Pagina 168 van de 228 EersteEerste ... 68118158166167168169170178218 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.671 tot 1.680 van de 2277
    Banned
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Noodverordening in Steenbergen n.a.v. vergadering omtrent asieldebat.

http://www.bndestem.nl/regio/bergen-...rgen-1.5359517

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Burgemeesters Noordrijn-Westfalen: We kunnen niet meer vluchtelingen opnemen
    21 oktober 2015
    Noordrijn-Westfalen kan de vluchtelingencrisis niet meer aan. Dat schrijven 215 burgemeesters uit de deelstaat in een brandbrief aan bondskanselier Angela Merkel. Alle opvanglocaties zijn in gebruik en ze kunnen niet meer vluchtelingen opnemen.

De brandbrief zelf: http://www.rp-online.de/polopoly_fs/...file/brief.pdf
    So Long, and Thanks for All the Fish

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Nou, ze komen ook hier in de buurt.
    Dus wat te doen qua prep en andere zaken?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Nou, ze komen ook hier in de buurt.
    Dus wat te doen qua prep en andere zaken?
    Ja, want daar zou het in dit topic eigenlijk over moeten gaan: "Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??" Inmiddels zie ik 168 pagina's met in mijn ogen vooral geouwehoer ůver vluchtelingen/asielzoekers in plaats van antwoord op de gestelde vraag. Met excuses aan de enkeling die zijn best heeft gedaan om op de vraag in te gaan.

Mijn antwoord: Hier in de kop van Noord-Holland gaat het leven gewoon z'n gang. In suffe forenzendorpen reageren mensen soms wat hysterisch als ze horen dat er asielzoekers komen maar dat ebt snel weg als blijkt dat die 'enge' asielzoekers helemaal niet eng zijn. De winkels liggen vol en er trekken geen plunderende horden door de straten. De pinautomaten geven geld (mits voldoende saldo, dat is dan wel weer jammer ...) en toen ik laatst vergat mijn fiets op slot te zetten stond ie er nog toen ik met volle tassen de supermarkt uit kwam. Niks aan de hand dus en geen reden om extra te preppen of andere voorzorgsmaatregelen te nemen. De paar zorgen die ik heb gaan over akelige autochtonen die AZC's aanvallen of platbranden. DŠt kan gevaar opleveren maar voorlopig wordt dat tuig stevig aangepakt. Gelukkig maar. Alles bij elkaar is mijn antwoord dat de vluchtelingen geen enkele reden zijn voor versneld preppen.

En wat is jullie antwoord?
    Two roads diverged in a wood, and I -
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

Robert Frost

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pathfinder Bekijk Berichten
    Ja, want daar zou het in dit topic eigenlijk over moeten gaan: "Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??" Inmiddels zie ik 168 pagina's met in mijn ogen vooral geouwehoer ůver vluchtelingen/asielzoekers in plaats van antwoord op de gestelde vraag. Met excuses aan de enkeling die zijn best heeft gedaan om op de vraag in te gaan.

Mijn antwoord: Hier in de kop van Noord-Holland gaat het leven gewoon z'n gang. In suffe forenzendorpen reageren mensen soms wat hysterisch als ze horen dat er asielzoekers komen maar dat ebt snel weg als blijkt dat die 'enge' asielzoekers helemaal niet eng zijn. De winkels liggen vol en er trekken geen plunderende horden door de straten. De pinautomaten geven geld (mits voldoende saldo, dat is dan wel weer jammer ...) en toen ik laatst vergat mijn fiets op slot te zetten stond ie er nog toen ik met volle tassen de supermarkt uit kwam. Niks aan de hand dus en geen reden om extra te preppen of andere voorzorgsmaatregelen te nemen. De paar zorgen die ik heb gaan over akelige autochtonen die AZC's aanvallen of platbranden. DŠt kan gevaar opleveren maar voorlopig wordt dat tuig stevig aangepakt. Gelukkig maar. Alles bij elkaar is mijn antwoord dat de vluchtelingen geen enkele reden zijn voor versneld preppen.

Ik kan niet meer zeggen, dan dat ik het helemaal met je eens ben hier vanuit het midden van het land...rust op alle fronten...

Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk
    The great thing about bushcraft is that wherever you go, the skills go with you.

-Ray Mears-

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Burgemeesters Noordrijn-Westfalen: We kunnen niet meer vluchtelingen opnemen
    21 oktober 2015
    Noordrijn-Westfalen kan de vluchtelingencrisis niet meer aan. Dat schrijven 215 burgemeesters uit de deelstaat in een brandbrief aan bondskanselier Angela Merkel. Alle opvanglocaties zijn in gebruik en ze kunnen niet meer vluchtelingen opnemen.

