Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Ha [MENTION=5097]Nebreg[/MENTION], dit zijn posts waar ik vrolijk van word! Goede uitleg en met duidelijke foto's. Eindelijk weer eens een verfrissende post die een fijne bijdrage aan het forum levert! Dank!

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drent Bekijk Berichten
    Is glaswol niet ook brandbaar?

En ik weet niet of het enkel op de foto's niet te zien is, maar volgens mij mis ik de ventilatie bij je zonnedroger?
    Nah, zo heet wordt het ook weer niet.

Ventilatie is belangrijk ja.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Ventilatie zit nu aan de zijkant (de twee ronde gaten). Indien nodig maak ik er aan de achterkant nog extra gaten bij, maar dat doe ik liever in de definitieve kast met een ventilatierooster. Dan is de doorstroming regelbaar.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    hoi Gerben.

Leuk project! Als je voor de definitieve kast gaat wil je dan een bouwtekening maken?

In het verleden heb ik op mijn werk al eens deze kast laten bouwen. Die werkt prima maar is best groot.

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nebreg Bekijk Berichten

Lijkt me een eigen topic waard, deze wil ik wel nabouwen, Laat eens weten of ie lekker werkt. En hoelang je dingen moet drogen
    lukt dat in n dag? lukt t ook met fruit? als je meer ventilatie maakt krijg je dan nog een beetje temperatuur?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nebreg Bekijk Berichten
    Ventilatie zit nu aan de zijkant (de twee ronde gaten). Indien nodig maak ik er aan de achterkant nog extra gaten bij, maar dat doe ik liever in de definitieve kast met een ventilatierooster. Dan is de doorstroming regelbaar.
    Een kachel pijpje monteren hoe warmer hoe meer er trek in de pijp is, wel aan de buitenkant isoleren, zodat bij wind de pijp niet afkoelt en de trek minder is.

Groet,
    J.J
    Mocht ik het zijn vergeten,
    Met een vriendelijke groet,
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,
    het is al een heel stuk beter geworden dan wat jaren geleden,
    de ťťn is hier goed in de ander weer in iets anders, de intentie is wel goed.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Het idee van een kachelpijp spreekt me zeker aan, al heb ik nu nog geen 3 cm om dat te realiseren. In het oorspronkelijke ontwerp (zie de officiŽle website), zit er een regelbare klep met ventilatiegaten achterop bovenin. Met 9 mm multiplex en de gebruikte latten ging dat niet lukken, want het ontbreekt dan aan constructiemogelijkheden. Wellicht is mijn kast te laag, maar heet wordt ie wel. Vandaag had ik appels willen halen om het droogeffect te testen (we zijn niet echt fruiteters). Het is er niet van gekomen. Momenteel ben ik padre de familia voor 7 personen (niet-gezin) verdeeld over 4 generaties, aangezien niemand anders het kan opbrengen. Maar da's offtopic.

Bij de volgende bouw zal ik zeker rekening houden met de installatie van een pijp, denkend aan zo'n 40mm. Het maken van een schoorsteen op het originele ontwerp maakt het wel weer een experiment, maar dat ik wil ik zeker wel doen. Een gat van een kachelpijp is altijd om te toveren in een sleuf voor een ventilatierooster.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Batterijen opladen met zonne-energie / Mobiele opladers
    Door hakin9 in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 76
    Laatste Bericht: 31-01-14, 21:07
  2. Hoe portofoon opladen met zonne energie?
    Door gebruikersnaam in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 16-08-13, 09:47
  3. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 13-12-12, 17:02

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten