen te negeren.

Toef
    Guest
    Over welke posts van [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION] hebben jullie het ? Ik zie alleen maar grijze vlakken steeds

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Volgens mij wel ontopic:

Afgelopen dagen ben ik 2x met mijn dochter naar een AZC geweest. En toegegeven, ook ik heb zo mijn twijfels gehad of dat wel slim was om te gaan doen. Twee blonde vrouwen, blauwe ogen, naar een plek waar 700 vluchtelingen op een kluitje zitten. Na alle berichten in dit topic gelezen te hebben spookten er toch ook wel wat doembeelden door mijn hoofd.
    Maar goed, uiteindelijk toch besloten om te gaan. Dochterlief had haar kamer opgeruimd, en had heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel speelgoed dat ze weg wou doen. Ze wou gaan vragen of het AZC dat speelgoed wou hebben. Prima, haar speelgoed, haar feestje.
    Dus wij met zijn tweeŽn daar naar toe. Buiten stonden al verschillende mannen een beetje te hangen. Dus ik dacht, okť nou komt het. Maar het kwam niet. Er kwam echt helemaal niets. Ik wierp ze nog mijn meest verleidelijke glimlach toe, maar het enige dat volgde waren beleefde glimlachen terug.
    We liepen naar binnen, daar was het een stuk drukker. Nog steeds gebeurde er verder niets.
    Wat wel enorm opvallend was, was de ongelofelijk slechte onderlinge communicatie bij de medewerkers.
    We moesten ons melden bij een balie. Daar hebben we 10 minuten staan wachten, met nog 3 wachtenden voor ons. Toen we eindelijk bijna aan de beurt waren, werd doodleuk zonder ook maar iets te zeggen het rolluik van het loket dicht gedaan. Blijkbaar was mevrouw klaar met werken of had ze pauze? Dochterlief en ik keken elkaar vragend aan. Aan de andere kant van de hal was een ander loket waar een beveiligingsmevrouw zat, prima dan maar daar naartoe. Uitgelegd waarvoor we kwamen, en de mevrouw reageerde heel enthousiast dat speelgoed enorm welkom was aangezien er meer dan 100 kinderen zaten. Ze ging meteen de huismeester halen, die binnen een minuut aanwezig was. Deze meneer vertelde dat speelgoed niet geaccepteerd werd. Beveiligingsmevrouw zei daarop dat speelgoed toch wel geaccepteerd werd? Dus ging de huismeestermeneer iemand anders bellen. Ja, speelgoed werd wel geaccepteerd, en moest naar boven gebracht worden. Toen werd er weer iemand anders bijgehaald, en verteld dat wij een keer speelgoed zouden komen brengen. Ah mooi, zei deze meneer, dat mag dan beneden daar-en-daar neergezet worden. Huismeestermeneer zei toen dat telefoonmevrouw had gezegd dat het naar boven moest. Nee zei daar-en-daarmeneer, we hebben afgesproken dat speelgoed daar-en-daar neergezet moet worden. Oke, helder. Vervolgens draait huismeestermeneer zich weer om naar mij, en zegt: "volgende keer wel eerst komen vragen of wij het wel accepteren hŤ". Uhhhh.... Ja, dat zijn we nu dus aan het doen? Of moeten we volgende keer eerst vragen of we mogen vragen of ze het accepteren?
    Anyway, vandaag gingen we het speelgoed brengen. Het was echt heel veel, en ook veel grote spullen; een winkeltje met winkelwagen, een enorm barbiehuis, een paar kratten vol met barbies en allerlei ander speelgoed, poppenwagen, nou ja vanalles. En we gingen uitladen, en reden zo'n grote kar naar binnen, en er waren echt hele drommen met juichende, springende, klappende kinderen. Die overigens ontzettend goed Nederlands praatten. Echt geweldig al die blije koppies.

Dan kan je van vluchtelingen en asielzoekers vinden wat je wil, maar die kinderen hebben sowieso nergens om gevraagd, die kunnen hier hoe dan ook niets aan doen. Ik vond het dan ook erg leuk en fijn om al die blije kinderen te zien, al gaat natuurlijk alle eer naar mijn dochter. In eerste instantie had ze alles op marktplaats willen verkopen, maar toen we in de auto terug naar huis zaten zei ze dat ze dit veel fijner vond dan geld. Ze zat echt te glunderen, en bleef maar vertellen over die kinderen die aan haar vroegen wat ze kwam doen, of dat speelgoed voor hen was, ze heeft bij opa en oma voorgedaan hoe de kinderen reageerden, geweldig.

Nou ja, dit was dus mijn ervaring bij het AZC. Het is natuurlijk makkelijk om van alles te lullen en na te lullen, maar ik wou het gewoon eens met mijn eigen ogen zien. Behalve dat ik het een ongeorganiseerd zooitje vond, heb ik zelf geen negatieve ervaringen opgedaan.
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 29
    Laatste Bericht: 30-12-14, 11:00
  2. En nog een reden waarom zelfvoorzienend worden hard nodig is.
    Door Range in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 25-07-14, 11:51
  3. Vluchtelingen trekken steeds vaker naar de stad
    Door leidseprepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 13-03-14, 09:49
  4. Absoluut geen reden voor zorgen :o(
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-01-13, 10:31
  5. Mijn reden om te preppen, mijn filosofie