Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2015

Citibank koopt 1 miljard aan Goud van Venezuela

Interessant bericht kwam ik tegen toen ik wat meer de situatie in Venezuela aan het uitpluizen was:

Amerikaanse bank koopt 1 miljard aan Venezolaans goud: http://www.thedailysheeple.com/citib...nezuela_042015

Right around same time JP Morgan started their latest silver buying spree, their CEO flat-out told his shareholders that:

Some things never change — there will be another crisis, and its impact will be felt by the financial market.

The trigger to the next crisis will not be the same as the trigger to the last one – but there will be another crisis. Triggering events could be geopolitical (the 1973 Middle East crisis), a recession where the Fed rapidly increases interest rates (the 1980-1982 recession), a commodities price collapse (oil in the late 1980s), the commercial real estate crisis (in the early 1990s), the Asian crisis (in 1997), so-called “bubbles” (the 2000 Internet bubble and the 2008 mortgage/housing bubble), etc. While the past crises had different roots (you could spend a lot of time arguing the degree to which geopolitical, economic or purely financial factors caused each crisis), they generally had a strong effect across the financial markets
    en

Of course, JP Morgan is not alone. Citibank recently announced that they were going to swap $1 billion for a portion of Venezuela’s gold. Nicolas Maduro’s cash-strapped regime is so desperate for revenue, that they’ve agreed to pawn 1.4 million ounces of gold, which amounts to $714 per ounce.

“He had to pawn their gold. That’s what they’ve done. They can buy it back. They have rights of first refusal,” said Dennis Gartman, publisher of The Gartman Letter. “They went to the biggest pawnbroker of gold—Citibank.”

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    En, ga je ook voor een miljardje goud kopen nu?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Het gaat niet goed in Venezuela dus de huidige machtshebbers zullen nog ff willen cashen voordat de pleuris uitbreekt.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    En, ga je ook voor een miljardje goud kopen nu?
    Nou... als ik het kon missen :-) !

Wat ik vooral interessant vind is dat als Venezuela meer goud gaat verkopen, de prijs wellicht wat gaat dalen. Dat is wel weer interessant voor nieuwe aankopen. Rusland zie ik bijvoorbeeld niet zo snel goud verkopen (ook niet het recent aangekochte goud). Maar in Venezuela is wel sprake van SHTF.

Survivor
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Het gaat niet goed in Venezuela dus de huidige machtshebbers zullen nog ff willen cashen voordat de pleuris uitbreekt.

Als machthebber zou je dan juist het goud in je portefeuille willen houden ipv het verpanden. Blijkbaar gelooft die Maduro er nog in dat hij de situatie te boven kan komen met dat geld om het op een later tijdstip terug te kopen. Anders had hij het goud wel verkocht in plaats van verpand.

Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Aangezien de schappen overal in Venezuela nu leger en leger raken zullen ze het schip vast verlaten.
    Jammer dat het daar nu zo naar de knoppen gaat..en de armen moesten het beter hebben nadat Chavez aan de macht kwam.....maar zijn het toch weer die de prijs betalen.

Nog even en er is denk ik geen berichtgeving meer mogelijk vanuit daar..zullen vast alle communicatie ook stopzetten naat het buitenland..

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GodelEscherBach Bekijk Berichten
    Interessant bericht kwam ik tegen toen ik wat meer de situatie in Venezuela aan het uitpluizen was:

Amerikaanse bank koopt 1 miljard aan Venezolaans goud: http://www.thedailysheeple.com/citib...nezuela_042015

en
    Voor 714$ per ounce, klopt dat echt?
    Pawnshops betalen natuurlijk niet de hoofdprijs, er zit een risico in van een daling voordat de terugkoop termijn is afgelopen maar dit is toch wel erg ver onder de spot prijs.
    Ook betaalt men nu een rente, terwijl het goud zelf ook rente oplevert voor de pawnshop. Apparte transactie,de nood in Venezuela moet wel erg groot zijn.
    Vraag me af voor hoelang venezuele het recht van terugkoop heeft. Dit zal toch zeker niet eeuwig zijn?
    Misschien dat het een indicatie is voor de werkelijke prijs die zeer grote partijen op dit moment bereid zijn te betalen voor grote hoeveelheden,dan zou die 1000 euro per ounce toch binnen bereik moeten zijn als het geo politiek even mee zit.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Hier is het bericht van Reuters: http://www.reuters.com/article/2015/...0XL0TY20150424

Met exact dezelfde getallen.

