Ga naar inhoud
GENEGEERD

Cholera teistert Zuid-Soedan


Tom

Aanbevolen berichten

Een krantenbericht over cholera wat veroorzaakt wordt door vervuild water.

Dat is dus ook wat er gaat gebeuren als hier de watervoorziening stagneert.

Dus men krijgt diarree en kan er zelfs aan sterven.

http://www.telegraaf.nl/gezondheid/aandoeningen/?code=33873

 

Een cholera-uitbraak in de Zuid-Sudanese hoofdstad Juba heeft tot nu toe tenminste 18 levens geëist, ruim 170 mensen raakten besmet. Volgens Riek Gai Kok, de minister van Volksgezondheid, zet de overheid alle zeilen bij om verdere verspreiding van de ziekte te voorkomen

http://www.telegraaf.nl/gezondheid/24194473/__Cholera_teistert_Z-Soedan__.html

 

De behandeling bestaat uit het toedienen van orale rehydratievloeistof (om uitdroging tegen te gaan) en eventueel antibiotica. Als de patiënt het vocht niet tot zich kan nemen is een infuus nodig.

http://www.telegraaf.nl/gezondheid/aandoeningen/?code=33874

 

Dus als er tijdens de SHTF geen medische verzorging is dan is er geen behandeling mogelijk.

 

En het schone beekje is ook niet te vertrouwen er kan een kadaver inliggen of andere vervuiling.

 

Dus toch maar weer waterfilters bij kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tom,

 

Dit zijn één van de belangrijkste dingen die ik bij een eventuele SHTF voorspel. Veel mensen denken direct aan volledige anarchie en mensen die gelijk een TV onder hun armen meenemen bij de Mediamarkt. Die mensen zul je ook wel hebben, maar het belang van schoon drinkwater en voedsel moeten we niet onderschatten. Wij Westerlingen hebben bij lange na niet de natuurlijke weerstand als iemand die gewend is van de straat te leven. Bij de eerste de beste problemen met hygiëne zijn wij dus de eersten die kapot gaan.

 

Zelf probeer ik momenteel juist minder hygiënisch te eten en drinken om meer natuurlijke weerstand op te bouwen. Of dat werkt, weet ik niet maar ik ben eigenlijk nooit ziek als ik in natuurwater zwem en een slok binnenkrijg of als ik mezelf was en tandenpoets met regenwater uit de cisterna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Gebrek aan hygiene is een belangrijke bedreiging voor de gezondheid. Zo ook de beestenmarkt in Wuhan waar van alles en nog wat geslacht werd. Bloed en ingewanden van verschillende soorten kwam samen met het bloed van een HIV besmette persoon. De pleuris zien we nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...