Resultaten 1 tot 6 van de 6
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2013

Visualisatie aantal doden tweede wereldoorlog

I don't know with what weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and stones.

Toevallig kwam ik dit filmpje tegen op een onzin site waar je meestal niks fatsoenlijks tegen komt.
    Dit filmpje leek me toch wel de moeite waard om met jullie te delen.
    Normaal kost het dus al 2,50 en dan heb je nog geeneens een interactieve versie van het filmpje.
    Zo zie je maar weer, de één z'n dood, de ander bla bla kijk het filmpje maar gewoon

http://www.dumpert.nl/mediabase/6659...eldoorlog.html
    Voor alle mensen die twijfelen,
    kom je daar verder mee, ik betwijfel het.
    Voor zij die aan mij twijfelen,
    twijfel je meer aan mij als mij ik betwijfel het...

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aanhang Bekijk Berichten
    I don't know with what weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and stones.

Toevallig kwam ik dit filmpje tegen op een onzin site waar je meestal niks fatsoenlijks tegen komt.
    Dit filmpje leek me toch wel de moeite waard om met jullie te delen.
    Normaal kost het dus al 2,50 en dan heb je nog geeneens een interactieve versie van het filmpje.
    Zo zie je maar weer, de één z'n dood, de ander bla bla kijk het filmpje maar gewoon

http://www.dumpert.nl/mediabase/6659...eldoorlog.html
    Link werkt niet meer maar op onderstaande link is nog een werkende versie te vinden:
    https://www.youtube.com/watch?v=TxitJWenN28
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Kijk naar hoeveel kruizen en sterren er op een van de begraafplaatsen in de wereld die met de WW II te maken hebben. Kijk naar de namen en de foto's bij een van de holocaustmusea. Denk in, voor ieder spoorbiels een dode bij de Birma spoorweg. De aantallen zijn niet te bevatten.

Nu nog herhaalt de geschiedenis zich iedere keer, maar dan op kleine schaal. Leren we het dan ooit nog af? Misschien wel, misschien niet. Hoop op vrede kan iets moois zijn, laten we dat niet kwijt raken.

Licht uw ogen op met hoop,
    Niet door een vizier van een geweer.
    Zing een lied voor de liefde,
    En niet voor de oorlog.

Zing een lied voor de vrede,
    Fluister geen bede.
    Zing dan dat je vrede wil,
    En doe dat met een gil.

(Shir la Shalom, vrij vertaald, ik ken geen Hebreeuws, op internet is de tekst ook in het Engels vertaald. Het Lied voor de Vrede was een favoriete lied van Rabin. Voordat hij vermoord werd zong hij het lied, de volle plein waar hij was, zong het lied mee.)

Japio

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Een erg interessante video.
    beter een lege portemonnee dan een lege maag
    -Rataplan

mijn youtube kanaal (engelse versie): https://www.youtube.com/channel/UCf_...qYZ5TkaJpO17KA

mijn youtube kanaal (nederlandse versie): https://www.youtube.com/channel/UCrV...vV2_4AlvDyYlTg

You only use a MRE until you have something to eat.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Mooi filmpje. Het lastige met dit soort getallen is vaak dat het aantal zo enorm groot is, dat het niet te bevatten is, dat er geen voorstelling van te maken is. Wat dat betreft is er voor mijn gevoel nauwelijks verschil tussen 100.000 doden of 10.000.000 doden, omdat beiden even onvoorstelbaar zijn. Dit filmpje helpt om een beetje een beeld te vormen over wat een enorme aantallen het daadwerkelijk gaat, al vind ik het dan eerlijk gezegd nog steeds moeilijk voor te stellen dat ieder poppetje 1000 doden representeert. Of beter gezegd, 1000 personen. Want dat is weer nog zoiets totaal anders: een dode vs een persoon, iemand die geleefd heeft.
    Onwerkelijk.

(Overigens moet je wel oppassen [MENTION=2550]Aanhang[/MENTION], als je in dit tempo door blijft posten heb je binnen een paar maanden al 100 posts!)
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Toevallig zag ik een dikke week terug dat het Nederlands koningspaar de gesneuvelde Canadese gesneuvelde herdacht. 5700 militairen voor een heel land . Er zijn natuurlijk wel veel andere nationaliteiten gesneuveld . Maar om mijn gemeente te bevrijden zijn er alleen al 1200 canadezen gesneuveld.
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 6
    Laatste Bericht: 10-05-14, 08:53
  2. Preppers tijdens de Tweede Wereldoorlog
    Door Dick Berts in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 49
    Laatste Bericht: 03-12-13, 13:28
  3. Maximum aantal bijlagen
    Door f150 in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 10-10-13, 22:14
  4. Mapping Arms Data (MAD): visualisatie wapen en munitie
    Door f150 in forum Internationaal
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 29-09-13, 20:48
  5. [Satire] Kickstart de 3de Wereldoorlog!
    Door Crisis in forum Koffiecorner
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 13-09-13, 16:25

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten