Ga naar inhoud
GENEGEERD

BUG-in, Wat heb jij gedaan ?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Hoe bescherm jij je huis en je gezin tegen dieven, gangs en plunderaars, tijdens een doemscenario(SHTF)?

 

Ik was laatst in gesprek met andere preppers, over hoe je het beste je huis kunt verdedigen als dieven, gangs en/of plunderaars plunderend door jou straat trekken en dan plots voor je deur staan. Hoe zorg je er dan voor dat ze niet via de voor- of achterdeur binnen kunnen komen of via de ramen/dak. Natuurlijk zijn alle huizen verschillend en treft iedereen zijn eigen maatregelen. Ik zelf heb ook verschillende maatregelen getroffen, maar ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën en/of tips).

 

Plunderaars.jpg.d1fef1a22ed5d17cfc489503e3a1ca3e.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Beste Cyberbeer,

Ik ben blij dat je er over begint want veelal is de veiligheid een vergeten onderwerp. Ik bedoel dan niet zoals de Amerikaanse versie van je helemaal bewapenen tot het bot met allerlei wapens. In onze situatie (Nederland) mogen wij geen projectiel-versturende-wapens in bezit hebben. Dit geldt ook voor b.v. een katapult. Dit is vreemd want loop een hengelsportzaak binnen en je vindt ze maar dat even achter wegen gelaten.

Ik bedoel een veiligheid bieden ook als je niet thuis bent. Dus anti dievenklauwen bij de deur, een goed sluitwerk bij de kantelramen en niet de mogelijkheid bieden. Dit laatste moetje zien als de schuifladder die altijd langs het huis ligt aan de ketting, kliko's vast zodat ze het niet kunnen gebruiken als opstapje enz.

Ook even simpel nadenken is toch wel zo handig. Denk eens na over die kierstandhouders. Het beroemde kettinkje die met 1 trap kapot is of de beugel die uiteindelijk vast zit met 4 hele kleine schroefjes. http://www.veiligwonenwinkel.nl/index.php

 

Ik denk zelf nog aan om op maat gezaagde planken in de schuur te doen voor als een raam breekt zodat ik er snel op kan reageren. Een goede waakhond kan ook geen kwaad lijkt mij. zie http://animal.discovery.com/breed-selector/dog-breeds.html

Ik moet wel zeggen een hond is geen absolute zekerheid. Ik heb namelijk een verhaal gehoord dat ze de honden gewoon kreupel slaan en als nog je huis leeg roven. En je moet ook weer voor extra eten, water en andere benodigheden zorgen.

 

Veel van deze dingen heb ik al in mijn bezit maar mocht het toch nog gebeuren dan een goede stuk hout achter de deur kan geen kwaad. En als de politie er naar vraagt kan je het altijd nog gebruiken als extra barricade voor de deur

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegt is mn huis zo goed als niet beveiligt.Op de normale sloten op mn deuren en ramen na dan..Ik zou er zeker slecht op staan als de horde nu plunderend door de straat komen zou.Ik ben ook niet in de positie dat mn huis met meerdere mensen verdedigt word.T is echt mn meisie de hond en ik.In mijn situatie denk ik dat t het beste is om voor die tijd mn spullen gepakt te hebben en op weg ben naar n BOL.(bugout locatie).Ik heb vroeger wel n tijdje in n kraakpand gewoont in Amsterdam.Daar was alles wel goed gebarricadeerd mbt de ME.daar was bijna alles dichtgelast en dat hield de heren idd wel n tijdje zoet.Maar ik zie mezelf mn huis op dit moment niet zo beveiligen.mischien raadzaam om alvast wat stalen platen op maat te laten maken.en je lastrafo bij de hand te hebben dan kan j beginnen als de shit echt uitbreekt..;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon balken achter de deuren hangen,

rolluiken voor de ramen

een goed stevig hek met motor slot

een goed hekwerk, evt met stroom en prikkeldraad

evt wat bouwhekken om het lekker hoog te maken,

zware stenen voor het hek om inrijden te voorkomen met voertuigen

dan komen ze er wel door maar rijden ze het carter of aandrijfassen dr onder uit

palen diep de grond in evt met beton dr in

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Preppy, goed idee van die planken, mocht je ramen worden ingegooid. Tja, en hond neem ik niet meer, omdat ik daar de tijd niet meer voor heb. En die site van veiligwonen ziet er interressant uit. Ik ga zo even kijken naar de producten.

 

offgrid, wel een goed idee om je ramen dicht te lassen. Maar bij een (binnen)brand lijkt mij dit niet erg handig. Je komt dan wel niet meer binnen, maar je komt er ook niet meer uit. Zo'n stalen plaat lijkt me wel wat voor mijn voordeur.

 

12gauge, balken om je voordeur te verstevigen is zeker een goed idee. Ik heb er nu ééntje maar moet er maar een paar bij kopen.Prikkeldraad lijkt me ook wat, alleen waar koop je dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er al eens aan gedacht om als het zover is harmonicagaas voor m'n ruiten op te timmeren met krammen. In tegenstelling tot planken kun je nog steeds je ruit open zetten en het huis was luchten als je thuis bent.

 

@Preppy:

Ik weet niet naar welke projectiel-wapens jij allemaal gekeken hebt, maar bijvoorbeeld een kruisboog is gewoon legaal in Nederland (je mag er net zoals met een keukenmes echter niet gebruiksklaar mee over straat lopen).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

-punten strips voor op je schutting of spijkers met schuinafgezaagde koppen

-een rol prikkeldraad van 100 meter kost je 20 tot 40 euro (afhankelijk van dikte/kwaliteit)

-een rol navodraad/razorwire van 10 meter kost je ongeveer 70 euro

-polycarbonaat/lexaan plaat,multiplexplaat, noem allemaal maar op

-inbraakwerende folie voor op het glas te plakken

-extra sloten/grendels,dievenklauwen,deurbalken met houders,

-als je een erf hebt waar mensen op kunnen rijden al dan niet met hek, zorg dat je spikestrips hebt om banden lek te laten gaan(voorkomt ramkraak)

-BOVEN ALLES ZORG VOOR VOLDOENDE BLUSMIDDELEN, brandstichting is de grootste vijand, poeder/schuim/co2/fireknockouts zelfs een volle regenton met een dompelpomp en generator of ouderwets met een emmer kan je al veel leed besparen.

 

ik blijf erbij je kunt ze beter buiten houden dan dat je je moet verdedigen, je huis versterken tegen inbraak en vandalisme is legaal, jezelf verdedigen met allerlei wapentuig is niet legaal,

nederlandse wet is nu eenmaal zo geregeld dat criminelen als slachtoffer behandeld worden en brave burgers als daders, maar blijf toch maar liever een brave burger:o dus hou ze buiten zoveel je kan.

als ze met een groep zijn daarentegen en ze dringen je huis binnen in een WROL then all bets are off, dan is het fijn als je iets hebt om je mee te verdedigen een dikke honkbalknuppel ofzo.

maarja dan is er zoals het woord al zegt: geen handhavingswet meer mogelijk door politie dan wel leger.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn de trotse eigenaren van een honkbalknuppel en een leuke verzameling messen :).

Maar echt zaken om etterbakken op een afstand te houden (bv kruisboog & co) hebben we helaas (nog) niet.

 

Wel zijn we aan het overleggen hoe we ons huis op korte termijn kunnen versterken mocht de nood aan de man zijn.

Inbraakfolie en op maat gezaagde planken lijken ons wel wat. Evenals een paar extra krammen en sloten voor de deuren.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cardhu:

Weten jullie hoe jullie moeten vechten? Met een honkbalknuppel iemand overmeesteren klinkt redelijk rechtlijnig, maar psychologisch gezien is het dat zeker niet.

 

overmeesteren?? als ze aan je gezin willen komen op je eigen gebied ben je tot meer in staat dan je denkt, het nadenken komt vaak later pas.

je moet ook zorgen voor enige protectie van vitale lichaamsdelen zoals ogen,kruis,knieen en ellebogen

 

al pak je een plantenspuit met waterverdunde cayennepeper, of spuitbus met verf, alles kun je gebruiken om te weerstaan,

 

het is nooit gezegd dat je het ook wint maar als je niets doet verlies je zowiezo

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rothbard. Weten we hoe we moeten vechten? Tja, de basis kennis is wel paraat. Aantal zelfverdedigingscursussen en nodige stoeierij, maar echte praktijk ervaring is er (gelukkig) niet.

Ik ga ervan uit dat in een Fight Freight Fleight situatie bij ons de Fight kant de overhand heeft.

Zeker als het om onze dierbaren gaat zijn zowel mij man als ik zeer berschermend en tot geweld in staat.

 

Als je met een wapen in de hand de confrontatie aangaat zul je deze zonder aarzelen moeten gebruiken: anders zal het tegen jou gebruikt worden. Dus als ik een inbreker tegenkom 's nachts en ik heb mijn honkbalknuppel in de hand dan kun je er donder op zeggen dat deze een flinke oplawaai zal krijgen. Of ik daarmee een bot of meer breek zal me een zorg zijn: dat had hij/zij beter een ander huis kunnen kiezen.

 

@ Dutchprepper. Helemaal mee eens: eerst je gezin beschermen, nadenken over een aantal consequenties komt later wel.

En dit geldt natuurlijk helemaal in een WROL situatie: dan heb je van de politie ook weinig te verwachten. Die hebben hun handen vol aan andere zaken.

 

Zo, daar komt ineens een bende spierballentaal uit een klein dametje ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er iemand met een honkbal knuppel voor me staat ga ik er juist in en ren juist niet weg.

Je zult dus met deze knuppel een verrassings aanval moeten doen wil je er volledig nut uit halen.

Ik zou voor wat korters gaan om meer snelheid in de slag te krijgen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kruisboog is inderdaad handig om in huis te hebben, maar lastig bij een Bug out om op je rugzak mee te nemen.

De meeste kruisbogen kun je in een kwartiertje in elkaar zetten....en een kleintje zit dus ook in mijn bug out bag. Pijltjes kosten geen drol, maar zoiets is dus ook alleen maar gevaarlijk tot op 10 meter ofzo. Een zwaardere kruisboog is aanzienlijk duurder, een beetje fatsoenlijke kost je minstens 300 euro zonder kijker. In de geweldige serie (met ook veel domme acties van de hoofdpersonen...) The Walking Dead heeft een van de overlevenden een kruisboog met Compound systeem; daarvoor moet je circa 500 euro rekenen. Als je zoiets koopt, ga dan ook langs de gamma daar verkopen ze aluminium pijpjes die eenvoudig tot pijl kunnen worden omgetoverd.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben en blijf voorstander van verdediging is de beste manier, zorg ervoor dat ze niet zomaar binnen kunnen,

als ze dat wel zijn dan heb je weinig keuze meer

 

er zijn dan zoveel mogelijkheden om in een shtfWROL jezelf en je naasten te verdedigen,

denk aan:

-een poeder of schuimblusser om diegene vol in zijn murf te sprayen het doet zeer en desorienteert erg goed, goed genoeg om diegene een ongelofelijke pestklap te verkopen

-koop zo,n goedkoop samuraizwaard of een enorm kapmes ook dat schrikt af.

-flinke bezemsteel met een groot goedkoop vlijmscherp geslepen survivalmes eraan geductaped als speer om mensen van de schutting te jagen of uit je gang te dreigen.

je kan dat ding zo groot en breed maken als je wil, al gebruik je een hooivork.

 

diegene die op jouw gebied komt heeft daarmee al zijn rechten al verspeelt door de jouwe aan te vallen.

juist omdat je niet bedreven bent in het gebruik van slag en steekwapens is het nuttig om op een goedkope bokszak,houten balk,zakken zand te oefenen, je leert je uithoudingsvermogen op peil te krijgen en ook is het nuttig om toch aan een vorm van bodyarmour te denken, al is het maar een van multiplex gemaakt schild met van die slaapzak matjesrubber erop getaped(inslagneutraliserend) evt met een paar flinke spijkers erdoorheen waarmee je veiliger bent tegen inslagen van die ander en diegene kan proberen weg te duwen met die ''prikschild''.

 

als het aankomt op een WROL dan is het anything goes , en dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit wat menslievend is, moet je eens opletten hoe geciviliseert we zijn als we honger krijgen.

 

ikzelf ben niet zo van de grof geweld pas alleen als ik er echt niet onderuit kom, dus kruisbogen,bogen,handvuurwapens etc om te gebruiken om iemand te verwonden dan wel te doden??(ik heb die dingen ook niet en ben het ook niet van plan ze aan te schaffen, ik heb 2 pistoolkruisboogjes en dat is voor hobby)

tja ik weet niet hoor, er zou een direct gevaar moeten bestaan voor mij en mijn naasten tja dan wel. dat gebeurd ook alleen maar in wrol denk ik dan,

aangezien je op straat in normale situatie echt geen kruisboog bij je zou dragen, en je thuis niet zo snel je spullen voor handen hebt om een inbreker die je in je slaap lastig valt te weren.

 

als iemand je deur open probeert te beuken tja dan doe je het licht aan en ramt met je knuppel tegen de deur en dreigt diegene met: ''mijn bezit is niet genoeg om je leven voor te riskeren dus beter rot je op voordat je straks onder de grond wegrot.''(en das dan nog lieflijk gezegt, normaal schreeuw je dit natuurlijk met een meest primitieve des duivelse grom die je maar kunt geven)

ook kun je hardop zeggen: ''als hij straks door de deur komt dan haal jij de trekker over dan haal ik uit met dit kapmes oke??''(zogenaamd tegen je partner, zelfs al ben je in je eentje)

je moet gewoon dreigen en ook al ben je bang toch zo flink mogelijk proberen over te komen, misschien gaan ze weg.

 

ik ben meer van de fortificatie en het buiten houden van die lui daarmee, dan dat ik mijn deuren en ramen slap laat zijn en het risico neem dat ze het intrappen,

als ze zien dat het allemaal erg zwaar gezekert is en niet zo eenvoudig is allemaal dan gaan ze eerder naar je buren dan dat ze volhouden.

ook hebben wij dan een volle buik en hun misschien niet meer, dus dat maakt ook al uithoudingsvermogen minder van hun.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw Dutchprepper, het lijkt wel of je het één en ander al hebt meegemaakt. Ideeën genoeg te vinden in je verhaal in ieder geval. Zo'n poederblusser kan inderdaad veel effect hebben. Als de dader dat spul in zijn ogen krijgt, dan heeft hij toch een serieus probleem.

 

Hallo Keyser Suze, allereerst welkom mocht ik me nog niet hebben voorgesteld. Ik heb zelf al zo'n kleine kruisboog, maar ik bedoelde inderdaad zo'n hele grote kruisboog. Mijn Bug out Bag zit namelijk al helemaal vol en er zou dus geen grote kruisboog meer inpassen. Misschien op mijn Bug out Bag, maar dan ziet iedereen je ermee lopen en dat is het laatste wat ik wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, kruisboog is niet iets voor in je binnenzak....wat dat betreft is een authentieke houten boog een optie. Die past in een lange foudraal van ongeveer 1.80-2.00mtr en kan dan nog doorgaan als vishengel....in 30 sec kun je schieten dus is echt de moeite waard. Voor iedereen die er iets van wil weten Google dan op: Houtkoorts Zelf bogen maken een kerel uit Friesland geeft er ook cursus in van 2 dagen.

 

Verder een leuk stuk in het Engels om even over na te denken als het gaat om licht- en geluidsdiscipline en niet opvallen in je Shelter/Safe House. Link: http://www.survivalblog.com/2009/10/retreat_security_i_am_your_wor.html

De schrijver denkt vanuit de positie van iemand die met een groepje jouw keurig voorbereidde leefruimte komt plunderen, en waar je aan moet denken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ikzelf ben niet zo van de grof geweld pas alleen als ik er echt niet onderuit kom, dus kruisbogen,bogen,handvuurwapens etc om te gebruiken om iemand te verwonden dan wel te doden??(ik heb die dingen ook niet en ben het ook niet van plan ze aan te schaffen, ik heb 2 pistoolkruisboogjes en dat is voor hobby)

tja ik weet niet hoor, er zou een direct gevaar moeten bestaan voor mij en mijn naasten tja dan wel. dat gebeurd ook alleen maar in wrol denk ik dan,

aangezien je op straat in normale situatie echt geen kruisboog bij je zou dragen, en je thuis niet zo snel je spullen voor handen hebt om een inbreker die je in je slaap lastig valt te weren.

 

De (kruis)boog is ook handig om een hertje te schieten, kun je weer een weekje eten. Je kunt er zelfs mee vissen, karpers zitten vaak aan de oppervlakte, klein touwtje aan de pijl. En nee, boogschieten is een sport en het meest ideaal is het als dat zo blijft want dat betekent dat SHTF niet gebeurt. Het is ook een van de meest succesvolle en eenvoudigste wapens die al minstens 5000 jaar gebruikt worden.{....................aanepast door Keyser Suze.............}. Want ik denk niet dat de mannen met enige goede fysieke bouw tussen 18 en 30 jaar oud, thuis gaan zitten verhongeren en verdrogen, maar op zoek gaan naar eten en H2O en zich in groepen gaan organiseren om zo sterker te staan tegenover mensen / mannen die dit ook doen, Survival of the Fittest dames en heren, na een totale collaps van de samenleving duurt dit ongeveer 1 week tot een maand voordat dit het geval zeggen experts. Denk ook aan de honden die niet meer gevoerd worden die weer vervallen in wolven gedrag (dat gebeurt al in de sloppenwijken in India, dus waarom niet hier).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De (kruis)boog is ook handig om een hertje te schieten, kun je weer een weekje eten. Je kunt er zelfs mee vissen, karpers zitten vaak aan de oppervlakte, klein touwtje aan de pijl. En nee, boogschieten is een sport en het meest ideaal is het als dat zo blijft want dat betekent dat SHTF niet gebeurt. Het is ook een van de meest succesvolle en eenvoudigste wapens die al minstens 5000 jaar gebruikt worden. Dus als SHTF dan pak je die om te voorkomen dat je beroofd, verkracht of vermoord wordt door 'de zombies' die zo stom waren om niet te Preppen. Want ik denk niet dat de mannen met enige goede fysieke bouw tussen 18 en 30 jaar oud, thuis gaan zitten verhongeren en verdrogen, maar op zoek gaan naar eten en H2O en zich in groepen gaan organiseren om zo sterker te staan tegenover mensen / mannen die dit ook doen, Survival of the Fittest dames en heren, na een totale collaps van de samenleving duurt dit ongeveer 1 week tot een maand voordat dit het geval zeggen experts. Denk ook aan de honden die niet meer gevoerd worden die weer vervallen in wolven gedrag (dat gebeurt al in de sloppenwijken in India, dus waarom niet hier).

 

Een dergelijke situatie is redelijk ondenkbaar.

 

Enkel bij grote natuurrampen (Katrina) en Global Pandemic situaties zal er een WROL situatie denkbaar zijn in Nederland, en dan slechts geconcentreerd in de grote steden. Alle hulpverlening moet tot een halt zijn gekomen in een dergelijke situatie. Dan hebben we het al snel over meteoor inslagen of wereldwijde rampen van bijbelse proporties.

 

Tegen de tijd dat alle supermarkten leeggeroofd zijn en de autoriteiten niet meer in staat zijn om "Martial Law" uit te voeren, is ruim 50% van de wereldbevolking weggevaagd. Pas dan komen ze aan je deur kloppen.

 

Maar okay, de "truc" is om er voor te zorgen dat ze juist dan NIET aan je deur komen. Met andere woorden, je huis moet er desolaat en oninteressant bij staan. Geen licht aan, geen rokende schoorsteen en geen etensgeuren, etc., etc.

 

Mochten ze dan toch komen, is een honkbalknuppel leuk, maar redelijk waardeloos in een dergelijke situatie, tenzij het 1 tegen 1 is. Bij een groep groter dan 3 personen, raad ik minimaal een kruisboog danwel een vuurwapen aan.

 

Ik wil hier niet al te diep op ingaan, aangezien ik de kans van WROL laag inschat. Mocht dit wel gebeuren, dan kun je maar beter goed bewapend zijn, en je honkbalknuppel gebruiken voor sport & ontspanning. In mijn geval zal een WROL geen probleem zijn, mijn huis is GEEN supermarkt... Men haalt het hek niet eens...

 

That's my two cents on this one...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...