De brandbrief zelf: http://www.rp-online.de/polopoly_fs/...file/brief.pdf
    De President van Beieren was gisteren op TV. Hier lopen ze ook tegen de grenzen aan. Wat de Duitsers wel goed doen is alles goed bijhouden en zoveel mogelijk geordend werken volgens bepaalde regels. Hier is het ťťn grote bende en hebben de politici geen flauw benul hoe ze problemen kunnen oplossen en wat ze nog te wachten staat. Verder gaf hij aan dat 53% van de asielzoekers in Beieren niet uit oorlogsgebied komt, maar uit landen als AlbaniŽ. De Duitsers gaan nu snel een wet maken die deze mensen zo snel mogelijk kan uitzetten. Dat scheelt daar een slok op een borrel, als ze nog maar voor de helft van de asielzoekers hoeven te zorgen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pathfinder Bekijk Berichten

Dat de vraag erg lastig is om zomaar te beantwoorden. Op het moment is het 'rustig' en heeft alleen het IND, de politie en wat andere instanties het wat drukker. De vraag of je zou moeten preppen (al dan niet versneld) geeft je te denken over een langere periode dan alleen het nu. De hoeveelheden zijn groot (en dus ook de kosten) en er is in mijn ogen nog onduidelijkheid over de mensen die hierheen komen (vluchteling of migrant / dankbaar of ondankbaar / welwillend om te integreren of niet / tolerant of stiekem jihadist).

Ik denk dat de huidige ontwikkelingen ons best uitdagen nog een keertje na te gaan of onze preps op orde zijn. Dat op zijn minst. Bij gebrek aan glazen bol kan ik er niet meer over zeggen dan dat, maar hou ik me graag op de hoogte.
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

ancestral-viking
    Guest
    ik prep er niet harder om maar heb wel prio,s verschoven hier in het zuiden ook weinig tot geen nieuws ,
    wel merk ik op straat een veel grimmigere sfeer mensen kijken bedrukt en kwaad maaja dat kan ook door het weer komen ?
    toch ?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Een reden voor mij om extra opmerkzaam te zijn - vandaag toch maar weer extra water en wc-papier meegenomen - is de escalerende oorlog in SyriŽ en de landen daar om heen. Dat heeft alles te maken met dit topic want het is misschien niet de enige maar volgens mij wel de hoofdoorzaak van het huidige vluchtelingenprobleem.

Nu Rusland mee is gaan doen in die burgeroorlog is in mijn ogen de kans een stuk groter geworden dat het uitloopt op een oorlog tussen meerdere landen. Tot voor kort was het al ongelofelijk gecompliceerd: een burgeroorlog van Assadgetrouwen aan de ene kant, bestreden door een veelheid aan strijdgroepen van soms zeer fundamentalistische moslims aan de andere kant. Beide partijen worden bevochten door strijders van IS met hun maffe kalifaat, de Koerden zien hun kans schoon en worden platgebombardeerd door de Turken, de VS spelen hun gewone smerige spelletjes en nu raak ik een beetje het overzicht kwijt want er speelt nog veel meer ...

In die borrelende heksenketel gaat Rusland opeens Assad steunen! De IraniŽrs zien hun kans schoon om hun invloed te vergroten en zo ontstaat opeens een nieuw machtsblok bestaande uit Assad - inmiddels een stroman voor iedereen die hem in het zadel wil houden - Rusland en Iran. Dat is vragen om problemen en ik denk dat die er ook gaan komen nu alle grote spelers op het wereldtoneel elkaar tegenkomen in SyriŽ en Irak. Het zal waarschijnlijk niet onmiddellijk fout gaan (of hoop ik dat slechts?) want de winter komt er aan maar de regio wordt wel steeds instabieler en dit zou wel eens de opmaat kunnen zijn voor een full scale oorlog in het voorjaar van 2016.

On topic: stel je eens voor hoeveel vluchtelingen er dan deze kan op komen ... Zullen we nu vast extra gaan preppen om al die mensen straks te eten te geven ?
    Two roads diverged in a wood, and I -
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

Robert Frost

Banned
    Ingeschreven
    Jun 2015
    verwijderd ivm dubbelpost.
    Laatst gewijzigd door Bla Bla; 22-10-15 om 18:38.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 29
    Laatste Bericht: 30-12-14, 11:00
  2. En nog een reden waarom zelfvoorzienend worden hard nodig is.
    Door Range in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 25-07-14, 11:51
  3. Vluchtelingen trekken steeds vaker naar de stad
    Door leidseprepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 13-03-14, 09:49
  4. Absoluut geen reden voor zorgen :o(
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-01-13, 10:31
  5. Mijn reden om te preppen, mijn filosofie