Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuickFix Bekijk Berichten
    Een ROEK is een "Rantsoen Onder Extreme Koude"; dat is niet hetzelfde als het hier besproken gevechtsrantsoen; een ROEK bevat onder andere ook een warme maaltijd.

Maar om kort te gaan: zelf samenstellen kan prima, maar is altijd duurder (een ROEK kost, qua inhoud, geloof ik ongeveer €30).
    Als je alles wat in een roek pakket zit los zou kunnen kopen dan kost het ongeveer €70!
    Ik verkoop ze voor 15 aan preppers.
    Maar ff on topic. Bij een 24u gevechtrantsoen krijgen soldaten nog een los blik avondeten want als je de hele dag crackers moet vreten is het zo lastig fluiten
    Voor alle mensen die twijfelen,
    kom je daar verder mee, ik betwijfel het.
    Voor zij die aan mij twijfelen,
    twijfel je meer aan mij als mij ik betwijfel het...

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aanhang Bekijk Berichten
    Als je alles wat in een roek pakket zit los zou kunnen kopen dan kost het ongeveer €70!
    Serieus?

Ik heb er destijds een paar gekocht en volgens mij moet dat dan goedkoper kunnen, maar ik geloof je op je woord.
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Een ROEK is een "Rantsoen Onder Extreme Koude"; dat is niet hetzelfde als het hier besproken gevechtsrantsoen; een ROEK bevat onder andere ook een warme maaltijd.

Maar om kort te gaan: zelf samenstellen kan prima, maar is altijd duurder (een ROEK kost, qua inhoud, geloof ik ongeveer €30).
    Als ik naar de inhoudt van het rantsoen kijk moet je dat redelijk eenvoudig en goedkoop kunnen samenstellen. Ik heb recent wat kopieŽn gemaakt van Adventure Food expeditie ontbijtjes en was voor ongeveer 1,50 euro klaar inclusief stevige vacuŁmzak. En dan heb ik biologische ingrediŽnten gebruikt die ik in redelijk kleine porties gekocht heb. Dat is minder dan de helft van het origineel. Als ik naar de lijst van Homerun kijk zie ik daar niet heel veel dure dingen op staan. Er zitten snel geteld 35 items in het pakket. Als je die voor gemiddeld 50 cent kan vinden dan ben je voor 17,50 euro klaar, maar thee, suiker, tandenstokers etc is spotgoedkoop. Het duurste zal de reep chocolade en de Hartkeks zijn. Hartkeks zijn 85 cent voor een pakje en een reep chocolade heb je ook voor 1 euro. Misschien een leuke uitdaging voor [MENTION=2939]homerun[/MENTION] om dat eens uit te pluizen.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FKAGB Bekijk Berichten
    Als ik naar de inhoudt van het rantsoen kijk moet je dat redelijk eenvoudig en goedkoop kunnen samenstellen. Ik heb recent wat kopieŽn gemaakt van Adventure Food expeditie ontbijtjes en was voor ongeveer 1,50 euro klaar inclusief stevige vacuŁmzak. En dan heb ik biologische ingrediŽnten gebruikt die ik in redelijk kleine porties gekocht heb. Dat is minder dan de helft van het origineel. Als ik naar de lijst van Homerun kijk zie ik daar niet heel veel dure dingen op staan. Er zitten snel geteld 35 items in het pakket. Als je die voor gemiddeld 50 cent kan vinden dan ben je voor 17,50 euro klaar, maar thee, suiker, tandenstokers etc is spotgoedkoop. Het duurste zal de reep chocolade en de Hartkeks zijn. Hartkeks zijn 85 cent voor een pakje en een reep chocolade heb je ook voor 1 euro. Misschien een leuke uitdaging voor [MENTION=2939]homerun[/MENTION] om dat eens uit te pluizen.
    Ik zal het eens gaan uitzoeken om mijn eigen rantsoen te gaan maken.
    Bendankt voor de tip naar een erg leuke uitdaging
    beter een lege portemonnee dan een lege maag
    -Rataplan

mijn youtube kanaal (engelse versie): https://www.youtube.com/channel/UCf_...qYZ5TkaJpO17KA

mijn youtube kanaal (nederlandse versie): https://www.youtube.com/channel/UCrV...vV2_4AlvDyYlTg

You only use a MRE until you have something to eat.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    BTW Een leuk weetje: op de SC was ik mijn keukenemmer vergeten (met oa. thee e.d.), dus moest ik de inhoud van mijn BOB aanbreken.
    Daarin zit/zat oa. de thee (in die witte alu-zakjes) uit de ROEK en wie schetst mijn verbazing: de "Bosvruchten thee" was van "Lord Nelson", het huismerk van de Lidl.

Naam:     dd3729f0-c931-012f-2c08-005056942d16.jpg
Bekeken:  500
Groote:   40,0 KB
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FKAGB Bekijk Berichten
    Het duurste zal de reep chocolade en de Hartkeks zijn. Hartkeks zijn 85 cent voor een pakje en een reep chocolade heb je ook voor 1 euro. Misschien een leuke uitdaging voor [MENTION=2939]homerun[/MENTION] om dat eens uit te pluizen.
    Ik heb ooit Hartkeks in bulk gekocht. Daarmee was de prijs 50 cent per pakje. Dat scheelt nogal. Een reep merkloze chocolade kan je ook al krijgen voor 33 cent (goedkope producten altijd laag zoeken in de schappen van de winkel)

Leuke winterklus [MENTION=2939]homerun[/MENTION], een rantsoen zo goedkoop mogelijk samenstellen. Misschien leuk om met [MENTION=3977]survivallaar[/MENTION] te doen?
    So Long, and Thanks for All the Fish

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Een Belgisch gevecht ransoen ( franse makelij ) kan ik kopen voor 10€ denk ik . En in die zit nog meer dan in de nl.
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Een Belgisch gevecht ransoen ( franse makelij ) kan ik kopen voor 10€ denk ik . En in die zit nog meer dan in de nl.
    Dat zijn inderdaad goede pakketten. Voor 10 euro het geld zeker waard en met die prijs wordt het al een stuk lastiger om ze zelf samen te stellen.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Serieus?

Ik heb er destijds een paar gekocht en volgens mij moet dat dan goedkoper kunnen, maar ik geloof je op je woord.
    Dat adventure food is zo achterlijk duur maar als je het zelf kan maken is het goedkoper en misschien ook nog lekkerder ook!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    En lekkerder eten ook.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 42
    Laatste Bericht: 18-08-14, 18:31
  2. Reacties: 2
    Laatste Bericht: 19-01-14, 12:09
  3. [Review] Goudpensioen.nl
    Door Greener in forum Reviews
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 26-09-13, 15:26
  4. Ontbijt en lunch
    Door doomsday-dirk in forum Eten en drinken