Ga naar inhoud
GENEGEERD

[DIY] Energy bar maken


Aanbevolen berichten

Voor diegenen die erg graag hun eigen voorraad repen willen maken, ik heb ze vandaag ook zelf gemaakt en volgde dit recept: http://diyready.com/homemade-survival-bars/

 

even een speciale mention voor @Stuudje

 

je hebt nodig:

 

2cups haver

1cup suiker

3eetlepels water

3eetlepels honing

2,5 cup aan melkpoeder

een pakje Jello.

 

haver suiker en melkpoeder bij elkaar in:

 

attachment.php?attachmentid=19062&stc=1

 

Jello met honing en water in een pannetje en aan de kook:

 

attachment.php?attachmentid=19063&stc=1

 

Dit allemaal bij elkaar ingooien en mixen!

 

attachment.php?attachmentid=19064&stc=1

 

water toevoegen als het nodig is, je moet er net goed mee kunnen kleien voor perfect resultaat (mijne waren iets vochtig)

 

daarna op de bakplaat en in stukken snijden:

 

attachment.php?attachmentid=19065&stc=1

 

Tadaaaaaaa survivalrepen met in dit geval sinaasappel smaak

attachment.php?attachmentid=19066&stc=1

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Ik heb ze vandaag meegenomen naar mn werk en ze smaken heerlijk, ze kunnen dus in elke smaak waarvan je het pudding/jello poeder kunt vinden. Volgende SC lijkt het me erg leuk om ze in een DO te maken als gezamenlijke activiteit.

 

In Zeeland hebben ze straks een 18 liter DO, dan kan je een repenfabriek beginnen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Repen zien er goed uit. Sowieso zijn repen altijd goed en als je ze zelf maakt weet je precies wat erin zit. Hoe is de bite van de repen? Zijn ze krokant of juist een beetje zacht?

 

Ik ben zelf een groot fan van Nakd repen. Deze zijn puur natuur en worden koud bereid. En Nakd is zo vriendelijk geweest precies te publiceren wat er in hun repen zit met de percentages dus zelf namaken is een fluitje van een cent.

 

https://earlymorningoats.wordpress.com/2013/08/21/copycat-nakd-cocoa-loco-energy-balls/

 

Helemaal onderaan staan de verhoudingen van de verschillende repen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Repen zien er goed uit. Sowieso zijn repen altijd goed en als je ze zelf maakt weet je precies wat erin zit. Hoe is de bite van de repen? Zijn ze krokant of juist een beetje zacht?

 

Ik ben zelf een groot fan van Nakd repen. Deze zijn puur natuur en worden koud bereid. En Nakd is zo vriendelijk geweest precies te publiceren wat er in hun repen zit met de percentages dus zelf namaken is een fluitje van een cent.

 

https://earlymorningoats.wordpress.com/2013/08/21/copycat-nakd-cocoa-loco-energy-balls/

 

Helemaal onderaan staan de verhoudingen van de verschillende repen.

 

Juist een beetje zachter(vind ik zelf fijner) als je je ze krokant wil voeg je wat minder toe.

@Heksenboot PrepBars is geboren:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...