Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012

Doorgeschoten kroppen ijsberg sla

ik heb in mijn voortuintje een aantal doorgeschoten kroppen ijsbergsla staan.

Ik hoor van verschillende mensen; aah, daar kan je straks de zaadjes van pakken om weer te kunnen planten.

Maareuh... geen idee waar die zaadjes dan tevoorschijn komen, wanneer ik kan zien of ze rijp zijn om te oogsten (de zaadjes) en of er uberhaupt wel zaadjes aankomen. Ik weet namelijk niet of deze plantjes zaadjes produceren? iemand tips?
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik heb ook al geprobeerd zaden te winnen van diverse sla soorten . Alleen bij veldsla is mij dat gelukt .
    Een raad van mij. Geef elke dag zo een doorgeschoten sla aan jou kippen ( misschien omhoog hangen ) ze gaan de beste tijd van hun leven hebben .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Mijn tip is geduld. de kern van de krop komt omhoog. Op een gegeven moment is de sla net een kerstboom. Dan komen er bovenin bloemen. Maar ik moet zeggend at ik nog nooit het zaad geoogst heb. Volg het advies van [MENTION=1469]Geert[/MENTION] en voer ze op aan je kippen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tanfana Bekijk Berichten
    Mijn tip is geduld. de kern van de krop komt omhoog. Op een gegeven moment is de sla net een kerstboom. Dan komen er bovenin bloemen. Maar ik moet zeggend at ik nog nooit het zaad geoogst heb. Volg het advies van [MENTION=1469]Geert[/MENTION] en voer ze op aan je kippen.
    Handig om te weten hoe je van de verschillende groenten zaden trekt. Bij shtf zal je toch op jezelf aangewezen zijn voor zulke dingen ;-)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Zaden / pitten ik al geoogst heb: Broccoli, kale, tomaat, pompoen, meloen. Van de pluksla niet, omdat ik de pluksla eenvoudigweg niet lekker vond (bitter).

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Bij een shft kunnen we nog twee jaar eten van de zaadvoorraad die ik nu nog heb, Dus zelfs dan heb ik nog tijd om met zaadvermeerdering te oefenen. En van een krop sla kun je meer zaad oogsten dan dat je kunt eten.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=425]wodan[/MENTION] is er geen verschil tussen veldsla en pluksla?
    Veldsla schiet op nadat je er een maal hebt afgesneden . Pluksla pluk je welleswaar en er komen steeds weer nieuwe blaadjes . Die schieten veel later op.
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik weet enkel dat er 'pluksla' op het pakje stond (vriendin gekregen van andere vriendin en wou dat perse zaaien ook al wou ik niet...)

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Slasoorten geven meestal gele bloemetjes.
    Na de bloei vallen ze af en na een week of drie/vier kan je het zaad wegnemen.
    (Bloemstengel afknippen en binnen boven een krant verpulveren. Zachtjes blazen en je hebt het zaad nog liggen)

Maar wees een bikkel en eet ook gewoon doorgeschoten sla

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    ja waarom zou je dat niet kunnen eten?
    volgens mij iets bitterder? (jong en vers is in mijn optiek beter :P)

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten