Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 24 van de 24
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ziet er goed uit! Lang mee bezig geweest?

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ziet er goed uit! Lang mee bezig geweest?
    valt wel mee, het omwikkelen met paracord gaat eigenlijk heel snel en zo'n kleine sheath was denk ik op een uurtje gemaakt
    beginnend prepper

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Mooi man. Lekker bezig.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wafels Bekijk Berichten
    [MENTION=740]chrisprep[/MENTION] mooi gemaakt, zoals anderen hierboven zeggen , allebei mooi werk .Wat betreft het lemmet beschermen tegen roest (aangezien het staal koolstofstaal is )
    had je de mesjes in een minuut of 10 een water/citroenzuur oplossing kunnen zetten . Je krijgt dan een licht grijze patina die er goed op blijf zitten en beschermd
    (citroenzuur koop je gewoon bij de drogist in als een zakje , de oplossing is plm 2 schepjes in een groot glas warm water )
    Je moet er op letten , want ik neem aan dat je ze als gebruikers mesje zult gebruiken , dat er water en vocht onder het parakoord blijft zitten waardoor
    je makkelijk roestvorming kunt krijgen onder het parakoord . Je had het staal kunnen voorzien van een blanke lak , epoxy laagje of laagje gekookte lijnolie
    (dit laatste droogt op , het hierboven is eens stille hint en niet als commentaar bedoeld )
    Maar nogmaals mooi gemaakt
    gr will
    Mooi gedaan,
    Misschien is verzinken of zo een optie.
    Ik dacht ook aan hardsolderen daar mee kan je een laagje aanbrengen,
    nog een stapje verder, misschien kun je geel koper gieten om zo een volle handvat te maken al je die dan bij werkt kun je een pracht exemplaar maken, door ook nog het handvat te graveren met diamant kopjes, van de tandarts heb ik ze in allerlei modellen gekregen.

Trouwens voor wat voor werk heb je ze ontworpen???
    En hebben ze de zelfde hardheid gekregen als voor die tijd?? wat zou de hardheid nu kunnen zijn???
    Een bestek maken van Bamboe is ook nog een uitdaging en die zijn ook best te gebruiken om te eten.

Gekookte Lijnzaad Olie werd ook veel gebruikt door schippers, de metalen schepen werden aan de binnen kant mee ingesmeerd zodat de condens met het metaal met mee kon laten roesten.
    Wel een goede zaak om het met dunne laagjes aan te brengen ander blijft het te zacht, je kunt het ook nog mengen met siccatief

Siccatief - Wikipedia
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Siccatief
    Een siccatief is een toevoeging aan bijvoorbeeld olieverf om de droogtijd te verkorten. ... terpentine worden verdund), kunnen uitsluitend verharden door opname van ... Daarom mag maar zeer weinig siccatief aan verf worden toegevoegd.
    Nogmaals mooi gedaan.
    En voor mij gelt het zelfde: het hierboven is eens stille hint en niet als commentaar bedoeld
    Mocht ik het zijn vergeten,
    Met een vriendelijke groet,
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,
    het is al een heel stuk beter geworden dan wat jaren geleden,
    de ťťn is hier goed in de ander weer in iets anders, de intentie is wel goed.

Vergelijkbare onderwerpen

1. De kleine viking :)
    Door ancestral-viking in forum Koffiecorner
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 11-09-14, 19:12
  2. Kleine kinderen en BOB
    Door Lindaja in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 12-11-13, 21:09
  3. Kleine boomgaard
    Door 12gauge in forum Tuinieren
    Reacties: 17