Pagina 174 van de 228 EersteEerste ... 74124164172173174175176184224 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.731 tot 1.740 van de 2277
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Feitelijk ondermijnen ze hiermee het democratisch proces en het lijkt me niet meer dan terecht dat deze beweging geweerd wordt.
    Is er wel een democratisch proces?
    Welke lokale partij heeft vluchtelingen in het partijprogramma staan?
    Welke lokale partij begrijpt wanneer genoeg genoeg is?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Vluchtelingen komen tot rust in PVV-gezinde wijk in Den Bosch

DEN BOSCH - In het voorjaar van 2015 opende ex-crimineel Marty Wetzer een gastvrij honk in de Gestelsebuurt in Den Bosch-Zuid. Zijn oogmerk: onbereikbare jongeren bereiken, zodat ze op het rechte pad blijven. Dat lukt hem redelijk. Sinds kort bezoeken ook asielzoekers de opvangplek.
    Elke dag halen Marty en vrijwilligers van zijn Stichting Waarom Wij zo’n 25 vluchtelingen bij het AZC in Rosmalen op. In het honk van Marty komen ze wat tot rust. Vaak koken en eten ze samen. Het honk ligt midden in de Gestelsebuurt, waar de PVV bij de laatste Tweede Kamer- verkiezingen 23,9 procent van de stemmen kreeg.
    Link
    So Long, and Thanks for All the Fish

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Is er wel een democratisch proces?
    Welke lokale partij heeft vluchtelingen in het partijprogramma staan?
    Welke lokale partij begrijpt wanneer genoeg genoeg is?
    Is er mogelijkheid tot inspraak, wordt het kapot geschreeuw en geÔntimideerd door dit soort lieden, daar gaat mijn post over. Een clubje wat anderen wil weerhouden hun mening te verkondigen omdat die niet overeen komt met die van de NVU
    .
    Dus niet over het complete proces en of we dit vijf jaar geleden hadden moeten zien aankomen, partijprogramma's hierop aangepast hebben(), etc. Het is lastig het ergens over te hebben als je de discussie dermate breed probeert te trekken, want je weet zelf dat we daar toch niet uitkomen.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Is er mogelijkheid tot inspraak, wordt het kapot geschreeuw en geÔntimideerd door dit soort lieden, daar gaat mijn post over. Een clubje wat anderen wil weerhouden hun mening te verkondigen omdat die niet overeen komt met die van de NVU
    .
    Dus niet over het complete proces en of we dit vijf jaar geleden hadden moeten zien aankomen, partijprogramma's hierop aangepast hebben(), etc. Het is lastig het ergens over te hebben als je de discussie dermate breed probeert te trekken, want je weet zelf dat we daar toch niet uitkomen.
    Wat ik bedoel:
    Geen enkele partij heeft het vooraf over deze situatie.
    Men heeft dus niet kunnen kiezen (democratisch proces) voor een partij op dit gebied.
    Dat geeft nu dus onmacht.
    En dat kan bij de wat onbehoorlijkere nederlanders tot dit soort taferelen leiden.
    Dat we meedoen (als vazallen van de VS) in Irak enzo betekent dat de verborgen kosten daarvan nu helder worden.
    De VS speelden niet klaar wat de Russen in veel minder tijd regelen. Waarom zou dat zijn?

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Kogaratsu Bekijk Berichten
    Blijft een lastige kwestie, feit blijft eigenlijk wel dat het volk genegeerd wordt. En dat kan je blijven doen totdat de maat vol is.
    Maar hoe bepaal je of het volk genegeerd wordt? Het volk is rond dit onderwerp zo verdeeld dat er nergens naar te luisteren valt. De ene groep komt over het algemeen met sympathieke verhalen waarom we wel zouden moeten opvangen en de andere groep staat daar met schreeuwende tokkies die op basis van onderbuikgevoelens reageert tegenover. Welke groep is groter? En dan nog, stel dat de voorstanders van opvang in de meerderheid is, dan wordt er dus naar het volk geluisterd. Maar omdat er een kleinere, gefrustreerde, groep is die hard kan schreeuwen dat er "naar het volk geluisterd moet worden" begint het hele circus weer opnieuw. Het is een lastige kwestie.

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2015

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Referendum dan maar? We zijn immers een 'democratie'? Aangezien deze kwestie de natie verdeelt zou een volksraadspleging wellicht soelaas kunnen bieden om enige richting aan het beleid te geven. Ik durf te wedden dat de opkomst groter zal zijn dan ooit.

vivere, aut mori

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Feitelijk ondermijnen ze hiermee het democratisch proces en het lijkt me niet meer dan terecht dat deze beweging geweerd wordt.
    Als je hiermee bedoeld dat ze niet bij de inspraakavond van Steenbergen hoeven te zijn als ze er niet wonen ben ik dat geheel met je eens.
    Wanneer je alleen maar kan roepen: "Daar moet een p*^m%l in". Mag je er van mij ook gerust uitgezet worden of je er nu woont of niet.

Veel posts in dit topic gaan over het ontstaan van een tweedeling. Of het standpunt nu voor of tegen is, wanneer je meewerkt aan deze tweedeling maak je de situatie er alleen maar erger op.

Mijn persoonlijke wens is dat de gemeenten die hier waarschijnlijk niets over in het programma hebben staan (@jobs) de bevolking erbij betrekt. Helaas is dat waar ik woon niet gebeurt (komst AZC is min of meer mede gedeeld). Los van de verscheidenheid aan standpunten biedt dit allerminst de kans op breder draagvlak.

Zelf denk ik echter dat het politieke klimaat hier niet naar is en de tijd hiervoor ook te kort om dit te veranderen. Zal mijn best doen hier zelf zo positief mogelijk aan bij te dragen. Meer verantwoordelijkheid dan dat is mij ben ik bang toch niet gegeven. Voor de rest maar zorgen dat de preps op orde zijn :s.
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Ik vind het toch lastig rond dit onderwerp te preppen, ik bedoel: waar prep je voor? Ga je uit van het ergste en verwacht je bijvoorbeeld een totale burgeroorlog? Nou dan wens ik je veel succes met preppen: hoe lang gaat dat dure? Moet je jezelf bewapenen en hoe ga je aan die wapens komen en welke mensen kun je nog meer een wapen toe vertrouwen? Bij welk kamp sluit je jezelf dan aan of ga je met een klein groepje je eigen hachje redden tegen twee vijandelijke kampen? Ga je voor een BOL ergens in Nederland, lijkt me niet toch? Ergens in Europa? Zelfde verhaal, heel Europa kampt met dit probleem. Denk dat de beste oplossing nog is om de hele zooi achter te laten en de eerste mogelijkheid te pakken om naar Nieuw Zeeland te vliegen en daar lekker de rest van mijn leven te vertoeven. Die Kiwi's hebben het goed bekeken, laten de boel lekker de boel en bemoeien zich nergens mee.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedJezelf Bekijk Berichten
    Ik vind het toch lastig rond dit onderwerp te preppen, ik bedoel: waar prep je voor? Ga je uit van het ergste en verwacht je bijvoorbeeld een totale burgeroorlog? Nou dan wens ik je veel succes met preppen: hoe lang gaat dat dure? Moet je jezelf bewapenen en hoe ga je aan die wapens komen en welke mensen kun je nog meer een wapen toe vertrouwen? Bij welk kamp sluit je jezelf dan aan of ga je met een klein groepje je eigen hachje redden tegen twee vijandelijke kampen? Ga je voor een BOL ergens in Nederland, lijkt me niet toch? Ergens in Europa? Zelfde verhaal, heel Europa kampt met dit probleem. Denk dat de beste oplossing nog is om de hele zooi achter te laten en de eerste mogelijkheid te pakken om naar Nieuw Zeeland te vliegen en daar lekker de rest van mijn leven te vertoeven. Die Kiwi's hebben het goed bekeken, laten de boel lekker de boel en bemoeien zich nergens mee.
    Veel hangt af in hoeverre je al geprept hebt. Veel preppers hier preppen breed en zullen dus een stuk meer kansen hebben als er een willekeurige SHTF zich voordoet. Preps waar ik met dit onderwerp aan denk zijn bijvoorbeeld: een BOL voor elkaar hebben, woning beveiliging (inbraak of aanval), goede voorraad (ook als dit economische malaise veroorzaakt) en goede afspraken met dierbaren als de zaken snel escaleren. Ga hier natuurlijk wel uit van worst case scenarios en de vraag is natuurlijk of het zo uit de hand zou lopen. Wapens is ook zo'n dingetje dat uitgaat van worst case scenario. Let wel dat naast het feit dat veel wapens niet in ons kikkerlandje toegestaan zijn het een vorm van schijnveiligheid biedt als je geen benul hebt hoe het te moeten gebruiken. Ik zeg niemand wat ze wel of niet moeten doen, maar deze vorm van preppen is wel een hele grote stap. Ga je dan ook afvragen of de problemen die je denkt te zien dit Łberhaupt wel zou rechtvaardigen.

Emigreren wordt wel een steeds aanlokkelijker alternatief
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik zag dat er in een azc in Limburg schurft was vastgesteld bij 40 personen
    Misschien ook nog wat hygiene preps ?
    liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 29
    Laatste Bericht: 30-12-14, 12:00
  2. En nog een reden waarom zelfvoorzienend worden hard nodig is.
    Door Range in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 25-07-14, 12:51
  3. Vluchtelingen trekken steeds vaker naar de stad
    Door leidseprepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 13-03-14, 10:49
  4. Absoluut geen reden voor zorgen :o(
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-01-13, 11:31
  5. Mijn reden om te preppen, mijn filosofie