Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 24 van de 24
    Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    AFWEZIG [PM functie disabled wegens onveilige opslag forum, zie mijn profiel voor info]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Volgens mij is dit zo'n typisch onderwerp waar het geen enkel zin heeft om een welles-nietes discussie te beginnen. Nou hebben die volgens mij überhaupt bijster weinig nut, maar dit is zo'n geval waar je toch niet uit gaat komen omdat A zegt dat B liegt, en B zegt dat A liegt.

Denk dat bewustwording en kennisvergaring het beste is: zo veel mogelijk (mogelijke) kanten van het verhaal belichten en bekijken zonder bij voorbaat dingen weg te schuiven als "niet waar" of "vergezocht".
    Door bij voorbaat een standpunt in te nemen, ontneem je jezelf alleen maar van de mogelijkheid om het onderwerp van alle kanten te bekijken en op basis daarvan een beeld te vormen...
    Helemaal eens. Daarom hebben mijn posts doorgaans altijd een veelheid aan bronvermeldingen.
    Natuurlijk kunnen we niet zoveel onderzoek doen als de man die KS aanhaalt in zijn openingspost (http://www.lrb.co.uk/v37/n10/seymour...sama-bin-laden), maar we kunnen we onderdelen van het verhaal onderzoeken en bronnen in kaart brengen.

Ik zoom bij mijn antwoord in op één aspect van het Osama Bin Laden verhaal, nl. de officiële lezing dat hij in zee begraven zou zijn vanaf de USS Carl Vinson. Ik houd daarbij een open mind en hoop op basis van verder dossieronderzoek aanwijzingen voor de éne of andere lezing te vinden.

BP

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Volgens mij is dit zo'n typisch onderwerp waar het geen enkel zin heeft om een welles-nietes discussie te beginnen. Nou hebben die volgens mij überhaupt bijster weinig nut, maar dit is zo'n geval waar je toch niet uit gaat komen omdat A zegt dat B liegt, en B zegt dat A liegt.

Denk dat bewustwording en kennisvergaring het beste is: zo veel mogelijk (mogelijke) kanten van het verhaal belichten en bekijken zonder bij voorbaat dingen weg te schuiven als "niet waar" of "vergezocht".
    Door bij voorbaat een standpunt in te nemen, ontneem je jezelf alleen maar van de mogelijkheid om het onderwerp van alle kanten te bekijken en op basis daarvan een beeld te vormen...
    Wijs gesproken

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunkerprepper Bekijk Berichten
    Helemaal eens. Daarom hebben mijn posts doorgaans altijd een veelheid aan bronvermeldingen.
    Natuurlijk kunnen we niet zoveel onderzoek doen als de man die KS aanhaalt in zijn openingspost (http://www.lrb.co.uk/v37/n10/seymour...sama-bin-laden), maar we kunnen we onderdelen van het verhaal onderzoeken en bronnen in kaart brengen.

Ik zoom bij mijn antwoord in op één aspect van het Osama Bin Laden verhaal, nl. de officiële lezing dat hij in zee begraven zou zijn vanaf de USS Carl Vinson. Ik houd daarbij een open mind en hoop op basis van verder dossieronderzoek aanwijzingen voor de éne of andere lezing te vinden.

BP
    Ja, ik snap je punt, het lastige is alleen de vraag hoe betrouwbaar "feiten" zijn. Als er een leugen weggemoffeld is, zullen bewijzen daarvan zeer waarschijnlijk niet op straat liggen maar netjes opgeruimd zijn. Zeggen dat je geen bewijzen vindt, is dan ook niet hetzelfde als zeggen dat er niet gelogen is. En stel je vindt wel discrepanties, dan nog is het geen garantie dat de discrepantie die jij vindt, bewijst wat jij bewezen wou hebben.
    Bijvoorbeeld: kapitein van een bootje zegt dat ze van E via F naar G zijn gevaren, logs tonen aan dat bootje van E via D naar G gevaren is. Dit bewijst puur en alleen een discrepantie, verder niets. Vraag is namelijk nog altijd, liegt de kapitein, of kloppen de logs niet? Als de logs zeer zeker kloppen, dan nog bewijst het verder niets, omdat de reden van de andere route nog niet aangetoond is. Wellicht dacht de kapitein echt dat ze bij F waren ipv bij B, wellicht had ie bij B stiekem een liefje zitten waar hij naar wou zwaaien, wellicht smokkelt de kapitein stiekem en moest ie daarom langs B. Je weet het niet hè.

Het is natuurlijk hartstikke leuk, het bureaustoel-speurwerk, of het nou gaat om artikelen lezen of logs opzoeken, en je zal er echt niet dommer door worden als je niet te snel conclusies trekt. Maar om daadwerkelijk vanuit je bureaustoel conclusies te kunnen trekken op basis van een situatie als deze, dat lijkt mij zo goed als onmogelijk.

Overigens kunnen natuurlijk wel beweringen van niet-primaire bronnen getoetst worden. Als een onderzoeksjournalist zegt dat de kapitein E-F-G zei, maar de logs E-D-G, dat kan natuurlijk makkelijker vanuit de bureaustoel gecheckt worden op waarheid.
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    AFWEZIG [PM functie disabled wegens onveilige opslag forum, zie mijn profiel voor info]

BP

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zijn ze Obama zat?
    Door FincaInSpanje in forum USA
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 20-11-13, 10:12
  2. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 15-07-13, 22:52
  3. ? batterijen laden via sigarettenaansteker.
    Door gebruikersnaam in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 24-06-13, 20:30
  4. Wie weet apparaten om USB devices op te laden?
    Door philwar in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 11-01-13, 00:33
  5. AA / AAA laden op Solar
    Door hakin9 in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 21-09-12, 07:16

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten