Ga naar inhoud
GENEGEERD

40 jaar oud vlees in omloop in China


Gast

Aanbevolen berichten

40 jaar oud vlees in omloop in China

De Chinese autoriteiten hebben onlangs een onsmakelijke vondst gedaan. Ze onderschepten 800 ton illegaal rund- en kippenvlees, waarvan een deel al 40 jaar oud bleek te zijn. Hele partijen waren al verrot. Op sommige verpakkingen stond als verpakkingsdatum het jaartal 1970.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24193801/__40_jaar_oud_vlees_in_omloop__.html

 

Misschien een prepper die van zijn oude voorraden af wilde ? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
40 jaar oud vlees in omloop in China

De Chinese autoriteiten hebben onlangs een onsmakelijke vondst gedaan. Ze onderschepten 800 ton illegaal rund- en kippenvlees, waarvan een deel al 40 jaar oud bleek te zijn. Hele partijen waren al verrot. Op sommige verpakkingen stond als verpakkingsdatum het jaartal 1970.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24193801/__40_jaar_oud_vlees_in_omloop__.html

 

Misschien een prepper die van zijn oude voorraden af wilde ? :p

 

Oude partijen vlees liggen soms hier ook wel tien jaar in de vriesruimtes. Dan wordt het verhandeld en op de label staat dan geen naam van leverancier. Wordt aangeboden via goedkope adresjes. Als je het gaat braden ruik je het meestal wel, vooral varkensvlees stinkt dan de pan uit. Een rotte lucht in combinatie met de braadgeur. En natuurlijk lekker ongezond:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
40 jaar oud vlees in omloop in China

De Chinese autoriteiten hebben onlangs een onsmakelijke vondst gedaan. Ze onderschepten 800 ton illegaal rund- en kippenvlees, waarvan een deel al 40 jaar oud bleek te zijn. Hele partijen waren al verrot. Op sommige verpakkingen stond als verpakkingsdatum het jaartal 1970.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24193801/__40_jaar_oud_vlees_in_omloop__.html

 

Misschien een prepper die van zijn oude voorraden af wilde ? :p

 

:p

 

Dat zogenaamde verse vlees uit de supermarkt? 2 jaar oud:

 

http://www.nujij.nl/algemeen/uw-verse-gehakt-uit-de-ah-is-ouder-dan-u-denkt.15949902.lynkx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Gelukkig zit er tegenwoordig lekker veel antibiotica in al het vlees dus nog gezond ook.:p

 

Vergeet de groeihormonen (oe, waarom groei ik zo?) en het landbouwgif (oe, waarom ben ik steeds ziek?) uit het voer niet.

Sausje kleur- geur- en smaakstoffen erop. Gezond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet de groeihormonen (oe, waarom groei ik zo?) en het landbouwgif (oe, waarom ben ik steeds ziek?) uit het voer niet.

Sausje kleur- geur- en smaakstoffen erop. Gezond.

 

Vlees 40 jaar bewaren, dus het ultieme preppers voer.:p

 

Stel je gaat naar de kilo slager en je koopt vlees van pakweg 10 jaar oud, 3x eerder ingevroren geweest etc. etc. Je maakt er een stoofpotje van in de weck en na 20 jaar vreet je het weer op. Lijkt me echt gezond.:o hahaha lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij eten nog niet één keer in de maand vlees.

Weten hoe slecht het is, teven zorg het voor verzuring van het lichaam net als zuivel, het veroorzaakt daar door botontkalking, en vatbaarheid voor kanker.

 

Groet,

J.J

 

Tegen verzuring kun je zelf wat doen. Ik drink momenteel veel Alka-thee met 52 kruiden. Er zijn ook Alka-druppels die het lichaam ontzuren. Tevens is brandnetelthee ook een zeer gezond middel om te ontzuren. En brandnetels groeien momenteel volop, en zijn GRATIS. Van de stengels kun je ook nog eens touw maken.

 

Over het heilzame effect van brandnetels is hier op het forum, en internet genoeg te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

China is een land waar ik altijd zo mijn bedenkingen bij heb. In januari las ik dit bericht:

 

China rolt bendes op in vleesschandaal

 

De verdachten, die lid waren van diverse bendes, hebben volgens het Chinese ministerie van openbare veiligheid zieke varkens verkocht in elf provincies. In totaal gaat het om 1000 ton varkensvlees die illegaal zijn verwerkt tot ham en bacon. Ook is het vlees gebruikt voor de productie van 48 ton olie die wordt gebruikt om te koken. Volgens het ministerie had het vlees een waarde van in totaal ¥100 mln (€13,7 mln)

 

[...]

 

De bendes kregen de zieke dieren in handen door omkoping van ambtenaren die de doodsoorzaak moesten stellen voor de verzekering. Zij informeerden de verdachten als er een claim bij de verzekering was ingediend. De dieren werden opgekocht zodra de doodsoorzaak bekend was.

 

Het ministerie onderzoekt de zaak sinds een jaar. China wordt al langer geplaagd door voedselschandalen. In januari werden zeven mensen aangehouden die lamsvlees injecteerden met vervuild water. Hierdoor werd het vlees zwaarder en bracht het meer geld op.

bron: http://fd.nl/economie-politiek/1088219/china-rolt-bendes-op-in-vleesschandaal

 

Ik weet dat ze in China veel van Europa proberen te leren op het gebied van voedselveiligheid. Ik ben benieuwd hoe het in de komende jaren uitpakt. Net als in Rusland zal men vooral moeten kijken naar het bestuurlijke systeem dat corruptie in de hand werkt (of zelf gewoon corrupt is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...