Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hulp gezocht WALKIE TALKIE


**Royale**

Aanbevolen berichten

Beste Medepreppers,

 

Ik ben op zoek naar een walkie talkie die uitstekend werkt dus ook in bosachtig gebied of stedelijke gebied. Maximaal €100,-

 

Door de bomen zie ik het bos niet meer, als je gaat zoeken op het internet.

 

Welke kan ik het beste Aanschaffen????

 

Kijk met belangstelling uit naar jullie reacties!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Thanks @Simurgh ....

 

Wij hebben vorig jaar een grote test uitgevoerd met verschillende portofoons op verschillende banden.

zie link: http://preppers.nl/forum/threads/9527-De-Grote-Portofoon-Test-25-04-2014

 

Kort gezegd; de genoemde afstanden zijn het maximaal haalbare onder de meest ideale omstandigheden.

een setje zonder licentie met die specificaties (10km) is niet te doen.

 

Lees eerst die grote portotest maar eens. dan bebbelen we verder :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

FYI:

 

Een baofeng of een Puxing

Er bestaan geen Baofeng/Pofung/Puxing/Wouxun/Bami-porto's die je zonder licentie mag gebruiken (om mee te zenden).

Maar nadat de SHTF zal dat niet echt een issue meer zijn, natuurlijk. ;)

 

@Communicator laatst nog geprobeert met een BF-888s: ik kreeg de repeater van Breda nog prima open vanaf Gorinchem (~40km) :D

Maar inderdaad zonder gekheid, porto-porto ga je niet redden over zo'n afstand. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anoniem
Beste Medepreppers,

 

Ik ben op zoek naar een walkie talkie die uitstekend werkt dus ook in bosachtig gebied of stedelijke gebied. Maximaal €100,-

 

Door de bomen zie ik het bos niet meer, als je gaat zoeken op het internet.

 

Welke kan ik het beste Aanschaffen????

 

Kijk met belangstelling uit naar jullie reacties!!

 

He, dat komt me bekend voor.

Dat lijkt wel een beetje op deze post:

 

Wie o Wie heeft er kennis/verstand over nachtkijkers?

 

Beste medepreppers,

 

Gezien ik in een land buiten Europa zit heb ik een nachtkijker hard nodig mocht het fout gaan. Ik ben op het internet wat gaan zoeken maar door de bomen zie ik het bos niet meer.

 

Aan welke prijscatogerie moet ik denken aan een nachtkijker wil ik iets goeds in huis halen?

 

Welke merken/typen is een aanrader?

 

Ik hoor graag van jullie

 

 

En deze was ook wel grappig:

 

 

Waardeloos is het om op te warmen met een Gaskacheltje/Fornuisje!

 

Hallo Medepreppers,

 

Ik ben sinds een dag terug uit een land buiten Europa, waar het in de avond vreselijke koud is. Ik probeerde toen de kamer op te warmen met een gaskacheltje/fornuisje zoals je kunt zien op de foto.

 

De huizen hier zijn niet super geisoleerd net als in Nederland, maar ik doe toch alle ramen en deuren dicht! Pas na twee drie uur branden wordt de kamer wat warm. IMAG0842.jpg

 

Heeft er iemand ook ervaring om zich op deze manier op te warmen en wat is een goed alternatief?

 

Met belangstelling kijk ik uit naar jullie reacties!!!!

 

Groetjes,

 

ROYALE

 

Maar er zit vooruitgang in, want je heb nu wel een inhoudelijk reactie gegeven op een vraag.

 

Hoe was het nog afgelopen met je nachtkijker en je gasfornuis?

Met belangstelling kijk ik uit naar je reactie!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede antenne

vlak veld

geen licentie

onder de €100

 

gaat moeilijk.

 

 

maar de boven genoemde "Portofoons" (jij noemt het WT's) zijn goede kandidaten.

 

ik zelf heb een Baofeng (€25+ €15 invoer) is een goede inkoop geweest.. ook al gebruik ik hem meer op me motor als coms voor andere rijders (PMR fraq)

 

wil je meer bereik kijk dan naar een goede antenne en kijk naar het terrein waarin je ops is..

zelf toen ik als militair bereik wilde moesten we hoge grond zoeken. en die dingen zijn goed.

 

vouw antenne extra grote accu voor je Baofeng en een hoog fraq zal je moeten helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom staat deze vraag eigenlijk niet in het communicatie-forum (of in de koffiehoek als Martin gelijk heeft)? :rolleyes:

 

 

 

@lewieke @netuyas @Kungfufox @Chinook @leidseprepper @Cyberbeer @Greener @Changing the mindset @Vlinder

 

[MOD] Dit topic past inderdaad beter in de categorie 'communicatie. Bij deze verplaatst (bedankt voor de mention) :).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ziet ik bij de Walkie talkies diverse setjes http://www.walkietalkiestore.nl/category/183237/walkie-talkies.html met bereik 10km volgens de specificaties. Is dat dan ook haalbaar of net zo'n verhaal van de zuinige autotootjes die 1op 25 rijden en dat lang niet halen.

 

10km line-of-sight is geen probleem. Dus van top van een flatgebouw naar een ander punt wat je direct kunt zien (met verrekijker ;) ) moet lukken. Maar dat is een onrealistische situatie.

 

Dus ja, de specs kloppen in theorie, en nee, dat haal je in de praktijk bijna nooit. Net als die 1 op 25 autootjes. Berg af met wind mee red je dat vast wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor onder de €100,- kun je leuk speelgoed kopen. Speelgoed, want ver komen ze niet.

Ik heb een aantal jaar met een Motorola TLKR05(?) setje gedaan maar was diep teleurgesteld in het bereik. De genoemde 6km was 6km^2 dus onder optimate omstandigheden was het iets meer dan een kilometer in het veld.

Ik gebruik ze vooruit bij stroomuitval en verbouwen. Toen ze te kort schoten bij een klusje kruipkelder-2e verdieping was de maat vol: china kopen.

Het is een grijs gebied om deze te grbuiken op de PMR frequenties. Naja, eigenlijk is het zwart, wan ze hebben 20x het toegestane vermogen en qua bouw voldoen ze ook niet.

Echter, als je op de PMR blijft en ja gaat niet doelbewust mensen treiteren dan kom je er nog wel mee weg.

De PMR bij mij in de buurt wordt druk gebruikt door babyfoons, spelende kinderen en dat soort gelazer.

Ondertussen kan ik met de portos (Baofeng BF-F8) het halve dorp pakken. Dus bij rampen ook goed te gebruiken. (let wel, hulpverlening ed niet in se weg te zitten).

 

Prijstechnisch kom je voor 2 Baofeng portos op ongeveer €100,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg altijd maar zo dat die 10 kilometer best haalbaar is als je een beetje kunt lopen. Dan loop je eerst 9,5 kilometer de juiste kant op en dan redt je het makkelijk. In alle andere situatie kun je het redden als beide porto's zich maar hoog genoeg boven de grond bevinden. Zelfs met een legaal standaard porto kun je die afstanden overbruggen als jullie beide op een bergtop staan. In het bos echt niet. Twee jaar geleden haalden we in Gilze hemelsbreed een meter of 600 met Wouxun en Baofeng portofoons dei volgens de opgave 4 watt zouden geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 van die puxing"s en ik vind het van een formidabele kwaliteit doet niet onder voor Motorola GP series.

 

Wil je ene beetje te horen zijn of überhaupt nog uit je straat te horen zijn dan kan ik zo radiootje echt aanbevelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 van die puxing"s en ik vind het van een formidabele kwaliteit doet niet onder voor Motorola GP series.

 

Wil je ene beetje te horen zijn of überhaupt nog uit je straat te horen zijn dan kan ik zo radiootje echt aanbevelen ;)

Nu weet ik natuurlijk niet waar je woont en misschien woon je wel in een hele lange straat maar de meeste bouwmarktporto's redden het wel de straat uit. Probleem is in dit geval dat het in het bos is en dat de gewenste afstand wel wat verder is dan de lengte van een gemiddelde straat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de PMR red het de straat uit maar wil je over grotere afstandjes praten dan moet je toch een goed signaal hebben, en met PMR valt dat toch tegen het suist en ruist je bent op plekken niet meer te horen of kan geen verbinding maken in een gebouw.

 

dat is mijn ervaring met de bouwmarkt radiootjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog eens over zitten puzzelen en kom op deze uit, in 3 stappen in te stellen tot 8 Watt de BAOFENG UV-8HX

 

https://www.hamradioshack.nl/nl/baofeng-uv-8hx-vhf-uhf-portofoon-8-watt.html

 

Hier op voorraad

https://truckerswereld.nl/baofeng-uv-8hx/#

 

Kan er ook gewoon FM radio mee ontvangen en meen te lezen ook luchtvaartband, kan ik meteen aan de piloten vragen of ze een eindje verderop willen vliegen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog eens over zitten puzzelen en kom op deze uit, in 3 stappen in te stellen tot 8 Watt de BAOFENG UV-8HX

 

https://www.hamradioshack.nl/nl/baofeng-uv-8hx-vhf-uhf-portofoon-8-watt.html

 

Hier op voorraad

https://truckerswereld.nl/baofeng-uv-8hx/#

rui

Kan er ook gewoon FM radio mee ontvangen en meen te lezen ook luchtvaartband, kan ik meteen aan de piloten vragen of ze een eindje verderop willen vliegen;)

Hou er rekening met dat het hoge vermogen in de praktijk maar 1 S punt betere ontvangst aan de andere kant oplevert. Minimaal dus en als degene die je bericht ontvangt een 4 watt porto heeft dan hoor je hem misschien niet eens terug.

 

Daarnaast raadt de fabrikant of om deze porto op hoog vermogen te gebruiken met de bijgeleverde antenne wegens de hoge RF straling. Je kan net zo goed met je hoofd in de magnetron gaan zitten. Dus dan moet je een losse antenne gebruiken of terugschakelen naar 4 watt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...