Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 62
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Winchester 1893 Bekijk Berichten
    Na een zoektocht op youtube ben ik erachter gekomen dat al die wereldradio's gewoon uitermate slecht klinken .

Jammer , ik dacht voor 250€ wel een goed klinkende radio te kunnen kopen maar dat valt toch tegen .
    Dat is inderdaad zo, maar de Sangean 909X is nog het beste wat geluid betreft.
    Misschien is het wat om een oude radio te zoeken met Korte Golf, wel met een oude afstemschaal maar wel goede ontvangst.

Bijlage 19173

Zelf heb ik o.a. een Siemens club 721 met 2 speakers een formidabel geluid met muziek,

er zijn er wel meer zoals de Grundig C6000 en wat compacter de Philips 90AL870 met zeer goed geluid en genoeg power. (volume)

Er is niet makkelijk aan te komen maar gewoon als tip en MP dan in de gaten te houden en Catawiki.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Er staat nog een YAESU FRG7700 met toebehoren recht onder de FT-897 transceiver.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015

Op internet gekocht en het werkt ook nog

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    NASA HF3 ontvanger ik gebruik deze onder andere voor NAVTEX om stormwaarschuwingen en veiligheidsberichten uit te lezen.

http://www.nasamarine.com/proddetail.php?prod=HF3P_HF3W
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen  
    Quia Opportet

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Na een zoektocht op youtube ben ik erachter gekomen dat al die wereldradio's gewoon uitermate slecht klinken .

Jammer , ik dacht voor 250Ä wel een goed klinkende radio te kunnen kopen maar dat valt toch tegen .
    De Tecsun S-2000 heeft een bijzonder goed geluid hoor. Zo goed dat ik hem hier ook gewoon dagelijks in gebruik heb. Natuurlijk als je op de kortegolf in SSB luistert is het geluid in de verste verte niet te vergelijken met een FM omroep station maar dat heeft niks met de ontvanger te maken.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Ik heb eens geluisterd naar de Tecsun S2000 op youtube .

Hij klinkt inderdaad wat beter dan de meeste wereldradio's maar het geluid is nog niet super .

Kan ook zijn dat ik gewoon te verwend ben 😊
    Als ik naar m'n B&O A2 luister en daarna na zo'n wereldradio'tje dan vallen die gewoon erg tegen .
    Jammer want er is tegenwoordig echt goed geluid uit een kleine speaker te halen .

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ik heb eens geluisterd naar de Tecsun S2000 op youtube .

Hij klinkt inderdaad wat beter dan de meeste wereldradio's maar het geluid is nog niet super .

Kan ook zijn dat ik gewoon te verwend ben ��
    Als ik naar m'n B&O A2 luister en daarna na zo'n wereldradio'tje dan vallen die gewoon erg tegen .
    Jammer want er is tegenwoordig echt goed geluid uit een kleine speaker te halen .
    Het zou natuurlijk ook kunnen dat de kwaliteit van de filmpjes gewoon slecht is. Ik weet niet welke je hebt bekeken natuurlijk. Blijft lastig om het geluid goed op een filmpje vast te leggen en dat via youtube te verspreiden. Dat zelfde geldt voor je B&O speaker. De filmpjes die ik daarvan zie doen het geluid denk ik ook geen recht.

Maar, je moet een wereldontvanger niet verwarren met een dedicates speaker. De Tecsun heeft een heel goed geluid maar redt het niet bij het setje B&W speakers aangestuurd door Rotel eindversterkers in een bi-amp opstelling. Maar dat is ook het doel niet. Als je een super geluid wil uit je Tecsun sluit je gewoon de line-out (want die heeft ie dan weer wel) aan op je voorversterker en kun je het geluid via de huiskamerspeakers beluisteren.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Wereld ontvanger met redelijke muziekkwaliteit is de Sangean 909X met RDS op de FM niet zo gek en met een geluidsetje nog wel extra geluid, voor klein prijsje.
    http://www.bol.com/nl/p/logitech-z13...3004010486895/

De Sangean 909X is trouwens het goedkoopst bij Redcoon
    http://www.redcoon.nl/search/?keywor...gean+909&5000=

En voor de korte golf gebruik je meestal alleen de spraak en de muziek van een oosterse zender is via de stereoset niet zo in trek (persoonlijke smaak).

De enige zender die ik zo kan vinden met muziek voor de Europeanen op de korte golf is http://www.transportradio.nl/inhoud/index.php/

En als je thuis bent of op je bol kun je natuurlijk gewoon een internetzender opzoeken, in mijn jeugd zat je dan op de Middengolf de radio af te speuren naar een piratenzender voor een leuk Nederlands liedje. Maar dat is nu niet meer nodig je tikt gewoon http://www.piratenhits.com/ in en je zet een headset op en dan komt er geen radio meer aan te pas. Acht wat een gezellige tijd was dat met een oude radio. En dan natuurlijk met een oude buizenradio. Acht [MENTION=34]Tom[/MENTION] wordt oud mensen
    Laatst gewijzigd door Tom; 20-06-15 om 22:18.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Even wat anders, op je BOL of thuis wil je natuurlijk niet opvallen met een hoge antenne of een draad antenne hoog in de lucht.
    Op het filmpje zie een mooie oplossing voor een minder opvallende antenne in de eerste minuut.
    https://www.youtube.com/watch?v=EkYM_1yd6eE

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk Berichten
    Even wat anders, op je BOL of thuis wil je natuurlijk niet opvallen met een hoge antenne of een draad antenne hoog in de lucht.
    Op het filmpje zie een mooie oplossing voor een minder opvallende antenne in de eerste minuut.
    https://www.youtube.com/watch?v=EkYM_1yd6eE
    Een goede antenne is inderdaad een must wil je de signalen goed kunnen oppikken. Een balun met een eind draad erachter is dan een hele goede oplossing.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 210
    Laatste Bericht: 13-11-15, 23:46
  2. Wat voor olie gebruiken jullie op je messen?
    Door hiddegr in forum Messen
    Reacties: 30
    Laatste Bericht: 02-11-14, 17:57
  3. Welke LED lampen raden jullie mij aan?
    Door FincaInSpanje in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 16-10-14, 08:46
  4. Wereldradio, welke?
    Door Hans in forum Communicatie
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 17-04-14, 15:32
  5. Welke aandelen zilver en/of goudmijnen hebben jullie?
    Door SilverSurfer1974 in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 23-02-14, 23:11

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten