Pagina 13 van de 13 EersteEerste ... 3111213
Resultaten 121 tot 130 van de 130
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamble Bekijk Berichten
    En ik denk dat [MENTION=3946]Petroman[/MENTION] het precies hetzelfde zo bedoelde
    Deels.
    Waar het omgaat is dat je niet bij alles maar de lieve wereldvrede bij moet halen om een situatie te beoordelen of goed moet keuren.

Bij de herdenking op 4 mei gaat het om de slachtoffers van de 2de wereldoorlog.
    Toen waren er slachtoffers en daders. Toen waren de duitsers geen slachtoffers. En ze stonden niet onder dwang wat betreft trefzekerheid, wreedheid etc.
    Je staat stil bij de situatie van toen niet van nu.

Duitsers bij een herdenking hebben is iets anders dan duitsers herdenken.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    Deels.
    Waar het omgaat is dat je niet bij alles maar de lieve wereldvrede bij moet halen om een situatie te beoordelen of goed moet keuren.

Bij de herdenking op 4 mei gaat het om de slachtoffers van de 2de wereldoorlog.
    Toen waren er slachtoffers en daders. Toen waren de duitsers geen slachtoffers. En ze stonden niet onder dwang wat betreft trefzekerheid, wreedheid etc.
    Je staat stil bij de situatie van toen niet van nu.

Duitsers bij een herdenking hebben is iets anders dan duitsers herdenken.
    Zoals ik het bedoelde dus...
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    https://www.youtube.com/watch?v=GMCOKNCwHmQ

Natuurlijk waren de duitsers ook slachtoffers!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    [MENTION=76]Charlie[/MENTION] [MENTION=1824]Gamble[/MENTION]

Geen idee of het je interesseert wat ik over jullie denk. Ik wil het toch met je delen omdat ik me er helemaal niet voor schaam. Ik vind jullie eerlijk waar twee fijne kerels en bewonder de passie waarmee je opkomt voor je landgenoten. Voor je me weer belerend of een Kutvlaming (met veel smileys) gaat vinden kan je gewoon even naar de naakte feiten gaan kijken uit een onbevooroordeelde bron over de holocaust in Nederland.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust_in_Nederland

De geschiedenis IS er, je kiest ze niet, maakt ze niet en je bent er niet verantwoordelijk voor. Ik deed een paar -gewaagde- uitspraken op een Nederlands forum en dat werd niet in dank afgenomen. Dat risico kende ik en ik neem het er graag bij. Lees de info uit de link. En oordeel daarna voor jezelf.
    Laatst gewijzigd door lewieke; 05-05-15 om 21:44.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Pfff. Het is een complex verhaal, en ik denk niet dat je vergelijkingen kunt maken.
    In NL speelden nu eenmaal andere factoren een rol dan in bv. BelgiŽ, Frankrijk, Denemarken, of willekeurig welk ander land.
    Dat kun je alleen al terug vinden in de door [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] hierboven geplaatste link.

Er is veel slechts gedaan, er is veel goeds gedaan.
    Beide om een scala aan redenen.

Zie daar maar eens een goed en objectief oordeel uit op te maken.
    Onbegonnen, en naar mijn idee, zinloos werk.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Tja, hier in Zweden is 't nog weer een ander verhaal. Officeel neutraal, maar zo netjes waren ze hier ook niet.

Weet je, waar het eigenlijk op neer komt, het maakt weinig uit in welk land je woont; OORLOG IS ALTIJD SMERIG.

Oorlog brengt de beesten in de mensen naar boven. In een andere groep mensen komt 't beste naar boven, maar netto is en blijft oorlog, elke oorlog, gewoon een hele smerige puinhoop waar we als mensheid nog steeds geen fuck van geleerd hebben, want we blijven maar oorlog voeren met elkaar. Om land, om geloof, om resources, om politieke bullshit redenen, omdat we al generaties lang elkaar haten.. het maakt allemaal geen reet uit. Oorlog is smerig en ellendig en kent alleen maar verliezers.

Ik hoop dat we nog meemaken dat de mensheid over het debiele concept oorlog heengroeit. Maar met de huidige geopolitieke status lijkt dat helaas erg onwaarschijnlijk...

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    wat maakt het uit hoe weerspannig je was, en of je iets meer of minder mensen verloren had?
    dat zijn details, de gebeurtenis op zich, en een groot deel van de gevolgen zijn dezelfde.

en nu allemaal lekker samen spelen hť.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jšrv Bekijk Berichten
    [MENTION=2642]Nazdrovje[/MENTION] & [MENTION=4819]Maritimesurvival[/MENTION] ....... ik neem aan dat jullie dit als grapje in dit topic geschreven hebben en stiekum wel weten wat er met dit bord bedoeld wordt maar er gewoon een geintje van maken ..... mag ik hopen.
    Als je me zou kennen zou je begrijpen wat ik bedoel... Beetje porren in de gloeiende kooltjes.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    [MENTION=76]Charlie[/MENTION] [MENTION=1824]Gamble[/MENTION]

Geen idee of het je interesseert wat ik over jullie denk. Ik wil het toch met je delen omdat ik me er helemaal niet voor schaam. Ik vind jullie eerlijk waar twee fijne kerels en bewonder de passie waarmee je opkomt voor je landgenoten. Voor je me weer belerend of een Kutvlaming (met veel smileys) gaat vinden kan je gewoon even naar de naakte feiten gaan kijken uit een onbevooroordeelde bron over de holocaust in Nederland.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust_in_Nederland

De geschiedenis IS er, je kiest ze niet, maakt ze niet en je bent er niet verantwoordelijk voor. Ik deed een paar -gewaagde- uitspraken op een Nederlands forum en dat werd niet in dank afgenomen. Dat risico kende ik en ik neem het er graag bij. Lees de info uit de link. En oordeel daarna voor jezelf.
    Geen nood mijn vriend. Niemand hoeft het altijd met elkaar eens te zijn...

In ieder geval als we dan de link naar BelgiŽ in ww2 er even bij pakken, dan kun je lezen dat niet alles zo zwart wit is als vaak word weergegeven:

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Holocaust_in_Belgi%C3%AB

Hierin leest men de verschillen, oorzaken en conclusies waarom er zoveel verschil zat tussen beide landen.

Neemt niet weg dat er een schande ligt op Nederland en een man als ik die er niet tegen kan als hij onrecht ziet gebeuren, kan zijn bloed laten koken door de houding van sommige medelanders en de autoriteiten destijds.
    Toch waren er een hoop dapperen ook onder ons. Individueel dan misschien en niet zo goed georganiseerd, maar de oorzaak daarvan is ook te lezen in bovenstaande link.
    Ik eer mijn beide opa's waarvan er 1 opgepakt werd en te werk gesteld werd in Nazi Duitsland bij de spoorwegen en die uiteindelijk samen met maten een trein kaapte en zodoende naar Nederland terug reed onderwijl beschoten door zowel de nazi's als de geallieerden.
    Thuis aangekomen ging hij met 1 van die maten mee naar diens huis en die had wel een hele leuke zuster.
    Dat zusje werd mijn oma
    Mijn andere opa was in het verzet als bommenmaker. Toen de Canadezen Apeldoorn bevrijde nam hij dienst en vocht samen met hun tot ver in Nazi Duitsland.
    Van zijn hele peloton kwamen alleen hij en 1 ander levend weer terug.
    Mijn opa had een granaatscherf in zijn hoofd die operatief niet verwijderd kon worden. Hij wist dus dat er een dag kwam dat de scherf een vitaal stukje van zijn hersens zou raken en in 1967 is hij hier uiteindelijk aan overleden.
    Mijn moeder was toen 12!
    Mijn oma krijgt tot op de dag van vandaag een pensioen voor oorlogsveteranen en voor zijn daden in het verzet alsmede als soldaat zijn vele medailles voor gegeven.
    Liever had ik mijn opa gewoon gekend....

De individuele strijd van velen tegen de Nazi bezetter was misschien niet genoeg en heeft vele onnodige levens gekost.
    Gelukkig waren er ook mensen die wel in opstand kwamen en hebben we zodoende toch levens kunnen redden.
    Jouw posts schoten me inderdaad in het verkeerde keelgat. Niet omdat je een Vlaming bent maar omdat ook al heeft je post een kern van waarheid, je hiermee in mijn ogen ook degenen die WEL hun leven gaven voor de vrijheid ernstig tekort deed...

Voor de rest is mijn waardering voor jou nog even groot als dat hij altijd al geweest was!
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [MENTION=1824]Gamble[/MENTION], mooi verhaal man.
    Mijn opa en oma van vaders kant, zaten ook in het verzet. Zij brachten o.a. piloten naar een volgend adres, vanuit de achterhoek (Steenderen). Ook mijn vader en zijn broers werden daarvoor ingezet, omdat de Duitsers toch wat milder aren tegenover kinderen die na de avondklok nog buiten liepen.

Ook de grootvader van [MENTION=77]Amazing Dree[/MENTION] zat in het Zeeuwse verzet en heeft een bonnenkantoor overvallen. Zo zie je maar [MENTION=2429]lewieke[/MENTION], 3 willekeurige preppers waarvan de familie verzet pleegde tegen de Duitse bezetter.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wat zou jij doen?
    Door Chinaka in forum Koffiecorner
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 16-04-13, 19:27
  2. mag ik mee doen?
    Door paularagebol in forum Voorstelronde
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 09-04-13, 20:09

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten