Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 23 van de 23
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anonimoes Bekijk Berichten
    Charlie, dan zou je met dit bakkie wel eens een goedkope veel kunner te pakken hebben. Als je wat meer geld uit kunt geven koop dan een KPO DX-5000 ( v6 of hoger ~189 Euro) Of, koop altijd een SWR meter erbij! musthave!

een bakkie in 'legale' stand kan 40 kanalen zenden AM/FM op max 4 watt (deze 27MHz band heeft een golflengte van 11 meter, vandaar 11 meter band). De meeste hebben een 'export mode' waardoor je veel meer kanalen en vaak ook meer vermogen kunt gebruiken (verder zenden op andere kanalen dan de europees toegestane.

Zo heb ik met mijn KPO DX-5000 in de 10 meter met een zelfbouw dipool antenne (2x ~3 meter koperkabel, 3 stukjes plastic buis, 1 kroonsteentje, 1 PL connector en ~10 meter goede coax kabel) gesprekken uit brazillie kunnen ontvangen en in theorie zou ik terug moeten kunnen zenden. Kans bestaat echter dat deze gasten met hele grote vermogens aan het zenden waren.

Communicator kan je vast nog veeeeeeel meer vertellen
    Ook wel toevallig, ik had die KPO DX-5000 al aangevinkt als kanshebber.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    [MENTION=4947]anonimoes[/MENTION] Tof om te lezen dat je experiment zo goed gelukt is!

Je hebt een PM van me
    [MENTION=76]Charlie[/MENTION] ik had jou ook een PM gestuurd ivm je zoektocht.
    Ik had je pm ontvangen, maar dacht eerst eens rond te gaan kijken. Zoveel vragen!

Die DX-5000 lijkt mij wel wat. Ook vanwege de SSB functie. Als ik het goed begrijp zit je daarmee al in de korte golf. Met MF en HF heb ik als stuurman nog wel mee gewerkt, maar ook toen al was mijn kennis beperkt. Ik had wel verbinding met Scheveningen Radio vanaf Nieuw Zeeland, en dat is echt wel kicken.

Volgens de beschrijving kun je tot 40W zenden: Adjustable TX RF power, 12W max AM/CW, 40W max FM/SSB, maar ik dacht dat zendamateurs maar tot 4W mochten gaan? Heb je officieel voor dit apparaat een vergunning nodig? Of is dat het verhaal van je mag het wel bezitten en erop luisteren, maar niet op zenden?
    En wat kun je met een Radio Telefonie Certificaat, want die moet ik nog ergens hebben, als die niet verloopt tenminste. En er is wel veel van de theorie weggezakt, ben ik bang.

Verder geeft hij als frequentie bereik 28 tot 29.7 MHz. Maar dan heb je de 27 Mc er toch niet bij? •Frequency Range 25.615 - 30.105 MHz (DR-5000EX version only).

En mocht het dit bakkie worden, welke antenne past daar dan bij?

Alvast bedankt

Charlie

Mag ook antwoorden via pm om dit draadje niet te vervuilen.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    ik zal om die reden dan ook via PM beantwoorden.

Ik heb destijds een review gedaan over de crt ss6900n (zelfde als Maas DX5000)
    Link: http://preppers.nl/forum/threads/599...EW-CRT-ss6900n

Wellicht verstandig om dit gesprek daar verder te voeren (mods?)
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2015
    deze draad mag wat mij betreft. het is ook de moeite waard om een nieuwe draad voor te starten.

Om alvast een idee te geven in verschil in formaat: de INTEK HR-5500 (gelijk aan KPO DX5000) en de nieuwe team minicom:
    Naam:     DSC_0007.jpg
Bekeken:  209
Groote:   192,0 KB
    Laatst gewijzigd door anonimoes; 31-05-15 om 12:42.

Vergelijkbare onderwerpen

1. [Versterking van moderatie team met 3 toppers]
    Door Mr. Gold in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 90
    Laatste Bericht: 03-11-15, 00:23
  2. Ham radio system
    Door harleyd in forum Communicatie
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 12-09-15, 09:42
  3. Team leden gezocht voor Run For Your Lives Festival
    Door Mr. Gold in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 56
    Laatste Bericht: 10-10-13, 13:02
  4. Gezocht: Prepper voor radio interview op FunX Radio!
    Door Jamilla_FunX in forum Preppers in de Media
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 28-02-13, 20:12
  5. Reacties: 15
    Laatste Bericht: 01-07-12, 12:11

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten