Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ecocapsule


Lekker

Aanbevolen berichten

Dit vind ik nou een super cool ding! Mooi ontwerp, nu nog in productie nemen, leverbaar met wielen en hopelijk voor een mooie prijs.

Ik zie allemaal mogelijkheden, van extra plek achter in je tuin, super coole caravan, tot mooie toeristische slaaplocaties waar je normaal geen voorzieningen hebt.

Voorziet je van energie door wind- en zonne-energie, vangt het regenwater op om je te voorzien van water.

 

"Ecocapsule is a low-energy house packed into a compact form. It merges an energy efficient shape, compact volume and off-grid capabilities with the luxuries of a warm bed, running water and a hot meal.

 

Even though small in size, each Ecocapsule comfortably houses two adults. Its efficient spatial layout allows you to enjoy convenience of household facilities in off-grid conditions. Built-in kitchenette with running water, flushing toilet and hot shower are luxuries of a hotel room that are now also available in wilderness"

 

http://www.ecocapsule.sk/

 

self-sustaining-house-ecocapsule-nice-architects-slovakia-2.jpg.8cc70896be3e37096655013da16978e1.jpg

 

self-sustaining-house-ecocapsule-nice-architects-slovakia-11.jpg.be37772c7c5d4ba45e58e1d369709d8c.jpg

 

self-sustaining-house-ecocapsule-nice-architects-slovakia-3.jpg.9703c29cd82148d19f228c3139d41b5c.jpg

 

Meer pic's ook hier: http://www.boredpanda.com/ecocapsules-off-the-grid-nice-architects/

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dit vind ik nou een super cool ding! Mooi ontwerp, nu nog in productie nemen, leverbaar met wielen en hopelijk voor een mooie prijs.

Ik zie allemaal mogelijkheden, van extra plek achter in je tuin, super coole caravan, tot mooie toeristische slaaplocaties waar je normaal geen voorzieningen hebt.

Voorziet je van energie door wind- en zonne-energie, vangt het regenwater op om je te voorzien van water.

 

 

Dat is zeker een mooi ding, Lekker. Zou die in mijn bus passen? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is het voordeel van zo'n eivormig iets waar je niets in recht kan zetten langs de muren tegenover de meer traditionele rechthoekige muren?

ik zie speciale vormen of schuine muren enkel als nutteloze plaatsverspilling...

 

waarom niet een "gewone" caravan met dezelfde uitrusting? Krijg je bijna 25% meer spullen in kwijt..

ok, het ei zal wel iets sterker zijn, en daarom mogelijks uit een dunner, lichter materiaal, maar dat hoeft niet echt denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is het voordeel van zo'n eivormig iets waar je niets in recht kan zetten langs de muren tegenover de meer traditionele rechthoekige muren?

ik zie speciale vormen of schuine muren enkel als nutteloze plaatsverspilling...

 

waarom niet een "gewone" caravan met dezelfde uitrusting? Krijg je bijna 25% meer spullen in kwijt..

ok, het ei zal wel iets sterker zijn, en daarom mogelijks uit een dunner, lichter materiaal, maar dat hoeft niet echt denk ik..

 

De ronde vorm vangt het regenwater op.

(en mag iets ook gewoon mooi zijn en minder praktisch?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een ei vangt niet meer water op dan een doos :-)

 

 

esthetisch mag natuurlijk, maar ik ben een ingenieur, als het mooi is maar je constant geirriteert word door simpele dingen als het doosje thee dat niet in de kast past door de schuine muur is het niet voor mij :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

arc.jpg.0d99c8e58328c38230fa94e96697a539.jpg

 

Mijn variant. Minder voor recreatie maar meer voor survival.

 

Deze lijkt klein maar de ronde ramen zijn een meter in diameter.

Zowel buitencapsule als het glas zijn kogelvrij. Dubbele hatch-lock achter en boven zijn onafhankelijk van elkaar te openen en in gesloten toestand beide waterdicht.

