Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mooie messen en veel informatie


Gast idefix

Aanbevolen berichten

gisteren struikelde ik over deze website ,

er staat erg veel informatie op over messen en veel

inspirerende foto,s om zelf messen te gaan maken .

 

het messen gekkie in mij is wakker geworden :p

 

veel plezier met de website .

 

WRAF!!!! WRAF !!!!

 

Idefix

 

http://www.jayfisher.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooie website met bijzondere messen. Ik zie alleen niet zo heel veel praktische messen. Het zijn mooie en zeer kundig gemaakte messen maar ik zie ze niet zo snel gebruikt worden door mij. Met name de vorm van de meeste handvaten (vatten?) zien er niet heel praktisch uit.

Een lekker eenvoudige Esee vind ik veel praktischer en meer toepasbaar voor dagelijkse en tactische werkzaamheden? Oja, en dan de sheath....wat een zooi hangt daar aan.....je blijft overal achter haken.... Ik ga nog maar eens heroverwegen of ik er $2900 voor wil uitgeven....:cool: (denk het niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie website met bijzondere messen. Ik zie alleen niet zo heel veel praktische messen. Het zijn mooie en zeer kundig gemaakte messen maar ik zie ze niet zo snel gebruikt worden door mij. Met name de vorm van de meeste handvaten (vatten?) zien er niet heel praktisch uit.

Een lekker eenvoudige Esee vind ik veel praktischer en meer toepasbaar voor dagelijkse en tactische werkzaamheden? Oja, en dan de sheath....wat een zooi hangt daar aan.....je blijft overal achter haken.... Ik ga nog maar eens heroverwegen of ik er $2900 voor wil uitgeven....:cool: (denk het niet)

 

Als je een aantal verhalen leest van militairen die hun messen bij hem bestelt hebben en er verschrikkelijk blij mee zijn zullen ze toch wel goed zijn.

 

Ik denk dat ze meer geschikt zijn voor het "prikken" dan voor echte bushcraft doeleinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp me niet verkeerd, IK vind ze niet zo praktisch. Om eerlijk te zijn denk ik dat je ook niet snel gaat toegeven dat een mes niet fijn is als je er net $2900 voor hebt neer getikt....:cool:

Als ik de messen zie, heb ik het idee dat het meer "form then function" is.....

Als je een aantal verhalen leest van militairen die hun messen bij hem bestelt hebben en er verschrikkelijk blij mee zijn zullen ze toch wel goed zijn.

 

Ik denk dat ze meer geschikt zijn voor het "prikken" dan voor echte bushcraft doeleinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Mooie website met bijzondere messen. Ik zie alleen niet zo heel veel praktische messen. Het zijn mooie en zeer kundig gemaakte messen maar ik zie ze niet zo snel gebruikt worden door mij. Met name de vorm van de meeste handvaten (vatten?) zien er niet heel praktisch uit.

Een lekker eenvoudige Esee vind ik veel praktischer en meer toepasbaar voor dagelijkse en tactische werkzaamheden? Oja, en dan de sheath....wat een zooi hangt daar aan.....je blijft overal achter haken.... Ik ga nog maar eens heroverwegen of ik er $2900 voor wil uitgeven....:cool: (denk het niet)

 

Vatten. :p

 

Deze messen zijn "tactical", kijk maar bij de omschrijving: bedoelt om "terroristen" af te maken.

Valt onder de wapens en zit dus in het grijze gebied van de forumregels.

 

Welke mod gaat daar zijn/haar tanden op stuk bijten? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een aantal verhalen leest van militairen die hun messen bij hem bestelt hebben en er verschrikkelijk blij mee zijn zullen ze toch wel goed zijn.

 

Ik denk dat ze meer geschikt zijn voor het "prikken" dan voor echte bushcraft doeleinden.

 

Ik denk juist dat de gemiddelde militair zijn mes veel vaker juist gebruikt voor alledaagse klusjes (openen MRE's, voedsel, openen dozen enz.) dan om mee te vechten. Als je als modern militair terug moet vallen op je mes is er ergens iets goed fout gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik denk juist dat de gemiddelde militair zijn mes veel vaker juist gebruikt voor alledaagse klusjes (openen MRE's, voedsel, openen dozen enz.) dan om mee te vechten. Als je als modern militair terug moet vallen op je mes is er ergens iets goed fout gegaan.

 

Waarschijnlijk zijn b.v. @Flow en @Toef het wel met je eens, preppers als ze zijn, maar voor veel militairen is het gewoon een extra wapen om me te steken en te snijden. Verwonden en doden. (Oeps, daar heb je die forumregels weer :p ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg jay fisher al een tijdje op en met rede omdat zijn messen zo duur waren ben ik begonnen om zelf tools te maken. Als je dan ziet dat je vrij lang aan zo'n ding bezig bent, komt na een paar tiental uur later het besef dat er in een goed mes ook al is het met een grotere productie heel wat tijd en spullen bij komt kijken.

 

Zoals vele wel weten ben ik zeer tevreden van TOPS.

 

Hieronder een filmpje hoe ze te werk gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zijn b.v. @Flow en @Toef het wel met je eens, preppers als ze zijn, maar voor veel militairen is het gewoon een extra wapen om me te steken en te snijden. Verwonden en doden. (Oeps, daar heb je die forumregels weer :p ).

 

Als het over de gemiddelde militair hebt wel ja, normaliter krijg je gewoon training militaire zelfverdediging met mes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Als het over de gemiddelde militair hebt wel ja, normaliter krijg je gewoon training militaire zelfverdediging met mes...

 

Thanx, dat wist ik niet.

 

Bij dienstplicht kregen we gewoon zo'n leuk Zwitsers zakmes met aluminium afwerking. Best gevaarlijk die dingen.

Er moest gelijk iemand naar de ziekenboeg, omdat hij de instructies niet had opgevolgd.

"Als het mes dichtklapt met je vinger ertussen, moet je niet je vinger wegtrekken". :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Als het mes dichtklapt met je vinger ertussen, moet je niet je vinger wegtrekken". :p

 

en net daarom ben ik een GIGANTISCHE voorstander van locking mesjes.

 

ik vind die messen dat enkel met veerkracht open blijven en ook zo dichtklappen gevaarlijk.

Geef mij maar een opinel met ringetje, of gelijk welk ander mes met vergrendeling.

 

(beetje hypocriet want ik heb natuurlijk ook een zwitser in m'n wandelrugzak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...