Ik snap het ook niet zo goed. 714$ is ver onder de spotprijs die volgens mij op zijn laagst rond de 1150$ is geweest. Blijft iets vreemds. Ook al zijn dollars gewild in Venezuela, dan nog verkoop je je goud niet voor zo weinig geld zou je zeggen. Wellicht - en daarover kan ik niets vinden - zitten er ook bankgaranties / goedkope leningen in dollars tegenover en is de verkoop van goedkoop goud een soort van vooruitbetaling van rentelasten.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GodelEscherBach Bekijk Berichten
    Hier is het bericht van Reuters: http://www.reuters.com/article/2015/...0XL0TY20150424

Met exact dezelfde getallen.

Ik snap het ook niet zo goed. 714$ is ver onder de spotprijs die volgens mij op zijn laagst rond de 1150$ is geweest. Blijft iets vreemds. Ook al zijn dollars gewild in Venezuela, dan nog verkoop je je goud niet voor zo weinig geld zou je zeggen. Wellicht - en daarover kan ik niets vinden - zitten er ook bankgaranties / goedkope leningen in dollars tegenover en is de verkoop van goedkoop goud een soort van vooruitbetaling van rentelasten.
    Er zijn niet veel partijen die ff snel 1 miljard kunnen neertellen. Volgens mij "beleent" Venezuela het goud met het recht op terugkopen omdat ze weinig of geen dollars meer in hun staatskas hebben. Betalen ze terug met vergoeding, dan krijgen ze het goud terug. Komen ze hun afspraken niet na, dan heeft Citigroup een leuke berg goud gekocht tegen een lage prijs. Ik denk dat het zo'n constructie zal zijn, al weet ik er het fijne ook niet van.

Wat ik wel weet is dat het Venezuela niet gaat helpen, ze kopen hooguit wat tijd.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Er zijn niet veel partijen die ff snel 1 miljard kunnen neertellen. Volgens mij "beleent" Venezuela het goud met het recht op terugkopen omdat ze weinig of geen dollars meer in hun staatskas hebben. Betalen ze terug met vergoeding, dan krijgen ze het goud terug. Komen ze hun afspraken niet na, dan heeft Citigroup een leuke berg goud gekocht tegen een lage prijs. Ik denk dat het zo'n constructie zal zijn, al weet ik er het fijne ook niet van.

Wat ik wel weet is dat het Venezuela niet gaat helpen, ze kopen hooguit wat tijd.
    Al heeft Venezuela relatief veel goud. Ze staan op plaats 16 wat betreft goudreserves met 367.6 ton aan goud. (Bron: http://www.futuresmag.com/2014/08/28...edition?page=4 ). De verhouding met geldreserves (Dollars, Euro's, Ponden, Yens, Roebels enzovoort) is wel mank. 71% van hun reserves bestaan uit goudreserves, wat hen kwetsbaar maakt als de goudprijs laag is. Dan moet je goedkoop goud in gaan ruilen voor duur papiergeld.

Als je stelling klopt dan zullen we komend jaar meer bewegingen moeten zien van goudverkoop uit Venezuela. Zouden ze wellicht goud aan Rusland, India of China slijten?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Venezuela
    Door fragalot in forum Internationaal
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 16-05-15, 08:58
  2. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 15-10-14, 21:45
  3. Nederlands goud 7,6 miljard minder waard..
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 07-02-14, 05:45
  4. Defensie koopt UAV's
    Door easy in forum Binnenland
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 28-12-13, 12:35
  5. Maakt het uit welke firesteel je koopt?
    Door Zanshin in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 107
    Laatste Bericht: 08-05-13, 15:45

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten