Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013

Thumbs up Rusland onderzoekt of Baltische staten wel onafhankelijk mogen zijn

Rusland onderzoekt of Baltische staten wel onafhankelijk mogen zijn
    De Russische openbare aanklager bekijkt of de beslissing van de Sovjet Unie om Estland, Letland en Litouwen onafhankelijkheid te geven wel legitiem was. "Een absurde provocatie", vindt de Litouwse minister van Buitenlandse Zaken. Het onderzoek volgt op een brief van de Russische parlementsleden Yevgeny Fyodorov en Anton Romanov die schreven dat de beslissing om de Baltische staten hun onafhankelijkheid terug te geven, genomen werd "door een ongrondwettige instituut". Deze beslissing zou juridisch fout zijn, net zoals de toekenning van de Krim aan OekraÔne.
    http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...gen-zijn.dhtml

Rusland voert de druk op de ketel nog even wat op............

Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Hierna heeft Rusland gelijk een "goede" reden om ons aan te vallen.. Wat zijn Russen toch lief.
    "Most people don't believe something can happen until it already has. That's not stupidity or weakness, that's just human nature."

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik mag Russen wel. Redelijk gastvrij. Ze weten wat feesten is. Wel af en toe wat grof in de mond.

Ik ben er niet bang voor dat Rusland ons gaat aanvallen.
    -Het Russische leger is niet je van het.
    -Als het Russische leger aanvalt, krijgen ze de wereld over zich heen.
    -De "goeie ouwe tijd" van de droom van een communistische hegemonie is voorbij.
    -Rusland heeft er meer belang bij om zelf (weer) sterk te worden, en een oorlog maakt je economisch kapot.
    -Met het gas hebben ze ons al redelijk in de tang. Waarom een prima afzet markt verknallen?

"door een ongrondwettige instituut". Ik kan niet zo snel achterhalen welk instituut dat dan wel was.
    Bij mijn weten (correct me if I am wrong) hebben de Baltische staten zelf de onafhankelijkheid uitgeroepen,
    toen in 1991 de Sovjet Unie in elkaar donderde.

Ik snap ook niet goed wat Rusland er mee wil bereiken. Er valt weinig meer aan te doen.
    Dus waarschijnlijk gewoon wat olie op het vuur.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    gewoon eventjes prikken vanuit putin zn kant, niks meer lijkt mij.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Komt alleen maar door Obama.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Rusland onderzoekt of Baltische staten wel onafhankelijk mogen zijn
    De Russische openbare aanklager bekijkt of de beslissing van de Sovjet Unie om Estland, Letland en Litouwen onafhankelijkheid te geven wel legitiem was. "Een absurde provocatie", vindt de Litouwse minister van Buitenlandse Zaken. Het onderzoek volgt op een brief van de Russische parlementsleden Yevgeny Fyodorov en Anton Romanov die schreven dat de beslissing om de Baltische staten hun onafhankelijkheid terug te geven, genomen werd "door een ongrondwettige instituut". Deze beslissing zou juridisch fout zijn, net zoals de toekenning van de Krim aan OekraÔne.
    http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...gen-zijn.dhtml

Rusland voert de druk op de ketel nog even wat op............
    en wij hebben een koning dat ongrondwettelijk op de troon zit. boe-hoe.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Van wat ik begrijp is Rusland pesten de nationale sport van de Baltische staten, nu krijgen ze een keertje reactie is het nog niet goed.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc67NL Bekijk Berichten
    Ik mag Russen wel. Redelijk gastvrij. Ze weten wat feesten is. Wel af en toe wat grof in de mond.

Ik ben er niet bang voor dat Rusland ons gaat aanvallen.
    -Het Russische leger is niet je van het.
    -Als het Russische leger aanvalt, krijgen ze de wereld over zich heen.
    -De "goeie ouwe tijd" van de droom van een communistische hegemonie is voorbij.
    -Rusland heeft er meer belang bij om zelf (weer) sterk te worden, en een oorlog maakt je economisch kapot.
    -Met het gas hebben ze ons al redelijk in de tang. Waarom een prima afzet markt verknallen?

"door een ongrondwettige instituut". Ik kan niet zo snel achterhalen welk instituut dat dan wel was.
    Bij mijn weten (correct me if I am wrong) hebben de Baltische staten zelf de onafhankelijkheid uitgeroepen,
    toen in 1991 de Sovjet Unie in elkaar donderde.

Ik snap ook niet goed wat Rusland er mee wil bereiken. Er valt weinig meer aan te doen.
    Voor een belangrijk deel ben ik het eens met je reactie. Het Russische leger zal 'ons' niet aanvallen, maar test ondertussen wel in hoeverre er sprake is van dat 'ons'. Of anders gezegd: hoever is de NAVO bereidt om te gaan staan voor artikel 5. Als NAVO zich twijfelachtiger had opgesteld, was dat een mogelijke kans geweest om ook volksopstanden te organiseren in de Baltische Staten. Niet voor niets heeft Rusland (of de Sovjet-Unie) bij de eerste verovering van de Baltische staten een actieve deportatie- en kolonisatiepolitiek gevoerd. Er bestaat een kans dat de strijd over de hoofden van deze etnische Russen wordt gespeeld. Het is aan de Baltische staten om daar verstandig mee om te gaan. Ik denk dat ze er goed aan doen om een uniform schoolsysteem in te voeren met Ests, Lets of Litouws als eerste taal en om de NAVO daar permanent te laten vestigen. En dan tot slot vraag ik me af in hoeverre Russen rationeel gedreven zijn in de zin van economie. Volgens mij streven ze die "goeie ouwe tijd" van de communistische hegemonie gewoon openlijk na. Waarom zouden ze anders een oorlog starten en financieren in Oost-OekraÔne, de Krim en GeorgiŽ?

Overigens wel interessant dat de Russen vorig jaar ingezetenen in de Baltische Staten dreigden met vervolging:

The Lithuanian prosecutor-general's office says Russia has asked for legal assistance over Lithuanians who defied orders to do their Soviet military service in 1990-91, the Delfi news portal reports. But the request was denied, a spokeswoman says, since it does not involve a criminal offence in Lithuania. The news has prompted Lithuanian security services to strongly advise the relevant people not to go to Russia or other non-EU and non-Nato countries for now. Doing so could "jeopardise the personal safety of citizens", they say.
    bron: http://www.bbc.com/news/blogs-news-f...where-29111188

en

After Lithuania declared independence from the USSR in March 1990, more than 1,500 young men obeyed a call from pro-independence leaders not to join the Soviet military, according to official figures. Almost everyone went into hiding, but dozens of people were jailed or forcibly drafted. Outstanding cases were dropped after the USSR's collapse.
    bron: http://www.bbc.com/news/blogs-news-f...where-29111188

En daar blijft het niet bij, want ondertussen wordt er door Russische functionarissen continu ingespeeld op sentiment. (En zie daar dat de deportatie- en kolonisatiepolitiek van de Sovjet Unie weer opduikt als instrument voor geopolitieke doelstellingen).

In a speech in the Latvian capital, Riga, over the weekend, a senior Russian foreign ministry official, Konstantin Dolgov, described such controversies as "a gross violation of fundamental, universal norms in the realm of human rights". Dolgov said the treatment of the Russian minority was a symptom of the rise of "neo-Nazism and xenophobia in Europe", and referred to Moscow's longstanding complaints that veterans of SS units in Estonia and Latvia had been permitted to hold annual reunions. "It is necessary to clearly recognize that such actions, carried out by many political forces, can have far-reaching, unfortunate consequences," Dolgov said.
    bron: http://www.theguardian.com/world/201...lithuania-nato

Beide bronnen zijn van september vorig jaar. Toen het conflict in OekraÔne nog geen half jaar oud was.

Het lijkt er dus op dat Rusland de facto de Baltische Staten nog steeds rekent tot haar grondgebied. Maar het grappige is wel dat ze zichzelf de erfgenamen van de Sovjet-Unie noemen (want vervolging zou gaan om dienstweigering in de Sovjet-Unie destijds), maar tegelijkertijd afstand nemen van diezelfde Sovjet-Unie in andere berichtgeving. Ik denk dat Rusland zich zelf wel bewust is van die inconsistentie, maar dat ze het bewust ambigu houdt wat haar bedoelingen zijn. Ik zou er - als ik de Baltische Staten was - niet rustig van gaan slapen in ieder geval.
    You're really in a laundry room
    You're really in a laundry room
    The clue just came to you, oh

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc67NL Bekijk Berichten
    ...
    Het antwoord wordt dat het inderdaad onwettelijk was.
    Vervolgens komen er ineens schermutselingen met de russische staatburgers aldaar,
    vervolgens zijn er ineens militairen actief, nee natuurlijk geen russen,
    vervolgens ziet Poetin zich genoodzaakt om militairen te sturen naar de buurlanden om de russen te beschermen.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2012
    De journalist Max Fisher heeft een uitgebreid onderzoek gedaan naar de mogelijkheid dat er een escalatie kan plaatsvinden en met vele insiders gesproken. Zijn bevindingen zijn redelijk beangstigend te noemen.

http://www.vox.com/2015/6/29/8858909...-war-flowchart

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 15-05-14, 19:12
  2. ABP Onafhankelijk
    Door Floesh in forum Binnenland
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 09-02-14, 14:18
  3. Doet Nederland het in zijn broek voor Rusland?
    Door DickBerts in forum Binnenland
    Reacties: 84
    Laatste Bericht: 27-01-14, 15:38
  4. Reacties: 8
    Laatste Bericht: 25-09-13, 19:35
  5. De Verenigde Staten van Europa
    Door Cyberbeer in forum Europa
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 10-08-12, 09:10

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten