Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Bijna in oorlog...

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2014

Bijna in oorlog...

Hallo allemaal.

Volgens de kranten waren we vorig jaar kort na de ramp van de MH 17 bijna in oorlog geraakt. Niet met Rusland, maar met Venezuela.
    Venezuela had een diplomaat met een verleden naar Aruba gestuurd. Vanwege diens drugsverleden werd hij gearresteerd op verzoek van de VS. Venezuela was hierover kwaad geworden, ze beriep zich op de onschendbaarheid van die persoon. Eerst dreigden ze met sancties tegen Aruba, maar later stuurden ze hun vloot op Aruba af.

Rutte was al bezig met MH 17, hij kon de rel met Venezuela er niet bij hebben. Dit liep zo hoog op. Dat ze een oorlog konden riskeren met Venezuela. Rutte besloot de diplomaat vrij te laten, om de oorlog te voorkomen. De VS werd boos om die beslissing. Rutte kon daarentegen zijn energie beter gebruiken in de afwikkeling van de ramp in Oekraïne, en nam daarbij de kwestie met de VS over de diplomaat voor lief.

We zijn daarbij weer lekker door het oog van de naald gekropen. Ik zou niet weten hoe ik gereageerd zou hebben als we in oorlog waren gekomen om een pietluttig diplomaat die volgens de Amerikanen in een cel zou moeten zitten. Achteraf is het maar goed dat we hier niets van wisten, maar een oorlog om een man, dat klinkt als het begin van wereldoorlog 1 toen de Oostenrijkse kroonprins werd vermoord.

Goed gedaan Rutte! Maar ik hoop op een ding, ik wil geen oorlog uitvechten om een man, er moet meer gebeuren voordat ik misschien naar de wapenen moet grijpen, ik hoop alleen dat dit NOOIT gebeurd. Tot die tijd kunnen we beter gaan preppen, want dit moment zal zeker vroeg of laat gebeuren.

Japio
    Leven? We overleven het wel....
    Dus dan zal ik het ook redden.
    Dan hoop ik wel dat de ergste nachtmerries niet bewaarheid worden...

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Dus jij vindt het een goede beslissing dat iemand die vast zou moeten zitten is vrijgelaten?

Ik noem dat niet met één maat meten.

Ik denk ook niet dat Aruba in de as zou zijn gelegd door Venezuela dus waarom altijd maar toegeven?
    Waar is de tijd gebleven dat wij ergens voor stonden?

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    Dus jij vindt het een goede beslissing dat iemand die vast zou moeten zitten is vrijgelaten?

Ik noem dat niet met één maat meten.

Ik denk ook niet dat Aruba in de as zou zijn gelegd door Venezuela dus waarom altijd maar toegeven?
    Waar is de tijd gebleven dat wij ergens voor stonden?

Greener
    Precies. Maar Rutte is een slappe z*k en laat liever over zich heen lopen dan ergens voor staan.
    Dus mocht NL aangevallen worden, door wie dan ook, dan zal Rutte vast klaar staan met de witte vlag. Of liever gezegd, hij zal een ambtenaar opdracht geven met de witte vlag te zwaaien zodat hij zelf op tijd weg kan vluchten

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japio Bekijk Berichten
    Achteraf is het maar goed dat we hier niets van wisten, maar een oorlog om een man, dat klinkt als het begin van wereldoorlog 1 toen de Oostenrijkse kroonprins werd vermoord.

Goed gedaan Rutte! Maar ik hoop op een ding, ik wil geen oorlog uitvechten om een man, er moet meer gebeuren voordat ik misschien naar de wapenen moet grijpen, ik hoop alleen dat dit NOOIT gebeurd. Tot die tijd kunnen we beter gaan preppen, want dit moment zal zeker vroeg of laat gebeuren.

Japio

Dat nieuws heeft uitgebreid in de media gestaan vorig jaar.

Nu.nl: http://www.nu.nl/binnenland/3838833/...maat-vrij.html

NRC: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/07/28/...aat-venezuela/

Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...Kip__op__.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...n_inval__.html

GS: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...invasie_o.html
    Laatst gewijzigd door Longmen; 11-07-15 om 16:15.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    [QUOTE=Greener;369795]Dus jij vindt het een goede beslissing dat iemand die vast zou moeten zitten is vrijgelaten?
    /QUOTE]
    Er is: "ze beriep zich op de onschendbaarheid van die persoon."
    Verder is er de dreiging van oorlog en eventuele rechtsvinding jegens één persoon af te wegen tegen elkaar.
    De VS leggen alle regels selectief naast zich neer en er is dit: Pentagon Concludes America Not Safe Unless It Conquers The World.
    In dat licht is de beslissing van Mark R (niet mijn vriend) (en ik zit niet op FB dus begrijp wat ik bedoel) te bevatten.
    [MENTION=4363]Japio[/MENTION] haalt terecht de potentiele/theoretische kans op conflict aan maar gelukkig was de zaak snel 'gesust'.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Duidelijk komkommertijd als oud nieuws als nieuws gebracht wordt.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [QUOTE=jobs;369799]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    /QUOTE]
    Er is: "ze beriep zich op de onschendbaarheid van die persoon."
    Verder is er de dreiging van oorlog en eventuele rechtsvinding jegens één persoon af te wegen tegen elkaar.
    De VS leggen alle regels selectief naast zich neer en er is dit: Pentagon Concludes America Not Safe Unless It Conquers The World.
    In dat licht is de beslissing van Mark R (niet mijn vriend) (en ik zit niet op FB dus begrijp wat ik bedoel) te bevatten.
    [MENTION=4363]Japio[/MENTION] haalt terecht de potentiele/theoretische kans op conflict aan maar gelukkig was de zaak snel 'gesust'.
    Ik snap je punt.

Zou je anders denken als het een gevangene voor het Nederlandse recht zou zijn?

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Als Rutte ballen had gehad zou hij geen buiging gemaakt hebben, zeker niet tegen Venezuela die echt geen oorlog tegen NL zou beginnen. Hadden ze het maar gedaan, dan was er een onderdrukt volk bevrijd en hadden we een hoop olie te verdelen en lekkere wijven.

Misschien niet nagedacht van [MENTION=4363]Japio[/MENTION], maar NL zit sinds jaar en dag bij de Navo. Agressie tegen één betekent agressie tegen alle Navo landen. Die lachen om het schijt legertje van Venezuela. Het land ligt aan de rand van de afgrond.

Als de VS gegronde bewijzen had laten zien tegen de Venezuelaan, dan was deze gewoon uitgeleverd.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Agressie tegen één betekent agressie tegen alle Navo landen.
    Tot op heden is de Navo vooral offensief bezig en ik kan me zo snel geen defensieve situatie herinneren.
    De agressie-regel die je aanhaalt is dan ook vooral gericht op het zaaien van omzet voor het militair industrieel complex. (de wapenspullenboel moet op peil blijven...)

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Venezuela, Venezuela, ........ . Er staat mij bij dat zij een paar jaar geleden al een oorlog wilden.
    Om de eilanden in te pikken. Vanwege de olie verwerkende industrie aldaar. Werd natuurlijk niet hardop gezegd:

Bron: Historisch Nieuwsblad.

Nee, niet die keer.

Bron: Nu.nl

Dat is ie.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Vergelijkbare onderwerpen

1. Bijna 1000
    Door tom666 in forum Koffiecorner
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 18-01-15, 20:55
  2. Bijna droom huis
    Door Lindaja in forum Koffiecorner
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 25-03-14, 19:48
  3. Terminator!... we zijn d'r bijna!
    Door Anvil in forum Internationaal