Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: Uitstervingsgolf

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015

Uitstervingsgolf

Lijkt wel of alles tegelijk gaat instorten..

"Het tempo waarin diersoorten uitsterven lag in de afgelopen eeuw ongeveer honderd keer hoger dan in de tijd waarin de natuur op aarde nog niet of nauwelijks werd verstoord door de mens. In de twintigste eeuw lag het 'uitstervingstempo 114 keer zo hoog. Sinds 1900 stierven maar liefst tot 477 gewervelde diersoorten uit. Van 198 soorten is het zeker dat ze zijn uitgestorven. "Zelfs die conservatieve cijfers wijzen erop dat we te maken hebben met een gigantisch verlies van diersoorten.""

http://www.nu.nl/wetenschap/4073110/...lf-aarde-.html
    De Oppresso Liber

Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Treurig dit. Het kan niet anders dan dat er evenwichten verschrikkelijk verstoord zijn geraakt en dat dit alleen maar erger wordt. Ik vraag me af hoe ver we van een turning point verwijderd zijn.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    [MENTION=4922]Aalawok[/MENTION] Zie deze net ook voorbij komen... http://www.nu.nl/wetenschap/4070165/...-uitgeput.html zal die uitstervingsgolf alleen maar verergeren. Als dit echt doorzet zal het niet lang duren totdat dieren, insecten of eencellige waar wij afhankelijk van zijn ook uitsterven. Yay.
    De Oppresso Liber

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Niet om het goed te praten, of om te proberen recht te praten wat krom is... Maar is het ook niet gewoon zo dat door het feit dat we zo'n beetje op iedere plek op aarde ogen hebben, we simpelweg veel meer soorten ontdekt en geregistreerd hebben, daarmee veel meer soorten monitoren, en daardoor ook van meer soorten weten dat ze uitgestorven zijn?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Niet om het goed te praten, of om te proberen recht te praten wat krom is... Maar is het ook niet gewoon zo dat door het feit dat we zo'n beetje op iedere plek op aarde ogen hebben, we simpelweg veel meer soorten ontdekt en geregistreerd hebben, daarmee veel meer soorten monitoren, en daardoor ook van meer soorten weten dat ze uitgestorven zijn?
    "Ze kwamen tot een gemiddelde van 2 uitstervingen per 100.000 soorten per eeuw." dit betekent dus dat ze niet werken met percentages. Bijvoorbeeld zeggen ze niet: 20% van alle gewervelden sterft in periodes van 4000 jaar uit. Maar ze noemen een vast getal, daardoor maakt het in feite niet uit hoeveel dieren ons bekend of onbekend zijn. En is een toename zoals deze dus erg slecht nieuws. Maar goed, we hadden ook niet anders gedacht denk ik...gehoopt wel natuurlijk.
    Ik begrijp je punt heus wel en van dat principe wordt vaak in de media misbruik gemaakt.
    De Oppresso Liber

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    En dan nog weten ze niet eens met 100% zekerheid of een dier is uitgestorven........

Zomaar even een paar linkjes binnen 1 minuut gevonden:

Tasmaanse tijger toch niet uitgestorven
    http://www.welingelichtekringen.nl/w...gestorven.html

Aap toch niet uitgestorven
    http://jeugdjournaal.nl/item/332826-...gestorven.html

Schildpadsoort toch niet uitgestorven!
    https://www.dierennieuws.nl/reptiele...t-uitgestorven (url is https maar niet veilig volgens de browser)

Ivoorsnavelspecht toch niet uitgestorven
    http://www.natuurinformatie.nl/nnm.d...l/i001340.html

Europese nerts toch niet uitgestorven
    http://www.volkskrant.nl/wetenschap/...orven~a837735/

Boomkreeft toch niet uitgestorven
    http://www.skynet.be/nieuws-sport/re...torven#slide=1
    Laatst gewijzigd door phtvs; 22-06-15 om 19:38.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Als ik naar dierennieuws.nl wil gaan:

Je verbinding is niet privé

Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van www.dierennieuws.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcarddetails). NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Probeert u mij een virus te geven?

Dat is allemaal heel mooi nieuws! Maar het feit dat nu zo lang gezocht moet worden naar een dier wat normaal gesproken in grotere getale aanwezig moet zijn is natuurlijk ook niet goed. Dat ze niet uitgestorven zijn is top, maar bedreigd is ook niet veel beter.
    De Oppresso Liber

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Windmill Bekijk Berichten
    Als ik naar dierennieuws.nl wil gaan:

Je verbinding is niet privé

Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van www.dierennieuws.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcarddetails). NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Probeert u mij een virus te geven?

Dat is allemaal heel mooi nieuws! Maar het feit dat nu zo lang gezocht moet worden naar een dier wat normaal gesproken in grotere getale aanwezig moet zijn is natuurlijk ook niet goed. Dat ze niet uitgestorven zijn is top, maar bedreigd is ook niet veel beter.
    Ik kreeg die melding niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik vaker op die site kom. Heb mijn bericht aangepast voor de zekerheid (bedankt voor het melden)

Ik ben het overigens helemaal met je eens maar mijn punt was eigenlijk dat zulk soort verhalen vaak aangedikt worden om het één en ander wat meer dramatischer over te laten komen. Verwerpelijk vindt ik dat maar goed het schijnt normaal gevonden te worden.
    voorbeeld: (niet echt gebeurd natuurlijk)Als ze schrijven dat er 100.000 kinderen honger lijden, blijkt dat het in werkelijkheid 'maar' 1000 kinderen te zijn (er genoeg natuurlijk). Als de overheid zegt dat de HSl maar 10 miljoen kost, blijkt het later gewoon 100 miljoen te zijn. Dat soort dingen dus.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Ik kreeg die melding niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik vaker op die site kom. Heb mijn bericht aangepast voor de zekerheid (bedankt voor het melden)

Ik ben het overigens helemaal met je eens maar mijn punt was eigenlijk dat zulk soort verhalen vaak aangedikt worden om het één en ander wat meer dramatischer over te laten komen. Verwerpelijk vindt ik dat maar goed het schijnt normaal gevonden te worden.
    voorbeeld: (niet echt gebeurd natuurlijk)Als ze schrijven dat er 100.000 kinderen honger lijden, blijkt dat het in werkelijkheid 'maar' 1000 kinderen te zijn (er genoeg natuurlijk). Als de overheid zegt dat de HSl maar 10 miljoen kost, blijkt het later gewoon 100 miljoen te zijn. Dat soort dingen dus.
    En ik ben het ook helemaal met jou eens, er wordt zoveel gespeeld met getallen. Hier wordt ik niet boos om, ben toch wel te classificeren als een natuuractivist. Zorgt alleen maar voor een grotere impact en hopelijk tot eerdere actie
    Maar nee zou niet moeten en zou ook gewoon verboden moeten zijn.
    De Oppresso Liber

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Windmill Bekijk Berichten
    En ik ben het ook helemaal met jou eens, er wordt zoveel gespeeld met getallen. Hier wordt ik niet boos om, ben toch wel te classificeren als een natuuractivist. Zorgt alleen maar voor een grotere impact en hopelijk tot eerdere actie
    Maar nee zou niet moeten en zou ook gewoon verboden moeten zijn.
    Het probleem is eigenlijk dat ze er hiermee ervoor zorgen dat ze niet meer geloofd worden. Imago probleempje. En dat dus precies het tegenovergestelde bereikt wordt. Want als ik dus lees dat er 100.000 kinderen honger lijden en dat mij gevraagd wordt om vooral te doneren, ik dus niet ga doneren omdat ze toch overdrijven. Wat er dus voor zorgt dat die 1000 kinderen die werkelijk honger lijden, uiteindelijk om zullen komen van de honger.........

Maar goed, we dwalen nu wel erg veel af geloof ik dus on-topic.....

Verschrikkelijk natuurlijk dat er dieren uitsterven en helaas is het tij niet meer te keren ben ik bang. We kunnen er alleen voor zorgen dat we stukje bij beetje zuiniger omgaan met de natuur en dat we onze kinderen dat ook meegeven als wijze les!

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten