Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Ecocapsule

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012

Ecocapsule

Dit vind ik nou een super cool ding! Mooi ontwerp, nu nog in productie nemen, leverbaar met wielen en hopelijk voor een mooie prijs.
    Ik zie allemaal mogelijkheden, van extra plek achter in je tuin, super coole caravan, tot mooie toeristische slaaplocaties waar je normaal geen voorzieningen hebt.
    Voorziet je van energie door wind- en zonne-energie, vangt het regenwater op om je te voorzien van water.

"Ecocapsule is a low-energy house packed into a compact form. It merges an energy efficient shape, compact volume and off-grid capabilities with the luxuries of a warm bed, running water and a hot meal.

Even though small in size, each Ecocapsule comfortably houses two adults. Its efficient spatial layout allows you to enjoy convenience of household facilities in off-grid conditions. Built-in kitchenette with running water, flushing toilet and hot shower are luxuries of a hotel room that are now also available in wilderness
    "

http://www.ecocapsule.sk/

Naam:     self-sustaining-house-ecocapsule-nice-architects-slovakia-2.jpg
Bekeken:  654
Groote:   186,8 KB

Naam:     self-sustaining-house-ecocapsule-nice-architects-slovakia-11.jpg
Bekeken:  639
Groote:   72,3 KB

Naam:     self-sustaining-house-ecocapsule-nice-architects-slovakia-3.jpg
Bekeken:  616
Groote:   85,3 KB

Meer pic's ook hier: http://www.boredpanda.com/ecocapsule...ce-architects/
    FEAR LEADS TO ANGER.
    ANGER LEADS TO HATE.
    HATE LEADS TO SUFFERING.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Cool ding.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jun 2012
    In holland stond een huis, een eiland heb ik nu.
    Wauw, mooi ding. Lees wel dat de vraagprijs 35 duizend euro is. Je kun in veel landen een heel huis voor die prijs kopen.
    Laatst gewijzigd door Mrsjones; 26-05-15 om 21:20.
    Proud member of MAG

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lekker Bekijk Berichten
    Dit vind ik nou een super cool ding! Mooi ontwerp, nu nog in productie nemen, leverbaar met wielen en hopelijk voor een mooie prijs.
    Ik zie allemaal mogelijkheden, van extra plek achter in je tuin, super coole caravan, tot mooie toeristische slaaplocaties waar je normaal geen voorzieningen hebt.
    Voorziet je van energie door wind- en zonne-energie, vangt het regenwater op om je te voorzien van water.
    Dat is zeker een mooi ding, Lekker. Zou die in mijn bus passen?
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    wat is het voordeel van zo'n eivormig iets waar je niets in recht kan zetten langs de muren tegenover de meer traditionele rechthoekige muren?
    ik zie speciale vormen of schuine muren enkel als nutteloze plaatsverspilling...

waarom niet een "gewone" caravan met dezelfde uitrusting? Krijg je bijna 25% meer spullen in kwijt..
    ok, het ei zal wel iets sterker zijn, en daarom mogelijks uit een dunner, lichter materiaal, maar dat hoeft niet echt denk ik..

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fragalot Bekijk Berichten
    wat is het voordeel van zo'n eivormig iets waar je niets in recht kan zetten langs de muren tegenover de meer traditionele rechthoekige muren?
    ik zie speciale vormen of schuine muren enkel als nutteloze plaatsverspilling...

waarom niet een "gewone" caravan met dezelfde uitrusting? Krijg je bijna 25% meer spullen in kwijt..
    ok, het ei zal wel iets sterker zijn, en daarom mogelijks uit een dunner, lichter materiaal, maar dat hoeft niet echt denk ik..
    De ronde vorm vangt het regenwater op.
    (en mag iets ook gewoon mooi zijn en minder praktisch?)
    FEAR LEADS TO ANGER.
    ANGER LEADS TO HATE.
    HATE LEADS TO SUFFERING.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    een ei vangt niet meer water op dan een doos :-)

esthetisch mag natuurlijk, maar ik ben een ingenieur, als het mooi is maar je constant geirriteert word door simpele dingen als het doosje thee dat niet in de kast past door de schuine muur is het niet voor mij :-)

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Naam:     arc.jpg
Bekeken:  441
Groote:   210,8 KB

Mijn variant. Minder voor recreatie maar meer voor survival.

Deze lijkt klein maar de ronde ramen zijn een meter in diameter.
    Zowel buitencapsule als het glas zijn kogelvrij. Dubbele hatch-lock achter en boven zijn onafhankelijk van elkaar te openen en in gesloten toestand beide waterdicht.
    Bovenop zitten zonnepanelen, onder het ene paneel zit een ventilatie-systeem dat ook waterdicht afgesloten kan worden onder het andere paneel zit een afwateringssysteem voor het geval er water in de capsule komt. De "stop" bovenop is een as met een mast er in. Hieraan kan een zeil of een windmolen bevestigd worden. Aan de onderkant zitten 2 schroeven om de capsule voort te stuwen. De schroeven kunnen aangedreven worden met de accu's welke onderin de capsule zitten ingebouwd of met een trapsysteem. Het trapsysteem kan ook gebruikt worden om de accu's op te laden. Ik zal niet in gaan op de verdere indeling aan de binnenkant. De gehele capsule heeft de omvang van een caravan en kan met een trailer verplaatst worden. Omdat de capsule vrij zwaar is moet er dan wel een stevige auto voor.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Onzinnig ontwerp.
    Wel mooi maar onzinnig.
    Zoals al gemeld: waarom niet als caravan vorm ? Door de ronde vorm verlies je veel nuttige ruimte.
    Zonnepanelen kan je ook op je caravan kwijt, mast met (onrendabele) windmolen ook. Regenwater opvang ? Sinds wanneer is dat afhankelijk van de vorm ? Bij onze caravan loop het langs een gootje naar beneden. Emmer eronder en regenwateropvang.

Verder lijkt me die berglocatie tricky, beetje rollebollen in je bol en je gaat de helling af. Nog afgezien van het feit hoe je dat ding daar op de eerste plaats gekregen hebt.

Er zijn echter wel mooie berghutten gebouwd met dezelfde filosofie. Is volgens mij ook hier al eens voorbij gekomen op het forum.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Denniss Bekijk Berichten
    Mijn variant. Minder voor recreatie maar meer voor survival.
    Al eens een (wedstrijd) zeilboot bekeken ?
    Of een reddingsboot ?

Kogelvrij? hoop van wel anders zitten er "imperfecties" in het materiaal. (geintje)
    Overigens een, sorry, onzinnige optie want uiteindelijk knal je met een groot kaliber overal doorheen. Juist de "home made" wapens.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten