Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23
    Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2015

Mini CB radio - team minicom

ik heb ik een opwelling een Team Minicom gekocht bij de hamradio shop. Ik wilde eigenlijk alleen maar wat koppelstukjes kopen maar ik vond de verzendkosten zo hoog dat ik besloot nog wat meer te kopen om de verzend kosten 'het waard' te laten zijn.

Blijkbaar dus een goede verkoop tactiek!

Deze HELE kleine 4W am/fm radio doet standaard de kanalen zoals je ze zou verwachten. Echter heeft ook deze kleine bugger een export functie.

Volgens: http://simonthewizard.com/2015/04/21...-anytone-mini/ loopt het vermogen dan op naar 9.5 Watt (op dummy load) en is het frequentie bereik dan Frequency: 25.615-30.105MHZ... interessant! een 10M radio die in je binnenzak past.... de radio is namelijk echt heel klein. past mogelijk in de asbak ruimte in je dashboard :P

ik ga nog eens op onderzoek naar deze export mod en zal jullie op de hoogte houden. Als je nog 50E overhebt is het de moeite ff te kijken of de hamradio shop (is in een leegverkoop ivm sluiten, zie ook andere topic) ze nog heeft. Anders heeft bol.com ze voor 69..

Voor mij was het een aankoop in een opwelling, heb al een dx5000 en een danita 640 die ik beide weinig gebruik. Als ik deze echter makkelijk weg kan stoppen in mijn dashbord dan zou dat nu wel eens anders kunnen worden.

mods:
    http://simonthewizard.com/11m-live/

de mod die je het volledige gebied geeft (natuurlijk niet uitvoeren zolang er nog een wet is die zegt dat dat niet mag)

Ik zal eens kijken of ik ze niet kan sluiten maar van een jumper pair kan voorzien. dan kan ik alle kanten op.

OPMERKING: ik verzamel hier mijn informatie en edit dit later. Ik kan het ook op mijn eigen PC zetten maar meteen delen heeft mijn voorkeur.

1、H/L power function :Hold PTT + RFG key to power on,press microphone UP/DN key to choose power level ,PL stand for Low power,PH stand for high power, re-power on to store it.
    2、-5KHz function:hold RFG for over 2 seconds to turn on -5KHz function,LCD displays“P”, the frequency end with 0,Hold RFG again for 2 seconds to turn off -5KHz,the LCD display “E”,frequency end with 5.
    Bovenstaande + sluiten beide jumpers moet de juiste zijn. nu nog even zoeken hoe je de verschillende banden kun bereiken zoals hier te zien is:
    https://www.youtube.com/watch?v=CDNyKNP8JqM

de frequenties erbij staan hier:
    Channel/Power frequency band Note
    40CH AM/FM 4W 25.615-26.055MHz AE
    40CH AM/FM 4W 26.065-26.505MHz BE
    40CH AM/FM 4W 26.515-26.955MHz CE
    40CH AM/FM 4W 26.965-27.405MHz DE Default
    40CH AM/FM 4W 27.415-27.855MHz EE
    40CH AM/FM 4W 27.865-28.305MHz FE
    40CH AM/FM 4W 28.315-28.755MHz GE
    40CH AM/FM 4W 28.765-29.205MHz HE
    40CH AM/FM 4W 29.215-29.655MHz IE
    40CH AM/FM 4W 29.665-30.105MHz LE
    Om deze banden te kiezen moet je m dus aanzetten door de AM/FM (A/F) knop in te duwen. Band kies je dan met up/down

--- edit LOG na eerste aansluiten.

A/F vasthouden en met volume knop aanzetten heeft dE band
    beschikbare banden (UP on mic) EI EC UT PL dE

Uit en weer aan geeft dE in scherm en meteen daarna 09 (27.065 volgens mijn berekening)
    RFG + PTT ... er gebeurt niets. UP en DOWN doen ook niets tijdens of na deze actie. Dus geen Power Mod zonder solderen.
    FRG > 2 sec .... er gebeurt niets. er is dus geen -5 KHz zonder solderen.

SQ (squels gaat met de up en down van Off naar 28, dus 29 standen)
    RFG gaat met sprongen van 10 tussen 0 en 60 (maar begint op 06 en dus na 54 komt weer 06)

Goed, open maken dan maar. the fun part.

Open maken gaat met een T-8 (torx)

If you want to loose the warranty and the multi EU setting then close OP1 and OP2 and for high power check the modifications link on the home page.
    Yes... sounds like me :P

--- ok mod uitgevoerd. trillend handje, ben niet zo'n soldeerheld maar het is gelukt.

aangezet op A/F + volume knop
    start op band dE, beschikbare bande (UP) EE FE 9E HE IE LE AE 6E CE dE

YES !!! dat lijkt goed!!!

ff aan / uit (op dE in dit geval)
    er valt mij een R op links onder de channel indicator. Weet niet of die er eerder ook was.

ik duw RFG in en daarbij ook PTT. Hier gaat iets mis, met RGF kan ik wel P of E zetten (de beloofde -5 KHz, maar ik had door de PTT een power mod verwacht.)

de R heeft ook met de RFG te maken. Power mod zoek ik uit als ik een antenne heb gemonteerd waarop ik iig wat vermogen kwijt kan. Wil nu niet te lang aan de PTT knop hangen

A/F vasthouden zet m in scan mode, zo lijkt elke knop nog een 2e functie te hebben, Morgen even de manual erbij.
    Laatst gewijzigd door anonimoes; 30-05-15 om 20:41.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [MENTION=4947]anonimoes[/MENTION],

Zou je in Jip en Janneke taal kunnen vertellen wat het Łberhaupt doet???

Greener

Edit: letter n geplaatst...
    Laatst gewijzigd door Greener; 30-05-15 om 20:38.
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    dan ben ik benieuwd hoe hij in de 10m stand zijn frequentieaanduiding afhandelt
    Verdere specificaties geven aan dat er dan ook een 5K shift mogelijk is onder een button. ervaring wijst uit dat al deze mogelijkheden voor de standaard gebruikers een overkill is.

Zou jij bijvoorbeeld aan kunnen geven welke extra mogelijkheden dit biedt voor ons?
    Mij lijkt namelijk dat je dan beter kunt investeren in een losse versterker die het signaal met minimaal 25Watt kan versterken. Die 9.5Watt gaat vrijwel niets opleveren.
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Toef
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    dan ben ik benieuwd hoe hij in de 10m stand zijn frequentieaanduiding afhandelt
    Verdere specificaties geven aan dat er dan ook een 5K shift mogelijk is onder een button. ervaring wijst uit dat al deze mogelijkheden voor de standaard gebruikers een overkill is.

Zou jij bijvoorbeeld aan kunnen geven welke extra mogelijkheden dit biedt voor ons?
    Mij lijkt namelijk dat je dan beter kunt investeren in een losse versterker die het signaal met minimaal 25Watt kan versterken. Die 9.5Watt gaat vrijwel niets opleveren.
    Ja.... ben ik ook benieuwd naar pfffff.........

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    oke, de aanvulling op de openingspost beantwoord mijn eerste vraag. Netjes opgelost
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2015
    ik heb ondertussen de mod dus doorgevoerd zoals ook te lezen in de 1e post ( was toen nog niet de vervolg posts aan t lezen maar aan't testen en solderen )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    [MENTION=4947]anonimoes[/MENTION],
    Zou je in Jip en Janneke taal kunnen vertellen wat het Łberhaupt doet???
    Deze goedkope radio icm. een goede antenne (ik ga tzt testen met mijn zelfbouw inverted V) zou wel eens een heel leuk portable radiootje kunnen zijn om de 10 & 11 meter band mee te doen.
    Niet heel gemakkelijk in gebruik, maar voor een beetje hobbyist een goedkoop apparaatje met wat verborgen skillz. Uiteindelijk met dus hetzelfde frequentie bereik als mijn KPO dx5000 maar wel heeel erg veel kleiner.

Nu nog op zoek naar wat zendvermogen. van 4 naar 9.5 watt OF zoals communicator aangeeft, een kleine versterker.

Het formaat is echt de troef van dit ding. Past in een zijzak van mijn army-pants!

Morgen verder klooien aan een Wilson Little Wil antenne, dus dat zal ook geen mega resultaten geven maar dan kan ik iig ook knop combi's proberen met de PTT knop zonder dat ik iets stuk maak
    Laatst gewijzigd door anonimoes; 30-05-15 om 21:37.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Thanks!

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2015
    http://www.cbshop.nl/27MC_radio/27Mc...att_versterker
    Dat zou een mooie aanvulling zijn maar 40E is bijna net zo duur als het bakkie zelf :P
    Ook kan ik daarvan het formaat niet inschatten.

Ik heb deze radio dus niet gekocht omdat ie zulke gave specs had, ik heb m gekocht om verzendkosten van iets lulligs te drukken, in een opwelling en ben nu al positief verrast. Morgen eens zien hoe geluid in / geluid uit is :P
    Laatst gewijzigd door anonimoes; 30-05-15 om 21:42.

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Ik heb nog even aan wat knoppen gezeten en nu zag ik ff PL (power low) in scherm, dus er zit toch iets. Nu moet ik m echt wegleggen en morgen de antenne en SWR meter er ff tussen om m eerst veilig te krijgen voor verder klooien.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Leuk dingetje met grappige specs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anonimoes Bekijk Berichten
    Anders heeft bol.com ze voor 69..
    Ergens anders in Nederland is hij een tientje goedkoper.
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

Vergelijkbare onderwerpen

1. [Versterking van moderatie team met 3 toppers]
    Door Mr. Gold in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 90
    Laatste Bericht: 03-11-15, 00:23
  2. Ham radio system
    Door harleyd in forum Communicatie
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 12-09-15, 09:42
  3. Team leden gezocht voor Run For Your Lives Festival
    Door Mr. Gold in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 56
    Laatste Bericht: 10-10-13, 13:02
  4. Gezocht: Prepper voor radio interview op FunX Radio!
    Door Jamilla_FunX in forum Preppers in de Media
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 28-02-13, 20:12
  5. Reacties: 15
    Laatste Bericht: 01-07-12, 12:11

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten