Ga naar inhoud
GENEGEERD

Frisse blik tav BOB gezocht


Aalawok

Aanbevolen berichten

Ik merk dat ik een beetje vast loop op het idee dat mijn BOB een rugtas moet zijn.

Ik heb nu een fijne tas van 35L waarin ik bijna alles wat ik mee wil nemen heb zitten(+- 9kg) (het een en ander kan er nog aan gebonden worden, maar dat vind ik niet handig opslaan).

Echter, ik heb ook een kind (nu 14mnd, 8,5kg) Tot ze goed zelf kan lopen ga ik er van uit dat ik haar bijna fulltime zal dragen dmv een draagdoek. Ze zit dan op mijn rug met als gevolg dat daar geen plek meer is voor mijn tas.

 

Ik ben al voorzichtig aan het kijken naar zo'n rolkoffer die eventueel ook met een schouderband gedragen kan worden, maar heb tot nog toe niets gevonden waarvan ik denk dat het handig zal zijn.

 

Zien jullie nog andere manieren om alles mee te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Aalawok Ik voorzie dat zo'n rolmodel binnen de kortste keren de wielen verliest, en daar zit je dan; met een koffer die je moet meeslepen en dan ook nog eens een kind op je rug. Afhankelijk van het gewicht van die koffer (naast het gewicht van je kind) lijkt het me dan echt niet te doen. Misschien eens kijken naar een fietskar ofzo? Daar zou je dan eventueel beide in kunnen doen. Don't know. Lastig vraagstuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een rolkoffer kun je je ook niet bepaald stilletjes verplaatsen.

 

Tas/kindje voorop? Gewicht voor en achter, zo draag ik mn slaapzak ook het liefste.

 

Tas voorop heb ik aan zitten denken. Dan hoef ik alleen een rugtas met banden die genoeg ruimte geven voor mn boobs. Kind voorop durf ik niet, als ik struikel en voorover val lig ik mt mn volle gewicht+tas op haar, dat overleeft ze denk ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aalawok

 

De beste optie in jou situatie is in mijn ogen een goede fiets met fiets reistassen erop waar je meer dan genoeg voor jou en je kind in mee kan vervoeren en dan een kinderzitje erop of nog beter een fietskar erachter voor je kind. Met zo'n soort configuratie kan jij je in de meeste situaties verplaatsen en waar je niet kan fietsen kan je met de fiets aan je hand lopen dus je fiets dient dan als een ezel.

 

Lijkt een fiets niks in jou ogen dan kan je eventueel kijken voor een goede stevige bolderkar waar je spullen of je kind in kan vervoeren.

 

Greetz

pettas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rolkoffer is best handig als je over een nette vlakke vloer loopt. Anders zijn het ondingen. Bovendien loop je scheef dat is slecht voor je rug.

 

Wij hebben 18 jaar geleden een bolderkar van mammoet gekocht. Na jaren veel gebuikt te zijn is het ding afgelopen jaar overleden :-). We hebben nu een 2e hands gekocht. Onze kinderen zitten er niet meer in. De bolderkar gebruikte we in het bos, op vakantie, dagjes uit, boodschappen doen, kinderen naar school brengen. Het nadeel is dat als je er veel gewicht in hebt je last van je schouder kunt krijgen.

 

Een fietskar hebben we ook. Handig als je grotere afstanden wilt afleggen. En veel wilt meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aalawok

 

De beste optie in jou situatie is in mijn ogen een goede fiets met fiets reistassen erop waar je meer dan genoeg voor jou en je kind in mee kan vervoeren en dan een kinderzitje erop of nog beter een fietskar erachter voor je kind. Met zo'n soort configuratie kan jij je in de meeste situaties verplaatsen en waar je niet kan fietsen kan je met de fiets aan je hand lopen dus je fiets dient dan als een ezel.

 

Lijkt een fiets niks in jou ogen dan kan je eventueel kijken voor een goede stevige bolderkar waar je spullen of je kind in kan vervoeren.

 

Greetz

pettas

@Aalawok Een fiets is inderdaad het beste idee dan ja, zo een aanhangertje is alleen wel breder en fragieler dan een fiets. Lijkt mij niet al te slim idee. Een bolderkar is veel steviger maar ook weer breder..en dus kom je er op sommige plekken niet door hekjes heen.

Het is natuurlijk je eigen keuze en soms MOET je je huis verlaten alleen zou ik als ik jou was gewoon lekker thuis blijven en ervoor zorgen dat je het daar kan uitzitten. Is ook veel veiliger voor de kleine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen buggy/wandelwagen voor het kind en je tas op je rug?

 

Hmm, het limiteerd wel enorm je handelingen en het valt ook enorm op. Iedereen ziet meteen dat jij een baby bij je hebt. Als er iets voordoet en je het kind moet beschermen moet je het eerst uit de wagen halen. Kan het dan veel beter in een doek of dragen op je rug hebben hangen. Heb je je handen tenminste ook vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Windmill

 

Een fietskar is misschien breder maar je kind heeft wel meer leefruimte want een kind zal niet de gehele dag in een fietsstoeltje willen zitten en dit is ook niet echt bevoordelijk voor het nekje van het kind als hij/zij slaapt. Maar wat je zegt over hekjes waar je niet door kunt daar heb je wel een goed punt. Voor de rest ben ik het met je eens dat je het met jonge kinderen beter thuis kan uitzitten.

 

Greetz

Pettas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tas voorop heb ik aan zitten denken. Dan hoef ik alleen een rugtas met banden die genoeg ruimte geven voor mn boobs. Kind voorop durf ik niet, als ik struikel en voorover val lig ik mt mn volle gewicht+tas op haar, dat overleeft ze denk ik niet

 

Ohja die vervelende dingen ook, had ik als man nog niet aan gedacht haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag pas bij de kringloop zo'n aanhanger fiets waar een kind op meefietst. dus met een achterwiel en een bevestiging aan de gewone fiets.

Zat er aan te denken om die te kopen voor een prikkie en volhangen met tassen.Dan kan een kind gewoon in een kinderzitje de fiets kun je dan aan de hand meevoeren met 1 wielige aanhangerfiets.

 

Zeg maar een soort vietcong bike met aanhanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je jou kind op de rug neem en een roltas gebruikt kijk eens mo er grotere wielen onder te plaatsen want die krengen volgen jou slecht . Kijk ook voor een gordel of een heuptas waar je de belangrijkste dingen insteekt of aa hangt . Als je plots moet hollen en jou tas op wielen moet achterlaten dat je nog iets bij jou hebt .

een bolderskar is goed maar probeer een soort van gareel er aan te fabriceren zodat je jou handen vrij krijgt als het moet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een wandelkar van Radical Design..deze kan je ook uitbreiden zodat een kind mee kan.

Loopt prima, massieve banden en ook op onverhard terrein.off road goed te doen..

https://www.radicaldesign.nl/wandelkarren/wheelie.html

 

Aangezien ik geen rugzak meer wil dragen een goed alternatief en je kan tot 40 kilo meezeulen. En je zou dan ook nog een rugzak mee kunnen nemen die je met lichte dingen laad, maar bijvoorbeeld volumeus zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een wandelkar van Radical Design..deze kan je ook uitbreiden zodat een kind mee kan.

Loopt prima, massieve banden en ook op onverhard terrein.off road goed te doen..

https://www.radicaldesign.nl/wandelkarren/wheelie.html

 

Aangezien ik geen rugzak meer wil dragen een goed alternatief en je kan tot 40 kilo meezeulen. En je zou dan ook nog een rugzak mee kunnen nemen die je met lichte dingen laad, maar bijvoorbeeld volumeus zijn.

 

Zo he, wat een prijs :eek: Heb ik t toch liever op me rug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tas voorop heb ik aan zitten denken. Dan hoef ik alleen een rugtas met banden die genoeg ruimte geven voor mn boobs. Kind voorop durf ik niet, als ik struikel en voorover val lig ik mt mn volle gewicht+tas op haar, dat overleeft ze denk ik niet

 

Ik denk dat het niet veel uitmaakt. Als je je kind achterop draagt en een tas aan de voorkant dan kan je ook achterover vallen (of bijv een forse duw krijgen waardoor je met je rug tegen een muur word gedrukt), ook een situatie die je niet wilt hebben. Met een kind er bij maakt het gewoon heel complex, en thuiszitten zoals eerder genoemd is dan de beste optie. Alleen weg als je echt niet anders kan.

 

Ik persoonlijk zou overigens de kleine altijd aan de voorzijde willen hebben, ik wil zeker bij zo'n kleintje altijd zicht er op hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mp koop je voor 300€ al een bakfiets

 

Lijkt me ideaal , kindje achter op de bagagedrager in een stoeltje en voor in de bak kun je heel veel spullen kwijt .

 

Een bakfiets is echt drie keer niks moet je voor de gein eens proberen met een driewieler bakfiets met een volle bak en een kind achterop een beetje bosachtig gebied door gaan. Ik weet bijna zeker dat je binnen no time stil staat omdat het gewoon niet te doen is heuveltje op. En met een 2 wieler bakfiets slinger je alle kanten op 1 door het gewicht en 2 door de kracht die je over probeert te brengen op de pedalen. Dus daarmee lig je binnen no time naast het pad.

 

Zijn leuke dingen voor in de stad om snel even wat te doen maar zelfs hier zie ik moeders soms al moeite hebben om een rechte lijn te rijden met een lege bak.

 

@Aalawok

 

Ik kwam op internet trouwens een mooie kinderdrager tegen de Thule Sapling Elite met afneembare rugtas om je belangrijkste spullen in mee te vervoeren. Dit in combinatie met zo'n kar die @Cobber heeft kan je denk ik makkelijk en comforttabel je kind en je spullen vervoeren.

 

http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/sport-and-travel-bags/technical-backpacks/child-carrier-backpacks/thule-sapling-elite-kinderdrager-_-tb_210105

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bakfiets is echt drie keer niks moet je voor de gein eens proberen met een driewieler bakfiets met een volle bak en een kind achterop een beetje bosachtig gebied door gaan. Ik weet bijna zeker dat je binnen no time stil staat omdat het gewoon niet te doen is heuveltje op. En met een 2 wieler bakfiets slinger je alle kanten op 1 door het gewicht en 2 door de kracht die je over probeert te brengen op de pedalen. Dus daarmee lig je binnen no time naast het pad.

 

Zijn leuke dingen voor in de stad om snel even wat te doen maar zelfs hier zie ik moeders soms al moeite hebben om een rechte lijn te rijden met een lege bak.

 

@Aalawok

 

Ik kwam op internet trouwens een mooie kinderdrager tegen de Thule Sapling Elite met afneembare rugtas om je belangrijkste spullen in mee te vervoeren. Dit in combinatie met zo'n kar die @Cobber heeft kan je denk ik makkelijk en comforttabel je kind en je spullen vervoeren.

 

http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/sport-and-travel-bags/technical-backpacks/child-carrier-backpacks/thule-sapling-elite-kinderdrager-_-tb_210105

 

Goed idee, hij ziet er in ieder geval voor de drager ergonomisch uit. Kindlief zal een beetje een zeer kruis krijgen, maar aangezien het voor een bug out is, moet ze maar niet klagen :D Verder echt een heel mooi ding :D Eens kijken of ik zo iets na kan maken met de doek, en anders moet ik maar hard gaan sparen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik erg van fietsen houd, lijkt een BOF me geen goed idee. Ik heb niet het idee dat het slim is om over de gebaande paden te gaan en dat wordt erg lastig met een volledig bepakte fiets. Als je er van uit gaat dat je te voet zal moeten vluchten, kan je altijd nog (bij iemand) in een auto of wat dan ook stappen. Als je alles aan je fiets hebt hangen, ben je er erg van afhankelijk om bij dat ding in de buurt te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Winchester 1893

 

Met die bakfiets kom je inderdaad de berg mee op leuk voor een dagje erop uit of een korte evacuatie maar als de accu leeg is heb je enkel nog dood gewicht aan de fiets hangen wat je mee sleept bij een langdurige BUGOUT. En vanuit preppers perspectief kies ik een fiets die niet afhankelijk is van een stekker ;).

 

Greetz

Pettas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...