Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar moet ik mee beginnen? Wat is belangrijk?


Longmen

Aanbevolen berichten

Van @Pr3pper heb ik 2 handige lijstjes gekregen 1. Basisartikelen om in huis te hebben en 2. Budget uitrusting.

 

Gezien de omvang van deze lijsten zou ik graag willen weten wat belangrijk is om mee te beginnen (met aanschaffen). Wat is de mate van belangrijkheid? Eerst eten? vuur? water? tools? Of met alles een begin maken?

 

Inmiddels heb ik 2 messen aangeschaft (niet uit praktisch oogpunt maar meer omdat ik ze erg mooi vind (en ja, ik weet dat dat een slecht uitgangspunt is....), zaklamp, ben ik in het bezit van redelijk wat goud en zilver en ben ik bezig met een BOL in het buitenland. Hier houdt mijn uitrusting momenteel wel mee op.

 

Hoor graag tips van de kenners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Van @Pr3pper heb ik 2 handige lijstjes gekregen 1. Basisartikelen om in huis te hebben en 2. Budget uitrusting.

 

Gezien de omvang van deze lijsten zou ik graag willen weten wat belangrijk is om mee te beginnen (met aanschaffen). Wat is de mate van belangrijkheid? Eerst eten? vuur? water? tools? Of met alles een begin maken?

 

Inmiddels heb ik 2 messen aangeschaft (niet uit praktisch oogpunt maar meer omdat ik ze erg mooi vind (en ja, ik weet dat dat een slecht uitgangspunt is....), zaklamp, ben ik in het bezit van redelijk wat goud en zilver en ben ik bezig met een BOL in het buitenland. Hier houdt mijn uitrusting momenteel wel mee op.

 

Hoor graag tips van de kenners.

 

Het antwoord op die vraag is vooral afhankelijk van waar jij je op voorbereidt. Aan de hand daarvan kan je het forum doorspitten naar verdere info.

Sowieso denk ik dat een waterfilter in ieder geval belangrijk is. Of je nou water uit een sloot, vijver of regenton haalt bij een bug in, of onderweg uit een meertje, sloot of rivier oid bij een bug out, of als je om wat voor een reden dan ook een lange afstand af moet leggen en geen mogelijkheid hebt drinken te kopen, drinkbaar water heb je hoe dan ook altijd nodig.

 

Verder dus vooral de vraag, waar wil je je op voorbereiden? Welk scenario heb jij voor ogen?

Als je de kans op een bug in groot acht, zou ik beginnen met water en eten, en alles dat je verder nodig hebt om geruime tijd binnen te kunnen blijven (zoals wc-papier ;) )

Als je de kans op een bug out groot acht, zou ik beginnen met het samenstellen van een BOB.

 

Daar is verder ontzettend veel info over te vinden :)

Hier staat oa een lijst met enkele nuttige topics :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, alles begint en eindigt met water.

Direct daarna bescherming (=onderdak/kleding/warmte) wat deels ook neerkomt op veiligheid (schuilen) zonder daar wapens mee te bedoelen.

Dan eten waaruit kan volgen vuur of een andere manier om voedsel te bereiden cq water te koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Longmen het is inderdaad niet goed iets kopen dat je mooi vindt koop het omdat het praktisch is handig goedkoop enz. Maar mooi .

Er is een vlaams boeren spreekwoord dat zegt . ,, Je bent meer met het kalf dan met de schone ,,

 

 

Nu even de verklaring.

Het kalf is meer waard dan de nageboorte ( moederkoek )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...