Pagina 207 van de 228 EersteEerste ... 107157197205206207208209217 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.061 tot 2.070 van de 2277
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Het is ook zo helemaal logisch en vanzelfsprekend dat als je een aanslag pleegt, je je paspoort op zak hebt he. Doet iedereen toch?
    Ja, anders mag je niet door de hemelpoort, en weten de mensen ook niet welke held daar zinloos gestorven is.
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Pfff. Lieve mensen na vandaag heb ik zelf wel het gevoel dat we wel eens aan het begin zouden kunnen staan van een roerige tijd. Enerzijds, omdat ik denk dat het niet uit te sluiten is dat we dit meer gaan meemaken. Anderzijds, omdat ik het gevoel heb dat mensen meer ernst krijgen met hun pogingen mensen wakker te schudden en tevens mensen die vanwege angst op polarisatie dit gaan remmen . Hierin versterkt men de reactie bij de ander!!! Wees daarop beducht.

Niet iedere "vluchteling" is een vluchteling. Daarover zullen de meesten het wel eens zijn. Onder de mensen die naar Europa afreizen zitten ook gelukzoekers (migranten) en wellicht ook terroristen. Niemand van ons weet echter wat de verhoudingen zijn. Dit vraagt nuance van ons allemaal als we over dit onderwerp discussiŽren, maar tevens het belang om erachter te komen (met elkaar) hoe het zit. Dat mensen pas op de plaats willen maken (grenzen dicht) uit onzekerheid hierover (of in ieder geval over het optimisme) is in mijn ogen logisch, maar nogmaals wees voorzichtig de ander niet te "triggeren".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Ik ben steeds meer overtuigd dat het een religieus probleem is, meer dan een vluchtelingen probleem. Maar daar praten we hier niet over.
    Helemaal mee eens!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    [MOD] Iedereen is geschokt door de aanslagen in Frankrijk en de gemoederen laaien begrijpelijk flink op.

Let echter wel op.

Het bespreken van wapens wordt niet getolereerd, hierop is nu al meerdere keren ingegrepen.

Mensen die uitsluitend het doel hebben om een heel geloof en daarmee alle moslims te typeren als identiek zijnde aan de barbaren van IS, doen er beter aan hun stokpaardje elders te gaan verkondigen.

Forumregels aangaande religie/geloof en wapens blijven gelden

Let ook op dat je in dit topic geen berichten/informatie plaatst over de aanvallen in Frankrijk, daar is een apart topic over." [MOD]
    Problematisch...

Ik snap de insteek van jullie als moderators. Denk echter dat dit oorspronkelijk bedoeld is omdat de verhitte discussies die het onderwerp vaak losmaken en het ingrijpen daarop niet gerechtvaardigd kunnen worden door de relevantie voor het forum. Mijn vraag is alleen of dit nog steeds het geval is. Deze stroom mensen neemt hun cultuur en tevens hun religie mee en is wel zo groot dat het voor mij steeds relevanter wordt. Is er een mogelijkheid voor jullie als moderators om (vanwege deze relevantie) hierin op de ťťn of andere manier te faciliteren??? (Yup. Meer werk voor jullie. Ben me er van bewust... )

Als je het idee hebt dat we inderdaad op meer van dit soort dingen afsteven als gisteren in Frankrijk. By all means. Preppen dus. Laat dit de focus zijn van het draadje. Ik vind het namelijk heel interessant ideeŽn te horen wat hiermee te doen.
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saved Bro Bekijk Berichten
    ............
    Denk echter dat dit oorspronkelijk bedoeld is omdat de verhitte discussies die het onderwerp vaak losmaken en het ingrijpen daarop niet gerechtvaardigd kunnen worden door de relevantie voor het forum. Mijn vraag is alleen of dit nog steeds het geval is.
    .............
    Ja. Dit is nog steeds het geval.
    Religie an sich is niet de oorzaak van rampspoed.
    Misbruik van religie en de manier waarop mensen met religie omgaan kan een oorzaak zijn.
    Rampspoed is waarvoor wij preppen. Rampspoed in welke vorm dan ook.
    Daar gaat dit forum over.

NB. Ook ik zou af en toe graag wat meer over religie willen zeggen.
    Maar ik sta nog steeds achter de beslissing van dit forum om het er niet over te hebben.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    .......................... Preppen dus. Laat dit de focus zijn van het draadje. Ik vind het namelijk heel interessant ideeŽn te horen wat hiermee te doen.
    Wat je eigen gedacht hier over?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Wat je eigen gedacht hier over?
    Naast de standaard preps als voorraad en gear op orde hebben...

