Ga naar inhoud
GENEGEERD

Inbeslagname mes en ploertendoder


John-69

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Nou heb ik laats een nare ervaring gehad, Ik kreeg een huiszoeking van de politie onder het mom van de opium wet omdat 1 of andere grapjas had beweert dat er bij mij een wietplantage zou zijn wat uiteraard niet het geval was maar goed de politie ging mijn huis dus binnenstebuiten keren. Op een gegeven moment komen ze bij een kast waar mijn survival uitrusting ligt opgeslagen en tussen deze spullen lag ook een survivalmes zo'n Bear Grylls mes met fire starter en een ploertendoder. Deze werden in beslag genomen want zei de agent dit is verboden wapen bezit. Ik was het er niet mee eens en wilde geen afstand doen en vertelde de agent over mijn uitrusting het prepper gebeuren en dat het gewoon onderdeel is van deze uitrusting en dat het tevens veilig opgeborgen in de kast ligt, ik loop er niet zomaar mee buiten op straat oid. Een verhitte discussie volgde en de agent werd er nog kwaad :mad: bij omdat ik er tegen in bleef gaan. Goed ik was me mes en ploertendoder dus kwijt. Nu heb ik ook nog een boete toegestuurd gekregen van de officier van justitie omdat ik me schuldig heb gemaakt aan het navolgende misdrijf/overtreding. Omschrijving strafbaar feit: Voorhanden hebben, vervaardigen, verv.,transform. etc wapens cat1 Wet wapens en munitie, art 13 lid 1. En de hoogte van de boete bedraagt 225,00 Euro's. Ik ben het hier totaal niet mee eens en wil hier tegen in beroep gaan ook zou ik mijn spullen terug willen hebben. Mijn vraag aan jullie is heeft iemand hier ervaring mee en maak ik hierin een kans om die boete ongedaan te krijgen en zou het eventueel mogelijk zijn mijn spulletjes terug te eisen, ook ben ik benieuwd of deze spullen wel in beslag hadden mogen worden genomen. Graag zie ik een reactie hierop van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hallo allen,

 

Nou heb ik laats een nare ervaring gehad, Ik kreeg een huiszoeking van de politie onder het mom van de opium wet omdat 1 of andere grapjas had beweert dat er bij mij een wietplantage zou zijn wat uiteraard niet het geval was maar goed de politie ging mijn huis dus binnenstebuiten keren. Op een gegeven moment komen ze bij een kast waar mijn survival uitrusting ligt opgeslagen en tussen deze spullen lag ook een survivalmes zo'n Bear Grylls mes met fire starter en een ploertendoder. Deze werden in beslag genomen want zei de agent dit is verboden wapen bezit. Ik was het er niet mee eens en wilde geen afstand doen en vertelde de agent over mijn uitrusting het prepper gebeuren en dat het gewoon onderdeel is van deze uitrusting en dat het tevens veilig opgeborgen in de kast ligt, ik loop er niet zomaar mee buiten op straat oid. Een verhitte discussie volgde en de agent werd er nog kwaad :mad: bij omdat ik er tegen in bleef gaan. Goed ik was me mes en ploertendoder dus kwijt. Nu heb ik ook nog een boete toegestuurd gekregen van de officier van justitie omdat ik me schuldig heb gemaakt aan het navolgende misdrijf/overtreding. Omschrijving strafbaar feit: Voorhanden hebben, vervaardigen, verv.,transform. etc wapens cat1 Wet wapens en munitie, art 13 lid 1. En de hoogte van de boete bedraagt 225,00 Euro's. Ik ben het hier totaal niet mee eens en wil hier tegen in beroep gaan ook zou ik mijn spullen terug willen hebben. Mijn vraag aan jullie is heeft iemand hier ervaring mee en maak ik hierin een kans om die boete ongedaan te krijgen en zou het eventueel mogelijk zijn mijn spulletjes terug te eisen, ook ben ik benieuwd of deze spullen wel in beslag hadden mogen worden genomen. Graag zie ik een reactie hierop van jullie.

 

Een ploertendoder of telescopische knuppel zijn verboden in Nederland. Ik gok dat je deze in Duitsland gekocht hebt, in Nederland zijn ze niet te verkrijgen. De agent had alle recht om die in t nemen, het mes echter slaat nergens op en dit kan je gewoon terug krijgen. Anders hadden ze ook wel je keukenmessen mee kunnen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze in NL gewoon in de winkel gekocht hebt is het inderdaad zeer twijfelachtig of de inbeslagname terecht was. Wetskennis bij de politie is ook niet altijd compleet. Hoe jij gereageerd hebt vanaf de start van dit hele verhaal zal ook meespelen in hoe de politie verder gehandeld heeft hoe fout dit ook is voor iemand die onschuldig is aan wat beweerd werd. Ga naar de rechtswinkel of als je verzekering dat toelaat direct naar een advocaat en laat die verder met justitie praten. Je spullen ben je vermoedelijk permanent kwijt hoe onrechtvaardig dat ook is. Informeer meteen bij de rechtswinkel waarvan je precies aangifte moet doen vanwege die valse aangifte tegen jouw. Dat kan je helpen mocht dit niet de enige actie van dit figuur zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Nou heb ik laats een nare ervaring gehad, Ik kreeg een huiszoeking van de politie onder het mom van de opium wet omdat 1 of andere grapjas had beweert dat er bij mij een wietplantage zou zijn wat uiteraard niet het geval was maar goed de politie ging mijn huis dus binnenstebuiten keren. Op een gegeven moment komen ze bij een kast waar mijn survival uitrusting ligt opgeslagen en tussen deze spullen lag ook een survivalmes zo'n Bear Grylls mes met fire starter en een ploertendoder. Deze werden in beslag genomen want zei de agent dit is verboden wapen bezit. Ik was het er niet mee eens en wilde geen afstand doen en vertelde de agent over mijn uitrusting het prepper gebeuren en dat het gewoon onderdeel is van deze uitrusting en dat het tevens veilig opgeborgen in de kast ligt, ik loop er niet zomaar mee buiten op straat oid. Een verhitte discussie volgde en de agent werd er nog kwaad :mad: bij omdat ik er tegen in bleef gaan. Goed ik was me mes en ploertendoder dus kwijt. Nu heb ik ook nog een boete toegestuurd gekregen van de officier van justitie omdat ik me schuldig heb gemaakt aan het navolgende misdrijf/overtreding. Omschrijving strafbaar feit: Voorhanden hebben, vervaardigen, verv.,transform. etc wapens cat1 Wet wapens en munitie, art 13 lid 1. En de hoogte van de boete bedraagt 225,00 Euro's. Ik ben het hier totaal niet mee eens en wil hier tegen in beroep gaan ook zou ik mijn spullen terug willen hebben. Mijn vraag aan jullie is heeft iemand hier ervaring mee en maak ik hierin een kans om die boete ongedaan te krijgen en zou het eventueel mogelijk zijn mijn spulletjes terug te eisen, ook ben ik benieuwd of deze spullen wel in beslag hadden mogen worden genomen. Graag zie ik een reactie hierop van jullie.

 

De ploertendoder is inderdaad een verboden wapen en dus een strafbaar feit.

 

Met betrekking tot het mes had je geen afstand moeten doen.

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/messen-wetgeving.htm

 

Thuis heb ik een 2 zijdige dolk (SOG Daggert 2) en een katana (samurai zwaard). Deze zijn gewoon toegestaan volgens de wet.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Windmill, de ploertendoder heb ik in Nederland gekocht bij de plaatselijke dumpstore het is idd een uitschuifbare stalen staaf met een stalen bol erop, wel wil ik erbij zeggen dat ik deze een jaar of 10 terug had gekocht wellicht was het toen nog niet verboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peerke, Ik heb geen afstand gedaan van beide voorwerpen maar dat maakt toch niet uit want ze nemen het je gewoon af. Die boete zal ik dan waarschijnlijk toch moeten betalen, dat is balen. En die mes koste me ook 100 euro en ik moet nu een nieuwe aanschaffen met de voorwerpen die ik nu kwijt ben en de boete heb ik al gouw een schade van 500 euro :( Bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je de volgende keer wél goed op de hoogte bent van de wet en regelgeving omtrent je eigen wapens. En wat een afstandsverklaring is.

Nog handiger, koop gewoon niets meer wat verboden is, dan krijg je ook geen problemen.

Begin maar met een simpele Mora aanschaffen. Niet duur, altijd goed, niet verboden en een goed backup mes ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat als je de ploertendoder niet had gehad (of beter had opgeborgen) dat hij het mes niet in beslag had genomen.

 

Als je wel afstand had gedaan,had je dan die boete niet gekregen?

als dat zo is had je dat beter kunnen doen. voor 225 kan je heel wat bg messen kopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John-69 wat hier belangrijk is, is of je officieel afstand gedaan hebt van je mes. Volgens jou heb je dit niet gedaan. Uit jou verhaal blijkt dat het mes bij jou thuis, waar je het legaal mag hebben, aangetroffen is. Zolang je er geen afstand van gedaan hebt kun je deze inbeslagname aanvechten en zou je het mes terug moeten krijgen.

 

Wat betreft de Ploertendoder, Deze is inderdaad verboden onder de WWM categorie 1 punt 3, en de inbeslagname hiervan is dus terecht. Een boete voor het bezit van de ploertendoder is helaas ook terecht. Een boete voor het bezit van het mes kun je wel aanvechten.

 

Ik hoop voor je dat je het mes nog terug kan krijgen. In principe worden in beslag genomen (illegale) voorwerpen vernietigt, maar niet voordat zeker is dat deze niet meer aan de eigenaar terug gegeven mogen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stuudje, ik was inderdaad niet op de hoogte dat dit verboden was simpelweg omdat het gewoon te koop was bij de dumpstore wel weet ik dat het verboden is om het bij je te hebben op straat wat ook logisch is maar dat was niet het geval. Het zelfde voor de survival mes deze gewoon te koop bij Bever in Den Haag naar mijn idee mag je dit gewoon hebben maar je mag er niet mee de straat op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...