Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 36 van de 36
    Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    Het zal niet in de smaak vallen maar ik zeg het toch.

Het ziet er idd erg leuk uit allemaal en je zal echt wel iets van opbrengst hebben maar ideaal is het allemaal niet.
    Veel te weinig substraat om sterke planten en een stevige oogst te kunnen generen.
    Als het verticaal tuinieren echt zo goed zou werken zou het hele Westland deze methode hanteren.
    Doen ze dat? Nee.

Greener
    Maar met een kleiner worden horizontaal oppervlak zullen we toch een poging moeten doen ;-) Er staat nog een ander ontwerp in de planning. Volgend jaar misschien ;-) Eerst mijn fiets maar maken en mn auto tectileren!
    Preppin'onphoto en mijn poes heeft een camera.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heksenboot Bekijk Berichten
    Klopt wat je zegt, maar in zo'n postzegelformaat tuintje is het hartstikke leuk.

Wat vind jij van een landschap van manshoge heuveltjes? Dat vergroot wel de oppervlakte.
    Doen ze dat in het Westland? Nee, maar die kweken toch op glaswol met een sapje uit de Monsantofabriek.
    Ik kan helaas alleen maar concluderen dat je nog nooit in het Westland bent geweest.

Verticaal tuinieren is inderdaad leuk.
    Maar je blijft de vreugde houden als je echt resultaat boekt.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    Ik kan helaas alleen maar concluderen dat je nog nooit in het Westland bent geweest.

Verticaal tuinieren is inderdaad leuk.
    Maar je blijft de vreugde houden als je echt resultaat boekt.

Greener

Westland ben ik vaak doorheen gekomen, omdat ik in Den Haag woonde.
    Van tomatenkweken daar weet ik best wel veel, omdat mijn broer daarin werkte.

Wat vind je van dat heuveltjes idee?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Net als Greener ben ik benieuwd hoe het zal gaan, maar hoe dan ook ontzettend leuk gedaan!

ps je weet toch wel dat drakeneieren in het vuur moeten en niet in de grond hŤ (zie foto 2 en 3)

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heksenboot Bekijk Berichten

Westland ben ik vaak doorheen gekomen, omdat ik in Den Haag woonde.
    Van tomatenkweken daar weet ik best wel veel, omdat mijn broer daarin werkte.

Wat vind je van dat heuveltjes idee?
    <grapje>Ik rij bijna dagelijks langs een fitnesstoko, toch zie ik daar in de spiegel niets van. </grapje>

Bij heuveltjes krijg je wel snel problemen met de watervoorziening voor de planten. en het bewerken wordt een stuk lastiger. Op sommige plekken waar het juist te nat is voor een normaal groentenbed kan het zeker, maar dat hangt dus erg af op welke plek je zit en hoe je terrein eruit ziet.

Net zoals in kassen in de hoogte gaan werken met de geschikte soorten als komkommer, tomaten, courgettes, stokbonen, etc, is wel een optie, mits je nog voldoende licht op je planten weet te vangen.
    In een doomdaypreppers aflevering was een man te zien die heel ingenieus op relatief kleine oppervlakte enorme resultaten haalde. 'k Geloof dat het de enige aflevering was met echt zinnige info, de rest van de 'show' ging over wapens en zaken opslaan met tonnen tegelijk die uiteindelijk toch opraken.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    <grapje>Ik rij bijna dagelijks langs een fitnesstoko, toch zie ik daar in de spiegel niets van. </grapje>

Bij heuveltjes krijg je wel snel problemen met de watervoorziening voor de planten. en het bewerken wordt een stuk lastiger. Op sommige plekken waar het juist te nat is voor een normaal groentenbed kan het zeker, maar dat hangt dus erg af op welke plek je zit en hoe je terrein eruit ziet.

Net zoals in kassen in de hoogte gaan werken met de geschikte soorten als komkommer, tomaten, courgettes, stokbonen, etc, is wel een optie, mits je nog voldoende licht op je planten weet te vangen.
    In een doomdaypreppers aflevering was een man te zien die heel ingenieus op relatief kleine oppervlakte enorme resultaten haalde. 'k Geloof dat het de enige aflevering was met echt zinnige info, de rest van de 'show' ging over wapens en zaken opslaan met tonnen tegelijk die uiteindelijk toch opraken.
    Grappenmaker.
    (Op school had ik veel Westland vriendjes, je weet wel van die kleine Tuinkabouters, zoals die mensen heten in Den Haag . . . )

Watervoorziening is makkelijk op te lossen. Geperforeerde slang van boven o.i.d.
    Bewerken is makkelijk, want je hoeft niet te bukken.

Er lopen 2 verhalen door elkaar: massa productie en groenten verbouwen op een kleiner oppervlakte.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Londense WOII-schuilkelders worden moestuinen
    Door Stuudje in forum Tuinieren
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 31-01-14, 23:37
  2. Infograph verticaal tuinieren
    Door Muktaronic in forum Tuinieren
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 18-06-13, 09:49

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten