Ga naar inhoud
GENEGEERD

220V Aanhanger


Marc67NL

Aanbevolen berichten

Zo kan het dus ook. Ik ken een knutselaar die voor zichzelf een aanhanger voorzien heeft van zonnecel en accu's.

3 Uur lang levert het geheel 100 Watt. Of even met de boormachine of de slijptol tekeer gaan.

Hij gaat hem nu wat boosten. Is nog niet tevreden. ;)

(Dat grote paneel is niet aangesloten. En maakt er (vooralsnog) geen onderdeel van uit).

 

220-Aanhanger.jpg.638ccacda1d12d4d6e21f63c87595a5d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een mooi project maar is een aggregaat niet handiger?

Aggregaat is compacter. En als je benzine hebt ook bij nacht bruikbaar en je hebt benzine omdat je de B.O.T. (Bug Out Trailer) met een auto trekt.

Als je een mini generator neemt is het verbruik 0,5 liter per uur en dan 400 Watt en de mogelijkheid om een auto accu op te laden met 12Volt uitgang en 10A.

Ik heb daarvoor een Yamaha ook lekker stil en goed te onderhouden, worden niet meer gemaakt.

 

Maar ik zou wel graag zijn opvolger willen hebben die met 2,5 liter 12 uur draait. - Gebruiksduur van 12 uur (Economy Control met ¼ nom. belasting ingeschakeld).

http://www.gentec.nl/benzine-aggregaten/37-yamaha-ef1000is.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooi project maar is een aggregaat niet handiger?

Aggregaat is compacter. En als je benzine hebt ook bij nacht bruikbaar en je hebt benzine omdat je de B.O.T. (Bug Out Trailer) met een auto trekt.

Als je een mini generator neemt is het verbruik 0,5 liter per uur en dan 400 Watt en de mogelijkheid om een auto accu op te laden met 12Volt uitgang en 10A.

Ik heb daarvoor een Yamaha ook lekker stil en goed te onderhouden, worden niet meer gemaakt.

 

Maar ik zou wel graag zijn opvolger willen hebben die met 2,5 liter 12 uur draait. - Gebruiksduur van 12 uur (Economy Control met ¼ nom. belasting ingeschakeld).

http://www.gentec.nl/benzine-aggregaten/37-yamaha-ef1000is.html

:) Voor hem was het niet vanuit het perspectief preppen gebouwd. Volgens mij weet hij niet eens dat hij al een halve prepper is. ;)

Afgezien daarvan, in een SHTF situatie spaar ik het liefst zoveel mogelijk van mijn brandstof uit.

En bovendien sluit het mooi aan op de gedachte: Stap af van fossiele brandstof.

Gratis je boormachine kunnen gebruiken heeft wel wat, vind je niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Voor hem was het niet vanuit het perspectief preppen gebouwd. Volgens mij weet hij niet eens dat hij al een halve prepper is. ;)

Afgezien daarvan, in een SHTF situatie spaar ik het liefst zoveel mogelijk van mijn brandstof uit.

En bovendien sluit het mooi aan op de gedachte: Stap af van fossiele brandstof.

Gratis je boormachine kunnen gebruiken heeft wel wat, vind je niet?

 

U heeft volkomen gelijk!!! :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@FKAGB

Bij deze:

 

[ATTACH=CONFIG]18963[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]18964[/ATTACH]

 

@Tom

:) Pas op. Mijn ego wordt arrogant.

De bijlagen doen het niet.

 

Sowieso eens dat zonne-energie heel waardevol is. Zeker als je een wat groter paneel hebt kun je goed stroom binnen harken. Ik mijn vorige woning had ik op een autonoom 250 WP paneel constant de CV ketel, verlichting, radio en hotfill wasmachine staan. Geen gezeur en het werkt eigenlijk altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bijlagen doen het niet.

 

Sowieso eens dat zonne-energie heel waardevol is. Zeker als je een wat groter paneel hebt kun je goed stroom binnen harken. Ik mijn vorige woning had ik op een autonoom 250 WP paneel constant de CV ketel, verlichting, radio en hotfill wasmachine staan. Geen gezeur en het werkt eigenlijk altijd.

Maf. Post gewijzigd. Kijk nog eens?

 

Zonne energie is geweldig!

Ideaal voor lokaal en kleinschalig gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...