Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eierspatzle met een spek'pannekoek' / 1 persoon


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

Kook voor 1 persoon eierspatzle (Duitse mie) in 8 a 10 minuten gaar met wat zout en giet deze af.

 

Bak in een koekenpan de helft van een duopak spekreepjes, samen met een in ringen gesneden ui. Als de spekjes en ui redelijk gebakken zijn, voeg 1 fijngehakt teentje knoflook toe en roerbak even. Voeg hierover 1 of 2 geklutste eieren toe en bak verder.

(als het niet mooi wil aanbakken, kun je ook roerbakken tot het ei goed gaar is.

Leg over het gebakkene plakken kaas, temper het vuur en laat de kaas smelten.

 

Doe de eierspatzle op een bord en leg de spek'pannekoek' erop. Eventueel likje mosterd.

 

Smecklich fressen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Toef

 

Het is lekker, en een enorme caloriebom.

 

Daar twijfel ik geen moment aan, zo'n pannekoek ligt stevig in de maag.

Het doet mij een beetje denken aan een ander gerecht, niet met mie, maar met aardappel raspsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar twijfel ik geen moment aan, zo'n pannekoek ligt stevig in de maag.

Het doet mij een beetje denken aan een ander gerecht, niet met mie maar met aardappel raspsel.

 

Ja, aardappelkoekjes.

 

Rasp aardappel, meng deze met spek, ui en ei. Verdeel in kleine koekjes en bak die gaar.

(Het is mij nog niet gelukt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, aardappelkoekjes.

 

Rasp aardappel, meng deze met spek, ui en ei. Verdeel in kleine koekjes en bak die gaar.

(Het is mij nog niet gelukt)

 

Denk dat het zaak is om goed het raspsel uit te knijpen, zodat er weinig vocht meer in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Of je maakt Joodse aardappellatkes. Daar kun je evt wat meel aan toevoegen maar dan worden ze minder lekker. Voor latkes heb je 1 kilo aardappels, 2 grote eieren, zout en olie voor het bakken nodig.

De aardappelen schillen en raspen en in koud water leggen. Dan in een vergiet en het water er zo goed mogelijk uit drukken. Dit is nodig om het zetmeel eruit te krijgen. Dan mengen met losgeklopt ei en het zout. Per latke een flinke lepel beslag in hete olie bakken. Beetje plat drukken en vuur wat lager. Regelmatig draaien om ze mooi bruin en gaar te krijgen.

Meteen na het bakken eten en je kunt ze met hartig of met zoet eten. Ze worden gegeten als tussendoortje, voorgerecht, bijgerecht. Bron is 'De Joodse Keuken' van Claudia Roden.

Het lijkt me lekker prepperseten. Ik heb het gek genoeg nog nooit gemaakt, terwijl het me zo lekker lijkt. Aardappelkugel uit de oven heb ik wel vaak gemaakt en is erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...