Pagina 11 van de 11 EersteEerste ... 91011
Resultaten 101 tot 104 van de 104

Onderwerp: Media stilte

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Moslims lezen de koran neem ik aan.?
    Weet je wat er in staat?
    Stel er zijn nu duitsers die moderate mein kamf zijn dan.?
    Is ook oke dan.?
    atheists need to speak up and Challenge creationists more,not with insults and violence but with arguments.
    Richard dawkins,Bill nye,Neil degrasse tyson,please look them up on google or youtube.
    Realism is under treat,all the childern of the world need to learn about these heroes.
    This is the only way to resist and keep ur freedoms alive.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Het is zo lastig om dit gesprek aan te gaan, in overeenstemming met de regels (geen discussie over religie).

Dus nogmaals voor de duidelijkheid: geen discussie, maar puur wat feiten, zonder hier de religie zelf ter discussie te stellen.

Islam is een deel van mijn opleiding. Voor mijn opleiding heb ik dan ook koranteksten moeten lezen, maar ook geschriften van moslim-geleerden. Echt enorm boeiende dingen zaten daartussen, ondanks dat ik zelf niet religieus ben hebben sommige teksten mij wel aan het denken gezet.
    Zo heb ik van AverroŽs "Geloof en wetenschap in de Islam" gelezen, en van Ibn Tufayl "Hayy ibn Yaqzan"
    Het boek van AverroŽs gaat dus over het samengaan van geloof en wetenschap, over de verschillende manieren om de Koran te lezen en te interpreteren.
    Hayy ibn Yaqzan is echt onvoorstelbaar religieus, maar vond ik zelf ook echt een enorm inspirerend, mooi boekje.
    Hayy groeit op op een onbewoond eiland, waar hij kennis verwerft van de materiŽle wereld, inzicht in zichzelf en in het bovennatuurlijke. Hij leert geheel op eigen denkkracht het bestaan kennen van het Opperwezen, en in een mystieke apotheose overziet hij de hele schepping.
    Achter dit charmante verhaal gaan de filosofische en mystieke denkbeelden van Ibn Tufayl schuil, een van de belangrijkste vroege filosofen in het Westen. Zo krijgt de lezer een goed idee van het Arabische en islamitische denken in middeleeuws AndalusiŽ.
    Ook mijn docent voor het vak Islam is een enorm inspirerende man. Een van de fijnste, vriendelijkste docenten bij mij aan de opleiding (vind ik).
    Tijdens de colleges kwam natuurlijk ook extremisme ter sprake. Mijn docent is zo iemand die naar gevangenissen gaat enzo, om gesprekken met "radicalen" aan te gaan, om ze vanuit het geloof proberen te de-radicaliseren. In zijn ogen is het probleem met extremisten dat ze de teksten letterlijk nemen, in plaats van metaforisch. Ja, er staan harde, vreselijke, in onze tijdsgeest onvoorstelbaar wrede dingen in de Koran, net als in de Bijbel. Volgens mijn docent is het dus aan de moslim om dit op de juiste manier te interpreteren, om teksten metaforisch te zien.
    Heel veel moslims doen dit ook. Ook de islam kent enorm veel stromingen, en enorm veel gradaties. Ja, er is een probleem met extremisten. Ja, dat probleem heeft aandacht nodig. Er zijn echter ook heel veel moslims die WEL in vrede leven en/of willen leven. Die geen extremisten zijn, en geen extremistische opvattingen hebben.
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magiclover Bekijk Berichten
    Ik wacht nog steeds op de onderbouwing van sommige hier die mij een racist en nsb hebben genoemd.
    Ook is de vraag nog open of moderate mein kamf aanhangers ook oke zijn.?
    Gewoon een normale vraag en antwoord dan ook normaal.
    Niet met linkjes quotes van wie dan ook maar gewoon ff too the point hier.
    Dit is een forum waar we kunnen reageren op elkaar en niet elkaar beoordelen aub.
    Ik weet niet goed of je mij nou wel of niet ook bedoelt met dit bericht. Aangezien ik jou geen een keer racist of NSBer heb genoemd, denk ik van niet.
    Ook denk ik dat ik jouw vraag al lang en breed door meerdere mensen beantwoord is, maar dat jij wacht tot iemand exact, woord voor woord zegt wat jij wil lezen. Ik ben bang dat jij ook net zo lang door blijft drammen tot dat gebeurt, maar goed, ik hoef vanavond pas de deur uit dus nog een keer concreet antwoord geven op jouw vraag is best te doen, of je mij nou bedoelt of niet.

Jouw vraag:
    Ook is de vraag nog open of moderate mein kamf aanhangers ook oke zijn.?

Mijn antwoord:
    PERSOONLIJK denk ik dat handelen vanuit respect, naar jezelf en je omgeving, altijd het belangrijkste zou moeten zijn. PERSOONLIJK denk ik dat iedereen verantwoording zou moeten nemen, voor het effect dat zijn gedrag, zijn acties en zijn handelingen hebben op zichzelf en zijn omgeving.
    PERSOONLIJK denk ik dan ook, dat men niet een boek als Mein Kampf zou moeten gebruiken om respectloos gedrag tegenover anderen te verantwoorden. Ik denk ook dat men de Koran niet zou moeten gebruiken om respectloos gedrag tegenover anderen te verantwoorden. Ik denk ook dat men de Bijbel niet zou moeten gebruiken om respectloos gedrag tegenover anderen te verantwoorden. Ik denk ook dat men vrijheid van meningsuiting niet zou moeten gebruiken om respectloos gedrag tegenover anderen te verantwoorden.

Zo, ik hoop dat je nu mijn standpunt begrijpt. Daarmee wil ik niet zeggen dat je het er mee eens moet zijn.
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Mediastilte is hier wel op zijn plaats. We spelen op de bal, niet op de man.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Vergelijkbare onderwerpen

1. De media, realiteit of fictie?
    Door Cyberbeer in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 21-10-14, 23:09
  2. Media oproep
    Door job1208 in forum Preppers in de Media
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 22-09-14, 20:41
  3. Social media geautomatiseerd