Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 23 van de 23
    Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Maar waarom dan klonen en niet gewoon een `goede` koe en een `goede` stier hun ding laten doen?
    Er is kennelijk meer geld te verdienen met een kloon.
    Kloneren van dieren is duur dus ik verwacht niet dat elke koe zomaar gekloond wordt. Klonen wordt gebruikt voor dieren die therapeutische stoffen aanmaken (en dus niet gebruikt worden in de voedselindustrie) of misschien in de voedselindustrie om een succesvolle stier te kloneren die dan op zijn beurt duizenden koeien kan zwanger maken. Zo behoud je altijd de 'goede' stieren. Als je een 'goede' stier met een 'goede' koe laat paren dan zal er slechts een klein percentage 'goede' stieren uit komen. Dus je moet honderden stieren kweken om er één 'goede' ofzo te vinden. Honderden koeien zijn ok voor de voedselindustrie maar met honderden stieren kunnen ze weinig aanvangen. Dus kiezen ze er waarschijnlijk voor om 'goede' stieren te klonen.

Dit gezegd zijnde, ik ben geen veehouder of expert in de voedingsindustrie. Mijn uitleg hierboven is op basis van wat mij logisch lijkt. Als er een expert is die weet of er nog andere redenen zijn waarom de voedingsindustrie dieren zou klonen hoor ik dat graag.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door All D. Survivalist Bekijk Berichten
    Kloneren van dieren is duur dus ik verwacht niet dat elke koe zomaar gekloond wordt. Klonen wordt gebruikt voor dieren die therapeutische stoffen aanmaken (en dus niet gebruikt worden in de voedselindustrie) of misschien in de voedselindustrie om een succesvolle stier te kloneren die dan op zijn beurt duizenden koeien kan zwanger maken. Zo behoud je altijd de 'goede' stieren. Als je een 'goede' stier met een 'goede' koe laat paren dan zal er slechts een klein percentage 'goede' stieren uit komen. Dus je moet honderden stieren kweken om er één 'goede' ofzo te vinden. Honderden koeien zijn ok voor de voedselindustrie maar met honderden stieren kunnen ze weinig aanvangen. Dus kiezen ze er waarschijnlijk voor om 'goede' stieren te klonen.
    Met KI is het al lang zo dat die enkele goede stieren 1000-en koeien zwanger maken. De niet goed genoeg stieren gaan gewoon de vriezer in, dat is altijd al zo geweest in de veehouderij. Vrouwtjes houd je aan en via nieuwe mannelijke dieren verbeter je je kudde. De mannelijke nakomelingen gaan op een enkeling na weg voor het vlees, meestal worden ze daarom al bij de moeder ontdaan van de ballen, dan zijn ze makkelijker te hanteren en ze zetten meer en sneller vlees/vet aan. Minder lang en veel voeren is economischer evenals minder schade door hormoongedreven spel/stoei gedrag.

Genetische basis van ons (vlees)vee is al smal, klonen maakt dat enkel erger. Inteeltproblemen (dracht, vruchtbaarheid) komen onder een aantal rassen voor. In de paardenfokkerij zijn er al verschillende afstammelingen gekloond van goed sport presterende ruinen om in te zetten voor de dekdienst. Deze dieren zijn overduidelijk anders in gedrag/karakter, kunnen (bruikbaarheid voor hogere sport) en aftekeningen als de donor van hun genetisch materiaal. Dat een kloon gelijk is aan de donor (om die zo maar te noemen) is niet geheel correct, factor voedsel/omgeving is niet 100% gelijk te maken voedingswaardes (energie, eiwit, vitamines, mineralen, etc.) verschillen altijd van jaar tot jaar en perceel tot perceel.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Hoe het ook zij, ik geloof niet dat idealisme ten grondslag ligt aan het huidige beleid ten aanzien van klonen en gentechnologie.
    En dus vind ik het per definitie een zeer kwalijke zaak.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Vergelijkbare onderwerpen

1. Mijn dank is groot
    Door Geert in forum Voorstelronde
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 13-01-15, 15:43
  2. Prepper tegen wil en dank
    Door Ultramotard in forum Voorstelronde
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 18-10-14, 14:47
  3. Dank
    Door Heksenboot in forum Koffiecorner