Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Rubytec Kao baby swing


GodelEscherBach

Aanbevolen berichten

Korte introductie Rubytec Kao Baby Swing Solar Flashlight:

 

Minizaklampje met zonnepaneel en zwengel. Op dit forum al meerdere keren genoemd.

 

 

Specificaties

 

Brutoafmetingen in mm: 46(L)x30(B)x25(D)

Gewicht: 25 gram

Type licht: koud (geen licht voor langdurige gezelligheid in de tent)

Methode energie: ingebouwde mini-accu oplaadbaar door middel van zonnecel (22x18mm) of zwengel.

Verlichting: 2 tal ledlampen.

Behuizing: kunststof, verschillende kleuren, ook 'glow in the dark'. Type kunststof onbekend.

Overige: Sleutelhangerring ingehaakt in de behuizing.

Garantie: onbekend, dus waarschijnlijk de garantie van de winkel.

 

Andere reviews:

 

http://www.bever.nl/rubytec-kao-baby-swing-zaklamp-mdacb92001?id_colour=2218

https://www.dezwerver.nl/c/travelgadgets/zaklampen/0429848234284/zaklamp-sleutelhanger-kao-baby-swing-solar-flashlight-geel-rubytec/#reviews

 

Mijn beoordeling

 

Het is voor mij een impulsieve aankoop geweest met de gedachte: altijd handig zo'n klein zaklampje voor erbij. Voor de grootte is het een indrukwekkend zaklampje. Het schijnt behoorlijk fel. Alleen de duurtijd van het felle licht is niet al te lang. Afhankelijk van in hoeverre de batterij is opgeladen kunnen de LED's tussen de 10 a 20 minuten fel branden met een flinke felle en brede lichtbundel. Hierna gaan de LED's steeds zwakker schijnen totdat deze een soort van standby-stand bereikt. Hierbij staan de LED's nog wel aan, maar geven ze zo weinig licht dat deze niet bruikbaar is om spullen in het donker te vinden.

 

Het opladen kan met behulp van het zonnepaneeltje (dat je dan wel in het zonlicht moet leggen natuurlijk) of met behulp van de zwengel. Na 2 tot 3 dagen is het lampje aardig opgeladen, waarna het lampje zijn 20 minuten fel branden wel kan halen. De zwengel werkt eveneens aardig. Ik las op internet dat je na 1 minuut zwengelen 3 minuten licht hebt. Ik heb dit uitgetest en dat klopt. Als je dus 3 minuten zwengelt heb je vervolgens zo'n 10 minuten licht. Alleen is 3 minuten zwengelen aan een dermate kleine zwengel wel een hele opgave (en niet echt fijn om te doen). Het zwengelen maakt wel een beetje geluid

 

Wel fijn is dat je naast een kleine zonnecel eveneens ook een zwengel hebt om deze op te laden. Of ik de batterij volledig heb opgeladen is echter nooit helemaal duidelijk. Er zit jammer genoeg geen verdere specificaties bij hoe dit zou moeten werken en op internet zijn op de website van Rubytec eveneens geen nadere specificaties te vinden. Dit is voor mij nog wel een belangrijk verbeterpunt.

 

Het apparaatje in zijn geheel is een stevig ding en heeft de kleutertest (mijn dochter) meerdere malen overleefd. De aansluitingen tussen de verschillende onderdelen zijn van een ruim voldoende kwaliteit: niet bijzonder, maar ook niet hoogwaardig. Ik ben vooral benieuwd hoe de Rubytec het op termijn doet wat dit betreft.

 

De Rubytec Kao Baby is in mijn ogen vooral bedoeld als aanvulling op het assortiment. Een lampje dat je er snel bij pakt. Bij voorkeur zit deze dan ook aan de sleutelbos of aan de rugtas. Voor 25 gram is het dan ook vrijwel geen extra gewicht. Als vervanger voor een 'gewone zaklamp' zou ik dit lampje niet aanraden, want daarvoor is de accu gewoon te klein en duurt het opladen of te lang (zonnecel) of een hele opgave (zwengel). Daarentegen heb je voor een klein bedrag € 6,95 (Bij Bever Sport) wel een mooi hulpmiddeltje met een felle brede lichtbundel. Het product is naar mijn idee wel degelijk een welkome aanvulling op de uitrusting voor Preppers, maar het is geen noodzakelijke investering. Als het geld beperkt is zou ik vooral eerst een grotere zaklamp kopen (al is het kleine bedrag eigenlijk te mooi om te laten liggen natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...