Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat heb je als EDC, als je ergens met een vliegtuig naartoe moet


Aanbevolen berichten

wat ik me altijd afvraag..

 

Wat heb je als EDC, als je ergens met een vliegtuig naartoe moet, en messen en dergelijke dus uit den boze zijn om op je persoon te hebben?

(ingecheckte bagage telt dus niet mee, want voor zover je weet gaat die de verkeerde vlucht op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
wat ik me altijd afvraag..

 

Wat heb je als EDC, als je ergens met een vliegtuig naartoe moet, en messen en dergelijke dus uit den boze zijn om op je persoon te hebben?

(ingecheckte bagage telt dus niet mee, want voor zover je weet gaat die de verkeerde vlucht op)

 

Vliegen heb ik nog niet gedaan. Googlen wel:

 

Hier de lijst verboden voorwerpen bij KLM.

Messen met een lemmet langer dan 5 cm zijn verboden.

 

https://www.klm.com/travel/aw_nl/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/restricted_baggage.htm#p7

 

Antwoord op jouw vraag:

 

Een klein mes. :)

 

Wat voorbeeldjes van andere preppers.

 

http://gearpatrol.com/2013/04/05/keep-calm-carry-ons-5-best-tsa-approved-pocket-knives/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vliegen heb ik nog niet gedaan. Googlen wel:

 

Hier de lijst verboden voorwerpen bij KLM.

Messen met een lemmet langer dan 5 cm zijn verboden.

 

https://www.klm.com/travel/aw_nl/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/restricted_baggage.htm#p7

 

Antwoord op jouw vraag:

 

Een klein mes. :)

 

Wat voorbeeldjes van andere preppers.

 

http://gearpatrol.com/2013/04/05/keep-calm-carry-ons-5-best-tsa-approved-pocket-knives/

 

veel success.

de leatherman squirt is mij niet gelukt in lille-lesquin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
veel success.

de leatherman squirt is mij niet gelukt in lille-lesquin.

 

Zal wel verschillen dan. Zoals ik al zei: ik heb geen ervaring met vliegen.

Een lijst met hun eigen regels onder hun neus houden moet soms wel effect kunnen hebben, lijkt mij.

 

Wat heb je met die Squirt (leuke naam eigenlijk :) ) moeten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel verschillen dan. Zoals ik al zei: ik heb geen ervaring met vliegen.

Een lijst met hun eigen regels onder hun neus houden moet soms wel effect kunnen hebben, lijkt mij.

 

Wat heb je met die Squirt (leuke naam eigenlijk :) ) moeten doen?

 

De enige 2 opties dat ze me gaven was om deze vrijwillig af te staan om "vernietigd te worden" (aka. op hun verkoopstapel leggen), of om even lekker mee te gaan naar het politiebureau om het daar uit te leggen.

 

achterlaten. terugkeren om deze in de auto te leggen, of om deze in een kluisje, of terug te sturen lieten ze me niet toe als ik daar naar vroeg...

en tegen een agent in een ander land kan je weinig beginnen - al helemaal niet als je wat minder vlot bent in de taal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
De enige 2 opties dat ze me gaven was om deze vrijwillig af te staan om "vernietigd te worden" (aka. op hun verkoopstapel leggen), of om even lekker mee te gaan naar het politiebureau om het daar uit te leggen.

 

achterlaten. terugkeren om deze in de auto te leggen, of om deze in een kluisje, of terug te sturen lieten ze me niet toe als ik daar naar vroeg...

en tegen een agent in een ander land kan je weinig beginnen - al helemaal niet als je wat minder vlot bent in de taal.

 

 

Risico dat je je mesje kwijt raakt dus.

Duidelijk, thanx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teamgenoten van mij vonden het een keer geweldig om op de terugreis vanuit ik geloof servië een stuk papier in mijn tas te doen met de tekst: Allahu akbar. Toen nog met mijn coach een tijdje bij de beveiliging gezeten........

 

Even on-topic: Er zijn natuurlijk twee scenario's waar je je EDC nodig zult hebben voor overlevingskansen; SHTF op het vliegveld of een vliegtuigcrash en je ontmoet wilson op een eiland.

 

Wat kun je dan het beste bij je hebben? dat kun je zelf het beste bepalen. Ik heb altijd een klein vuursetje bij mij in een snoepjes blikje die ik overal mee naar toe neem (met dank aan @phtvs)

een mes is dus altijd handig, een klosje touw, (lege) metalen waterfles en misschien nog een alu-deken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medikit (minimaal hechtnaald/draad, rubber slangetje (voor tourniquet en evt. waterwinning uit holtes ed.), pijnstillers, antibiotica, driehoeksdoek, alu-deken (rekening houdend met ernstige verwondingen).), klosje touw (bivak, oa. mbv. alu-deken), vuurstaaf, waterfiltertje, energie bars, seinspiegel.

 

Wel een vreemde, maar geen verontrustende combo.

Mocht je een crash al overleven. In de buurt van hulpdiensten heb je het niet nodig.

En in de wilde natuur, of op het water, heb je er genoeg aan. Er wordt snel naar je gezocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niemand dat een extra onderbroek mee neemt in de carry-on? :)

 

Hier heb ik normaal minimaal het volgende mee:

 

- Sawyer mini met extra koolstoffilter. gebruik ik regelmatig om in het buitenland kraantjeswater te drinken.

- Waterzuiveringstabletjes + opslag in de vorm van een bladder

- vuurkitje hangt standaard aan de sleutelhanger

- zaklampje

- pilletjes tegen reisziekte

- Leatherman Style PS (heeft GEEN mes, blijft verrekt handig)

- naaisetje

- schoenlepel

- spiegeltje

- tekenkaartje van de prepshop, onafhankelijk van eindlocatie.. klein genoeg

- tandenborstel + tandpasta

- handgel

- laptop, GSM + andere electronica en kabelaria nodig voor het werk, met mobile battery charger voor de GSM

- redelijke hoeveelheid cash geld van zowel huidige locatie als eindlocatie en eventuele tussenstoppen

- reserve kleren voor minimaal 1 dag tot 5 dagen (meer krijg ik niet in men rugzak :))

- varia zoals balpennen en dergelijke

 

ingecheckte bagage probeer ik te vermijden indien ik minder dan 4 dagen weg ben wegens slechte ervaringen met gemiste vluchten of overboekte vluchten waarbij je bagage dagen later pas toekomt als jij weer weg bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...