Resultaten 1 tot 4 van de 4
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015

Mijn Geo Politieke zorgen waardoor ik interesse kreeg in 'Preppen'

Ben sinds een jaartje aan het lezen op de site en forum omdat ik meer en meer een wereldwijde totale chaos zie ontstaan. Wellicht ben ik een doemdenker maar ik volg de actualiteiten zeer nipt en lees vele (dag)bladen zowel Nationaal als Internationaal.

Voor mijzelf heb ik een lijstje gemaakt van actualiteiten die, m.i., (op termijn) Wereldwijd gaan escaleren (in willekeurige volgorde):

- IS
    - NAVO versus Rusland
    - Armoede en dictatoriaal leiderschap in Afrika
    - Grexit, Brexit en uiteenvallen van Europa (Euro)
    - Inval Rusland in OekraÔne
    - Van Bail-Out naar Bail-In in NL waardoor de banken/overheid zogenaamd aangeven dat dit makkelijker is voor de burger maar in werkelijkheid willen ze graag zoveel mogelijk controle over al ons geld hebben
    - NMC (No More Cash)
    - Noord Korea
    - Geen draagvlak onder Europeanen voor het belangrijkste NAVO-principe, Artikel 5
    - Operatie "Jade Helm" in de USA
    - Totale controle over de burgers door de (R)overheid
    - NWO en Bilderberg (wellicht wat 'alternatief', maar toch....)
    - Diverse dictatoriale leiders wereldwijd (bv Venezuela, Noord Korea, Sudan etc etc)
    - Leugenachtige overheden en overheidsinstanties (bv de NASA) - (persoonlijke mening)
    - Graaiers en het ikke, ikke en ikke principe
    - Justitie en Politie die alle controle verliezen (kijk bv naar alle, tot nu toe, onopgeloste liquidaties)
    - Bezuinigingen bij het leger
    - Old Boys Network
    - ...................

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

(voor de Mods: Als dit niet het juiste onderwerpen topic is, dan gaarne verplaatsen)

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Ik weet niet of er nu geopolitieke chaos dreigt of dat deze er in zekere zin altijd is geweest. Ik maak me het meest zorgen om:

- Economische crisis / oorlogen en instabiliteit in Afrika (oorzaak van vluchtelingenstromen)
    - Dreigend conflict tussen Soennieten en Sjiieten in het Midden-Oosten (waarvan conflict met IS een uitvloeisel is)
    - Agressieve opstelling van Rusland tegen GeorgiŽ, OekraÔne en dreigende taal tegen tal van buurlanden
    - Agressieve opstelling van China in de Zuid-Chinese zee waarbij China Vietnam, De Filipijnen, MaleisiŽ en Brunei
    - De enorme corruptie in Zuid-Amerika (Peru, Venezuela, Mexico, ArgentiniŽ, BraziliŽ)

De Europese crisis is binnen deze conflicten relatief klein van omvang. Spanje, Portugal en Ierland zijn er al weer 'bovenop' en Griekenland heeft een kleine impact. Of het heeft bijgedragen om te Preppen? Een beetje. Het is ook een gevoel van onafhankelijkheid. Maar de economische crisis in 2008 die ervoor zorgde dat een deel van mijn vriendenkring financieel in de problemen kwam heeft het denkproces versneld. Sindsdien besteed ik mijn geld iets wijzer dan aan bier op terrasjes ;-) !

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GodelEscherBach Bekijk Berichten
    Ik weet niet of er nu geopolitieke chaos dreigt of dat deze er in zekere zin altijd is geweest. Ik maak me het meest zorgen om:

- Economische crisis / oorlogen en instabiliteit in Afrika (oorzaak van vluchtelingenstromen)
    - Dreigend conflict tussen Soennieten en Sjiieten in het Midden-Oosten (waarvan conflict met IS een uitvloeisel is)
    - Agressieve opstelling van Rusland tegen GeorgiŽ, OekraÔne en dreigende taal tegen tal van buurlanden
    - Agressieve opstelling van China in de Zuid-Chinese zee waarbij China Vietnam, De Filipijnen, MaleisiŽ en Brunei
    - De enorme corruptie in Zuid-Amerika (Peru, Venezuela, Mexico, ArgentiniŽ, BraziliŽ)

De Europese crisis is binnen deze conflicten relatief klein van omvang. Spanje, Portugal en Ierland zijn er al weer 'bovenop' en Griekenland heeft een kleine impact. Of het heeft bijgedragen om te Preppen? Een beetje. Het is ook een gevoel van onafhankelijkheid. Maar de economische crisis in 2008 die ervoor zorgde dat een deel van mijn vriendenkring financieel in de problemen kwam heeft het denkproces versneld. Sindsdien besteed ik mijn geld iets wijzer dan aan bier op terrasjes ;-) !
    Dank voor de aanvulling van de lijst, [MENTION=5126]GodelEscherBach[/MENTION]. Met al je genoemde punten ben ik het eens en daar kan ik me in vinden. In de Eurozone zijn het de banken en de (r)overheden die de meeste economische problemen veroorzaken.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    IS: tool van de USA
    NAVO: tool van de USA
    Afrika: Also het IMF dat niet had kunnen oplossen; nu komen de Chineze de leuke stukjes opkopen
    Eurogedoe: geeft aan hoeveel wetenschap er in economies beleid zit
    Inval Rusland in OekraÔne: gebeurt niet
    Bail-In: heb je echt nog het grootste deel van je waarde op de bank staan?
    NMC: idem dito
    Noord Korea: die verhongeren momenteel
    NAVO-principe, Artikel 5: dus exit NAVO
    de USA: waar ligt dat? compleet irrelevant
    (R)overheid: daar moeten we samen aan werken
    NWO en Bilderberg: idem
    Diverse dictatoriale leiders in souvereine landen
    Leugenachtige overheden en overheidsinstanties: democratie versterken
    Graaiers: meer openheid en schande
    Justitie en Politie die alle controle verliezen: oom Agent moet erug op straat
    Bezuinigingen bij het leger: welk leger?
    Old Boys Network: zelfde alsd de graaiers, dictators, etc: moet eerder geopenbaard worden en aan de schandpaal

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 14
    Laatste Bericht: 02-04-13, 19:04
  2. 6 Politieke Illusies
    Door kwakster in forum Internationaal
    Reacties: 36
    Laatste Bericht: 17-12-12, 16:21
  3. Mijn reden om te preppen, mijn filosofie
    Door YONI in forum Eten en drinken
    Reacties: 67
    Laatste Bericht: 29-11-12, 16:34
  4. mais... wat je nooit te horen kreeg.