Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOB: Prijs kwaliteit?


Kciroj

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Kijk op Marktplaats. Heb daar zelf twee rugzakken gekocht die normaal vrij duur zijn (150+), maar nu voor een schijntje(10 euro pst). Veel backpackers gebruiken een rugzak voor 1 vakantie en doen m daarna weg. Dus zoek uit wat voor rugzak bij jullie past en zoek dan even Marktplaats af. Loont echt enorm.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

We zijn hier op zoek naar een betaalbare BOB. Aangezien de meeste nieuwe rugzakken van 50+ liter toch al gauw boven de 100 euro komen, viel me deze op

 

http://www.outdoorstunter.nl/aanbieding-backpack-rugzak-grijs-75-liter-77x36x2.html

 

Iemand ervaring met deze tas en/of winkel?

 

Het lijkt me een goede deal namelijk.

 

Ik lees dat ze hem helemaal zelf importeren.

Dat kun je dus zelf ook doen voor een lagere prijs.

Ik gok dat ze uit de P.R.C komen zoals ze dat tegenwoordig op hun producten zetten.

Je kan het voor zes tientjes wagen of je koopt voor het dubbele iets waar je zeker weten kwaliteit mee in handen hebt.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

We zijn hier op zoek naar een betaalbare BOB. Aangezien de meeste nieuwe rugzakken van 50+ liter toch al gauw boven de 100 euro komen, viel me deze op

 

http://www.outdoorstunter.nl/aanbieding-backpack-rugzak-grijs-75-liter-77x36x2.html

 

Iemand ervaring met deze tas en/of winkel?

 

Het lijkt me een goede deal namelijk.

 

Geen ervaring mee. Het gewicht valt me wel meteen op. 1900 gram is erg licht voor zo'n grote rugzak. Als het gewicht klopt, dan is het van hele lichte materialen gemaakt en dat kan een negatieve invloed hebben op de duurzaamheid. Ter vergelijk, mijn 37 liter Tasmanian tiger weegt 2500 gram. Mijn lichtgewicht Osprey van 37 liter weegt ook nog 1200 gram en daar is al beknibbeld op het draagcomfort. Wil je dus een degelijke tas die comfortabel draagt dan zou ik deze zeker eerst gaan passen met een kilo of 18 aan gewicht erin.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk op Marktplaats. Heb daar zelf twee rugzakken gekocht die normaal vrij duur zijn (150+), maar nu voor een schijntje(10 euro pst). Veel backpackers gebruiken een rugzak voor 1 vakantie en doen m daarna weg. Dus zoek uit wat voor rugzak bij jullie past en zoek dan even Marktplaats af. Loont echt enorm.

 

en dan zeggen ze dat kamperen en backpacken goedkope manieren van vakantie zijn :rolleyes:.

 

bedankt voor de tip, ik ga eens kijken.

 

[offtopic]overigens heb ik ook twee poncho's bij mij in de buurt gezien, van Wildebeast gatshe gatshe of zoiets, outdoor poncho's met ruimte voor rugzak, zou dit poncho tarp kunnen zijn? [offtopic]

]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring mee. Het gewicht valt me wel meteen op. 1900 gram is erg licht voor zo'n grote rugzak. Als het gewicht klopt, dan is het van hele lichte materialen gemaakt en dat kan een negatieve invloed hebben op de duurzaamheid. Ter vergelijk, mijn 37 liter Tasmanian tiger weegt 2500 gram. Mijn lichtgewicht Osprey van 37 liter weegt ook nog 1200 gram en daar is al beknibbeld op het draagcomfort. Wil je dus een degelijke tas die comfortabel draagt dan zou ik deze zeker eerst gaan passen met een kilo of 18 aan gewicht erin.

 

Bedankt! Ik denk er nog even over na. Eerst passen voordat ik koop is natuurlijk de slimste oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peerke
Beste mensen,

 

We zijn hier op zoek naar een betaalbare BOB. Aangezien de meeste nieuwe rugzakken van 50+ liter toch al gauw boven de 100 euro komen, viel me deze op

 

http://www.outdoorstunter.nl/aanbieding-backpack-rugzak-grijs-75-liter-77x36x2.html

 

 

Iemand ervaring met deze tas en/of winkel?

 

Het lijkt me een goede deal namelijk.

 

Misschien is

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/tassen-rugtassen/m921260470-karrimor-rugzak-65l.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

dit wat voor je ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

We zijn hier op zoek naar een betaalbare BOB. Aangezien de meeste nieuwe rugzakken van 50+ liter toch al gauw boven de 100 euro komen, viel me deze op

http://www.outdoorstunter.nl/aanbieding-backpack-rugzak-grijs-75-liter-77x36x2.html

Iemand ervaring met deze tas en/of winkel?

Het lijkt me een goede deal namelijk.

 

Waarom ?

Waarop baseer je het feit dat ie goed is/lijkt ?

Ik zie geen merknaam of iets. Rugzak type toploader. Die heeft de action ook wel.

 

Ik heb het al vaker gepost: militaria4you en dan zoeken op berghaus.

Berghaus is een bekend en goed merk, net als karrimor.

 

Ik zou in ieder geval niet iets merkloos kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peerke
Waarom ?

Waarop baseer je het feit dat ie goed is/lijkt ?

Ik zie geen merknaam of iets. Rugzak type toploader. Die heeft de action ook wel.

 

Ik heb het al vaker gepost: militaria4you en dan zoeken op berghaus.

Berghaus is een bekend en goed merk, net als karrimor.

 

Ik zou in ieder geval niet iets merkloos kopen.

 

Heb in de geplaatse link een goedkoper karrimor rugzak gevonden. 20 euro.

 

Ik heb er zelf 2. 1 van 55 liter en 1 van 75 liter en ben er uitermate tevreden over. Nagenoeg onverslijtbaar. Prima draagcomfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in de geplaatse link een goedkoper karrimor rugzak gevonden. 20 euro.

Ik heb er zelf 2. 1 van 55 liter en 1 van 75 liter en ben er uitermate tevreden over. Nagenoeg onverslijtbaar. Prima draagcomfort.

 

Daarom karrimor ook genoemd. Prima zakken.

Ik had er een klimrugzak van. Jaren mee geklommen. Nu heeft mijn dochter hem ingepikt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peerke
Daarom karrimor ook genoemd. Prima zakken.

Ik had er een klimrugzak van. Jaren mee geklommen. Nu heeft mijn dochter hem ingepikt ;-)

 

Dan heeft je dochter een prima rugzak van je overgenomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in de geplaatse link een goedkoper karrimor rugzak gevonden. 20 euro.

 

Ik heb er zelf 2. 1 van 55 liter en 1 van 75 liter en ben er uitermate tevreden over. Nagenoeg onverslijtbaar. Prima draagcomfort.

 

De persoon van de marktplaats backpack heeft niet op meer op me gereageerd.

 

Ik houd de merkloze tas van 59 euro (denk van chinese makelij o.i.d.) toch nog in de gaten, en de Decathlon heeft een nieuw model (eigen merk geloof ik) van 50l voor 39,95 die lijkt me ook erg netjes.

 

http://www.decathlon.nl/rugzak-forclaz-50-id_8300838.html

 

Vooralsnog eerst wat preppen en gear aanschaffen en dan later de tas :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De persoon van de marktplaats backpack heeft niet op meer op me gereageerd.

 

Ik houd de merkloze tas van 59 euro (denk van chinese makelij o.i.d.) toch nog in de gaten, en de Decathlon heeft een nieuw model (eigen merk geloof ik) van 50l voor 39,95 die lijkt me ook erg netjes.

 

http://www.decathlon.nl/rugzak-forclaz-50-id_8300838.html

 

 

Vooralsnog eerst wat preppen en gear aanschaffen en dan later de tas :)

 

Hm, ziet er leuk uit, maar de bandjes lijken mij smal en fragiel.

 

Er staan er op marktplaats nog meerdere. Je kunt het proberen. Met Karrimor heb je echt wat goeds

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/tassen-rugtassen/m926759780-rugzak-backpack-karrimor.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/bergsport-en-wandelen/m926542076-wandelrugzak-54-liter-karrimor-jaguar-gr54-ks-60ht-sa-back.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/tassen-rugtassen/m921260470-karrimor-rugzak-65l.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/bergsport-en-wandelen/m920103719-karrimor-rugzak.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

Er zitten een aantal hele mooie tussen, tegen een scherpe prijs.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd- geeft het al aan @Kciroj.

Voor hetzelfde geld koop je zwaar uitgevoerde rugzakken. Rugzakken die zichzelf al bewezen hebben.

Backpack rugzakken zijn vaak van dunner materiaal dan militair materiaal.

Niet omdat ik hem nu net gekocht heb, maar de Lowe Alpine Sting(ray) is een waanzinnige tas in de capaciteit die je zoekt.

Zonder zijtassen 55 liter, twee zijvakken van elk 10 liter die apart als daypack gebruikt kunnen worden. De 1000D cordura is wat zwaarder, de tas is 3,5 kilo maar practisch onverslijtbaar.

Als je mazzel hebt kun je een stingray op de kop tikken, daarbij kan je vanaf boven en onder in de tas. Dan hoef je ook niet zo te graven als je wat zoekt.

 

Merkloos is nieuw dan wel goedkoper, maar als je een tas in wil zetten als BOB dan moet je er 100% op aan kunnen. Je mag dan nog zo veel gear hebben, als het uit je tas scheurt heb je er niks aan. Dat verschil zie je trouwens niet alleen bij merkloze tassen.

Camelbak bijvoorbeeld heeft de HAWG in 'civilian' uitvoering (ik dacht 200D cordura) en mil-spec (500D cordura). De laatste is veel degelijker en slijtvaster. Maar het is wel ene andere prijsklasse dan waar je naar op zoek bent, de Mil-Spec HAWG kost rond de 150,- voor een 16l tas.

 

Dus mijn advies is om naar tweedehands tassen te kijken. Je kan echt een berg(en) kwaliteit kopen voor een fractie van de nieuwprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd- geeft het al aan @Kciroj.

Voor hetzelfde geld koop je zwaar uitgevoerde rugzakken. Rugzakken die zichzelf al bewezen hebben.

Backpack rugzakken zijn vaak van dunner materiaal dan militair materiaal.

Niet omdat ik hem nu net gekocht heb, maar de Lowe Alpine Sting(ray) is een waanzinnige tas in de capaciteit die je zoekt.

Zonder zijtassen 55 liter, twee zijvakken van elk 10 liter die apart als daypack gebruikt kunnen worden. De 1000D cordura is wat zwaarder, de tas is 3,5 kilo maar practisch onverslijtbaar.

Als je mazzel hebt kun je een stingray op de kop tikken, daarbij kan je vanaf boven en onder in de tas. Dan hoef je ook niet zo te graven als je wat zoekt.

 

Merkloos is nieuw dan wel goedkoper, maar als je een tas in wil zetten als BOB dan moet je er 100% op aan kunnen. Je mag dan nog zo veel gear hebben, als het uit je tas scheurt heb je er niks aan. Dat verschil zie je trouwens niet alleen bij merkloze tassen.

Camelbak bijvoorbeeld heeft de HAWG in 'civilian' uitvoering (ik dacht 200D cordura) en mil-spec (500D cordura). De laatste is veel degelijker en slijtvaster. Maar het is wel ene andere prijsklasse dan waar je naar op zoek bent, de Mil-Spec HAWG kost rond de 150,- voor een 16l tas.

 

Dus mijn advies is om naar tweedehands tassen te kijken. Je kan echt een berg(en) kwaliteit kopen voor een fractie van de nieuwprijs.

 

Ik vind dat nog lastig te beoordelen hoeveel kwaliteit er nog over is van een 2de hands tas. Als de tas jaren is gebruikt heb ik ook aardig kans op kapotte sluitingen/ritsen. Bij een nieuwe heb ik nog garantie etc. Ik zou natuurlijk bij 2de hands tas langs moeten gaan en kijken maar ik heb weinig ervaring daarmee behalve m'n oude school eastpak :)

 

Bedankt voor de feedback!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat nog lastig te beoordelen hoeveel kwaliteit er nog over is van een 2de hands tas. Als de tas jaren is gebruikt heb ik ook aardig kans op kapotte sluitingen/ritsen. Bij een nieuwe heb ik nog garantie etc. Ik zou natuurlijk bij 2de hands tas langs moeten gaan en kijken maar ik heb weinig ervaring daarmee behalve m'n oude school eastpak :)

Bedankt voor de feedback!

 

Bij merkartikelen kan je ook vaak de ritsen oid laten repreren.

Gewoon omdat het te repareren is.

 

Ervaring of niet, je kan toch wel zien of iets tot de draad versleten is of dat een ritssluiting werkt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/tassen-rugtassen/m926759780-rugzak-backpack-karrimor.html?

 

Deze lijkt me wel goed! Ik ga aan de slag, foto's laten me een goede tas zien ga voor deze ook niet langs om te kijken.

 

Mocht ik een tentje/matje/bedje mee willen nemen in de BOB, waar laten jullie die? In de tas of buiten de tas vastgebonden?

 

Greetz,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...