Bovenop zitten zonnepanelen, onder het ene paneel zit een ventilatie-systeem dat ook waterdicht afgesloten kan worden onder het andere paneel zit een afwateringssysteem voor het geval er water in de capsule komt. De "stop" bovenop is een as met een mast er in. Hieraan kan een zeil of een windmolen bevestigd worden. Aan de onderkant zitten 2 schroeven om de capsule voort te stuwen. De schroeven kunnen aangedreven worden met de accu's welke onderin de capsule zitten ingebouwd of met een trapsysteem. Het trapsysteem kan ook gebruikt worden om de accu's op te laden. Ik zal niet in gaan op de verdere indeling aan de binnenkant. De gehele capsule heeft de omvang van een caravan en kan met een trailer verplaatst worden. Omdat de capsule vrij zwaar is moet er dan wel een stevige auto voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzinnig ontwerp.

Wel mooi maar onzinnig.

Zoals al gemeld: waarom niet als caravan vorm ? Door de ronde vorm verlies je veel nuttige ruimte.

Zonnepanelen kan je ook op je caravan kwijt, mast met (onrendabele) windmolen ook. Regenwater opvang ? Sinds wanneer is dat afhankelijk van de vorm ? Bij onze caravan loop het langs een gootje naar beneden. Emmer eronder en regenwateropvang.

 

Verder lijkt me die berglocatie tricky, beetje rollebollen in je bol en je gaat de helling af. Nog afgezien van het feit hoe je dat ding daar op de eerste plaats gekregen hebt.

 

Er zijn echter wel mooie berghutten gebouwd met dezelfde filosofie. Is volgens mij ook hier al eens voorbij gekomen op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn variant. Minder voor recreatie maar meer voor survival.

 

Al eens een (wedstrijd) zeilboot bekeken ?

Of een reddingsboot ?

 

Kogelvrij? hoop van wel anders zitten er "imperfecties" in het materiaal. (geintje)

Overigens een, sorry, onzinnige optie want uiteindelijk knal je met een groot kaliber overal doorheen. Juist de "home made" wapens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het ontwerp toelichten...

Alle boten kunnen breken en zinken. De grootste overlevingskans heb je dan in zo'n oranje overdekte reddingssloep. Het comfort-level daarin is echter nihil en je wilt er zeker geen weken in ronddobberen. Tevens kunnen er vrij veel mensen in waardoor het 'laden' tijd kost. De witte capsules zijn een soort 'hotelkamers' op een groter schip. Wanneer door een doemscenario het grote schip zinkt, komen de hotelkamers los van het grote schip en zullen als een soort onafhankelijke reddingsboten blijven drijven. Bij een panieksituatie gaat iedereen naar de eigen cabine, sluit je hem waterdicht af en zorg je dat er niets los ligt. Je gespt jezelf vast aan de stoel of aan het bed en wacht tot de rust terug komt.

De oranje boot heeft een dieselmotor waarvan de brandstof op zal raken. De witte 'hotel cabines' moeten de gebruikers weken of liever maanden in leven kunnen houden.

Zolang er geen doemscenario is, kun je op de grote boat genieten van een cruise waarbij je een eigen kamer/reddingscapsule hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dit is een soort van preppers cruise? En hoe moet ik me dat voorstellen, je zult toch gewoon moeten werken neem ik aan dus je moet maar net op het "cruiseschip" zijn op het moment dat de S de F raakt.

 

Oke, je bent op het "cruiseschip" en dan komt er een doemscenario. Je rent naar je kamer/ reddingscapsule, gespt jezelf in (er van uit gaande dat je nog op tijd was, wellicht was je aan de andere kant wan het schip...) en even later dobber je rond in de oceaan. Leuk dat je het maanden kan uithouden in je reddingscapsule, maar in een echt doemscenario komt er geen hulp. Dus wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Preppers betalen vaak heel veel geld voor zaken die ze gelukkig misschien nooit hoeven te gebruiken.

Dat is een investering in overlevingskansen maar daarbuiten vaak niet erg functioneel of bruikbaar.

 

Op vakantieparken kun je een caravan of een huisje kopen als vaste vakantieplek.

Je zou mogelijk dus ook en hotelkamer op een cruiseschip kunnen kopen.

Het nadeel van een cruiseschip is dat je een verhoogd risico hebt dat er iets fout gaat.

Aan de andere kant zou je in theorie bij een vloedgolf mogelijk beter af zijn op een boot dan op het land.

Ook als je wilt ontkomen aan agressie zit je waarschijnlijk op een boot veiliger dan op het land.

 

Stel dat de Costa concordia allemaal afsluitbare cabines had gehad en eventueel los zouden kunnen komen bij een ramp.

Dan denk ik dat er waarschijnlijk niet 1 dode was geweest.

Door een soort cruiseschip als bug out boat te hebben waarbij iedereen ook een eigen individuele overlevingscapsule heeft denk ik dat je mogelijk bij een deel van de problemen het beste van 2 kanten hebt.

 

Zolang er niets fout gaat kan het 'moederschip' gebruikt worden voor vakanties.

Eigenaren kunnen kiezen om eigen ruimtes privé te houden of te verhuren.

 

Het hangt natuurlijk heel erg van de situatie of ramp af maar ik kan me voorstellen dat dit ook een optie zou kunnen zijn.

Hoe je op een bug out boat in leven blijft is altijd dezelfde vraag. Ik denk dat in het geval van de cruise je niet zo zeer een statische voedselvoorraad hebt maar een boot die actief in gebruik is en daarmee weet je ook altijd zeker dat alles wekt en voorraden zo vers mogelijk zijn zonder daar zelf veel tijd, moeite of geld in te steken.

 

Als het fout gaat zou je in theorie iedere kamer kunnen pakken als 'reddingsboot'. Als er snel iets gebeurt en ik zit in mijn kamer en een ander haalt het niet om bij zijn kamer te komen dan zou ik hem ook binnen laten. Als het schip vergaat dan komen alle onderdelen dus los. Er zullen altijd onderdelen verloren gaan maar het idee is dat zoveel mogelijk compartimenten blijven drijven en zoveel mogelijk in tact. Als de vloedgolf voorbij is kun je kijken wat er aan restanten beschikbaar zijn zoals je dat in ieder scenario zou doen.

 

Volgens mij zijn er maar weinig boten die een vloedgolf zouden overleven. Een dergelijke boot zou kostbaar zijn in zowel aanschaf als onderhoud.

Mijn concept zal ook kostbaar zijn in aanschaf maar kan op meer zich geld opleveren door het in te zetten voor vakanties.

 

In theorie zou de capsule ook op een trailer thuis kunnen staan of zelfs in je tuin als extra kantoor/slaapkamer.

 

Het is maar en concept ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Preppers betalen vaak heel veel geld voor zaken die ze gelukkig misschien nooit hoeven te gebruiken.
Heb je aandelen in dit project? Al je posten gaan over hoe goed en mooi enzo dit ding is.Valt een beetje op hoor.

 

 

Misschien kan je de Veronica-uitzending met prepper Simurgh eens terugluisteren. Daarin vertelt hij juist dat een preppersleefwijze goedkoper is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn concept zal ook kostbaar zijn in aanschaf maar kan op meer zich geld opleveren door het in te zetten voor vakanties.

 

Ik zie hier 1 klein probleempje: Om een cruiseschip rendabel te exploiteren moet dat schip constant bezig blijven om betalende klanten rond te varen. Als dat het geval is en het schip is ergens midden op de oceaan of in een haven aan de andere kant van de wereld, hoe kom je dan bij je reddingscapsule/ hotelkamer als op dat moment de pleuris uitbreekt?

 

Ik vind het een aardig concept, maar het is alleen haalbaar voor hele rijke mensen die het zich kunnen veroorloven en bereid zijn om eigenlijk altijd aan boord te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Stuudje: Het is slechts een concept, geen project ;)

Preppers heb je in alle soorten en maten. Ik wil mijn dagelijks leven er zo min mogelijk door laten beïnvloeden. Ik ben er ook zeker niet dagelijks mee bezig.

Andere preppers die ik ken steken er vrij veel geld in naast ook een vrij gewone levenstijl. Ik geloof meteen dat er ook preppers zijn die er weinig aan kwijt zijn.

@elloco999: Je hebt een sterk punt. Misschien is het eerder een concept dat minder voor echte preppers bedoeld is. Toch zou zo'n 'kamer' voor preppers ook interessant kunnen zijn.. Individueel, thuis in de tuin of op een trailer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Stuudje: Het is slechts een concept, geen project ;)

Preppers heb je in alle soorten en maten. Ik wil mijn dagelijks leven er zo min mogelijk door laten beïnvloeden. Ik ben er ook zeker niet dagelijks mee bezig.

Andere preppers die ik ken steken er vrij veel geld in naast ook een vrij gewone levenstijl. Ik geloof meteen dat er ook preppers zijn die er weinig aan kwijt zijn.

@elloco999: Je hebt een sterk punt. Misschien is het eerder een concept dat minder voor echte preppers bedoeld is. Toch zou zo'n 'kamer' voor preppers ook interessant kunnen zijn.. Individueel, thuis in de tuin of op een trailer.

 

En nu kom je zelf ook op de al eerder genoemde caravan ;-)

 

Persoonlijk hou ik wel van out of the box denken, echter je moet niet de realiteit uit het oog verliezen.

Wat jij noemt bestaat al: een containerschip. Allemaal vastgemaakte containers die bij zwaar weer overboord vallen. En dat is nu net het zwakke punt: alles moet vastzitten maar ook los kunnen. Technisch vast wel mogelijk maar niet praktisch. Daarom heeft men reddingssloepen uitgevonden en gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Denniss vraagje over deze capsules ,bij een ramp op zee kun je er van uitgaan dat dit zal zijn in een storm en dan vraag ik me af

hoe je denkt dat als je 2 of 3 dagen (of langer) in zo'n eitje zit op golven van 5 -10 of 20 m hoog hoe men zich zal voelen

want veel mensen hebben al een probleem in zo'n opblaasbaar reddingsvlot met kleine golven .Die vlotten net als zo'n eitje

die vallen gewoon van de golven af die varen niet .en bij mooi weer valt het misschien wel mee maar dan toch zeker niet ook niet voor een periode

van weken laat staan maanden Ik zou dan toch gaan voor zo'n oranje sigaar ook zonder de luxe ;-)

Zitten er trouwens bakens in die capsules

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd-:

Klopt het ligt in de buurt van die caravan maar dan wel meer bescherming. Die caravan blijft niet drijven, is geen bescherming bij een stom of bij geweld van buiten af. Dit is een soort mobiele safe-room die blijft drijven.

De link met een containerschip is zo slecht nog niet als het gaat om de werking. Het nadeel van sloepen is dat veel mensen in een klein bootje moeten, je geen persoonlijke eigendommen mee kunt nemen en de overlevingskansen voor een paar dagen al snel erg laag worden. Het comfort is ook vrijwel 0 in een reddingsboot.

 

@Wafels:

In theorie kan een storm 4 dagen aanhouden maar hoe langer de storm duurt hoe zeldzamer hij is. Een gemiddelde storm duurt een paar uur of hooguit een dag.

Doordat er veel gewicht aan de onderkant zit heeft de capsule in ieder geval de neiging om rechtop te blijven. Dat is vergelijkbaar met de 'oranje sigaren'. Deze oranje boten zijn echter erg onpraktisch om meer dan een paar uur in te verblijven. Ik ben heel benieuwd waarin je dergelijk heftige stormen wel goed door zou komen. Ik zit in ieder geval dan liever in mijn capsule dan in zo'n opblaasbaar reddingsvlot.

 

Er zitten inderdaad bakens in. Naast de ramen zit een lichtpod waarin een overzichtslicht aangezet kan worden, een richtspot of een strobelicht.

In de capsule is een grote hoeveelheid spullen verwerkt om zo lang mogelijk te kunnen overleven. Het gaat dan voornamelijk om tools en 'echte voorraad' is vrij beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...