Wanneer de asielzoekers hier in de buurt gestationeerd worden zo snel mogelijk een gevoel er bij krijgen wat voor vlees we in de kuip hebben (for better, for worse). Dat betekend dus ook wellicht zien een praatje te kunnen maken. Waar bevinden ze zich dadelijk (op het AZC, in de wijk, rond de supermarkt, rond de scholen etc etc). We willen graag de woning verbeteren (3p sluitingen bijvoorbeeld). Inventariseren wat we met de vrienden/bekenden in de wijk kunnen doen met buurtwacht oid (verkapte voorbereiding voor ultieme doomscenario). Kinderen bewust maken niet overal maar heen te vliegen (zijn gelukkig nog zo jong dat dat hoe dan ook wenselijk is). Openbare plaatsten enigszins mijden (mijn vrouw doet al bewust op andere tijden boodschappen, want voelt zich op bepaalde tijden in bepaalde winkels/winkelcentra minder gemakkelijk). Hoe ver deze dingen voeren gaat blijken naar de ontwikkelingen. Zou graag zien dat het allemaal wel meevalt, maar acht het reŽel dat het niet enkel alleen maar koek en ei zal zijn.

Aanvullingen?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc67NL Bekijk Berichten
    Ja. Dit is nog steeds het geval.
    Religie an sich is niet de oorzaak van rampspoed.
    Misbruik van religie en de manier waarop mensen met religie omgaan kan een oorzaak zijn.
    Rampspoed is waarvoor wij preppen. Rampspoed in welke vorm dan ook.
    Daar gaat dit forum over.

NB. Ook ik zou af en toe graag wat meer over religie willen zeggen.
    Maar ik sta nog steeds achter de beslissing van dit forum om het er niet over te hebben.
    Know your enemies. Is ook preppen toch?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Aanvullingen?
    Zeker wat je vrouw betreft, en haar gevoel van veiligheid, stuur haar op Krav Maga. Als jullie samen gaan(tja oppas regelen) dan kunnen jullie de toegepaste technieken ook met elkaar oefenen.
    So Long, and Thanks for All the Fish

ancestral-viking
    Guest
    een spoed cursus Kobutan is ook leerzaam en erg makkelijk .....

https://www.youtube.com/watch?v=hwbnSu0DgEQ

DRD28
    Guest
    leren vechten met alles wat je hebt, lekker lomp niet te moeilijk, in een stress situatie verlies je je fijne motoriek .

Een paar goede schoenen is nooit weg , dus geen sneakers met losse veters en zo ..

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Zoals ik een aantal pagina's geleden al heb gezegd wat doen al die toekomstige kanslozen hier, het is natuurlijk wel dat deze mensen met de Islam zijn opgegroeid. en omdat zij hier niet begrepen worden ( in een christelijk land) vormen zij een makkelijke prooi voor groeperingen die geradicaliseerd Islam zijn . Daar vinden ze begrip. Die spreken hun "taal" en wat gebeurt er? Deze mensen worden ook geradicaliseerd! met alle gevolgen van dien , want hun nieuwe gastland begrijpt hun niet!
    Dat dit van vluchteling tot slapende cel maakt willen de mods niet zien of weten, Dat er een duidelijk verband is tussen hoe wij de vluchtelingen behandelen en ze behandeld worden door indoctrinatie van geradicaliseerde willen de mods niet zien,maar als het woordje geweer getypt wordt is er paniek en volgt er een ban, wand knuffelen is wat zij doen!
    Elke oorlog ooit is begonnen om een geloof. En geloof is wat er hier niet ter discussie gesteld mag worden. Elke oorlog in de wereld werd uitgevochten met wapens, en wapens is wat er hier niet ter discussie gesteld mag worden.
    Maar deze redenen zijn de hoofdzaken van het preppen! Zijn dan ook niet de belangrijkste redenen waarom wij preppen? Om een oorlog te overleven en ons weerbaarder te maken?
    Daarom is het als prepper belangrijk om te weten wanneer de vlam in de pan slaat. Nu dit is het moment! Alle internationale afspraken worden herzien en we zakken langzaam terug naar wat wij eeuwen lang hebben gedaan,
    Grenzen beschermen, eendracht in het land brengen!
    Daarom vind ik het belangrijk dat deze twee onderwerpen hier op Preppers.nl besproken moeten kunnen worden, desnoods in een apart topic.

huild mon cúur Paris
    Laatst gewijzigd door loper; 15-11-15 om 01:32.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 29
    Laatste Bericht: 30-12-14, 12:00
  2. En nog een reden waarom zelfvoorzienend worden hard nodig is.
    Door Range in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 25-07-14, 12:51
  3. Vluchtelingen trekken steeds vaker naar de stad
    Door leidseprepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 13-03-14, 10:49
  4. Absoluut geen reden voor zorgen :o(
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-01-13, 11:31
  5. Mijn reden om te preppen, mijn filosofie