Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tip: vershoudfolie


Aanbevolen berichten

Ik was zojuist bezig met een nieuwe EHBO kit samen te stellen voor mijn BOB. In vele BOBs zie ik dat de pillen uit hun originele doordrukstrips zijn verwijderd. Echter de medicijnen zullen langer goed blijven wanneer ze in hun doordrukstrips bewaard blijven. Ik besloot om de strips in een plastieken doosje te stoppen zodat ze beschermt zouden zijn tegen accidenteel doordrukken in mijn rugzak. Echter als je het doosje bewoog maakten de strips erin lawaai door tegen elkaar en tegen de wanden te botsen. Mijn geniale oplossing was om de strips in vershoudfolie te verpakken en daardoor is het geluid bijna helemaal verdwenen. Nu realiseerde ik mij dat het verpakken in vershoudfolie een oplossing kon zijn voor alle kleine dingen in de BOB die lawaai maken als je met de rugzak beweegt. In sommige gevallen wil je tijdens een SHTF niet hoorbaar zijn en is bijgevolg is dit een supertip. Als je wel hoorbaar wilt zijn heb je toch waarschijnlijk een fluitje in jouw BOB ;)

 

De vershoudfolie rond jouw materiaal kun je nadien nog gebruiken voor andere toepassingen zoals het maken van een zonnedestillatie trap om water uit planten te halen, een geïmproviseerde "chest seal", voor het afdekken van brandwonden (zie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24018215),...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik plak altijd een strook plakband over de achterkant van de strips zodat ze niet spontaan kapot gaan. Ook verpak ik ze indien mogelijk met de doordrukkant tegen elkaar aan in een mini ziplock zakje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...