Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30
    Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yarrnick Bekijk Berichten
    In de periode voor SHTF in Nederland bestaat de kans dat de grote jacht naar zilver/goud is begonnen, als je/we gebruik maken van deze time-window kunnen we voor een paar Canadian Maple Leafs een locatie op z'n kop tikken >
    Daar zit ik ook over na te denken. Ben wel tevreden over mijn huis nu, maar niet over de hoeveelheid grond.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    hey petroman waarom denk je dat een bol een tweede huis moet zijn ?
    mijn inziens woon je als prepper in een huis, flat,studio al dan niet eigendom of huur , om gewoon leven te kunnen leiden als alle andere mensen,
    mijn ideale bol is een stuk bos aangepast naar mijn wensen , ver weg van de bewoonde wereld .
    greetz lebaro

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Nou, hier is onze BOL meteen ook onze woonplek. Met alle dieren en moestuin zou ik niet weten waar ik anders het beter zou hebben.
    Maar goed, inderdaad in het noorden is het goedkoper en daarom wonen we hier. Een boerderijtje, 1.2 ha grond en een grote (vis) vijver, een kas van 3x6 m2, Werkplaats van 6 x 12 m. Mooie moestuin, ik weet werkelijk niet waar ik een BOL voor zou moeten gebruiken, als het hier niet lukt dan nergens.
    In aanbouw, smederij.
    In aanbouw, composttoilet in het bos.
    Nou dan, we gaan het redden.
    Zo niet dan heeft het niet aan de voorbereiding gelegen...

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dubbel0 Bekijk Berichten
    het loopt niet alleen leeg.. het zakt nog weg hier ook...
    Wel als je geen constructieve maatregelen neemt. Ik zie het probleem dus niet.
    You're really in a laundry room
    The clue just came to you, oh

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lebaro Bekijk Berichten
    hey petroman waarom denk je dat een bol een tweede huis moet zijn ?
    mijn inziens woon je als prepper in een huis, flat,studio al dan niet eigendom of huur , om gewoon leven te kunnen leiden als alle andere mensen,
    mijn ideale bol is een stuk bos aangepast naar mijn wensen , ver weg van de bewoonde wereld .
    greetz lebaro
    Voor mij moet je niets.
    Maar 95% van de keren dat het over een BOL gaat is dit een huis, woning elders. Woning kan ook, in mijn ogen, een tent, grot, hol zijn.

De definitie is:
    Een Bug out Location (BoL) is de plek waar een prepper naartoe wil kunnen vertrekken als de SHTF. Basiskenmerken van een BoL zijn: goed bereikbaar, mogelijkheden voor zelfvoorzienendheid (vruchtbare grond, waterbron etc.) en goed verdedigbaar. De voorkeur in de keuze van een BoL gaat vaak uit naar een dunbevolkt gebiedt.
    Dus dat houd in dat je naar elders vertrekt. Natuurlijk kan je net als [MENTION=1167]Roel[/MENTION] ook gewoon thuis blijven, daar waar je nu woont. Maar dat is technisch gesproken geen BOL, maar BIL.
    "Bug in location" .
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GodelEscherBach Bekijk Berichten
    Wel als je geen constructieve maatregelen neemt. Ik zie het probleem dus niet.
    mooi dat geeft de huizenverkoop hier weer een boost, als jij het probleem hier niet ziet zullen er ongetwijfeld meer zijn die dat niet zien

grunn, kom en prep !
    Saxon 7:2 Believe what is right
    Indeed, The Peaceful Majority Is Irrelevant !

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Een BOL kan vanalles zijn.
    Een plek op gepaste afstand van je eigen woning waar je denk te kunnen overleven c.q. afwachten tot de kust 'thuis' weer veilig is.
    De BOL kan dus best een appartementje elders zijn waar je b.v. een jaar voeding hebt klaarliggen en af en toe op vakantie heen gaat.
    Een ander houdt meer rekening met ineenstorting van de samenleving over een groter gebied en zoekt het in een plek ver van de steden.
    Het ligt maar net aan het scenario waar je rekening mee wilt houden.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Een BOL kan vanalles zijn.
    Een plek op gepaste afstand van je eigen woning waar je denk te kunnen overleven c.q. afwachten tot de kust 'thuis' weer veilig is.
    De BOL kan dus best een appartementje elders zijn waar je b.v. een jaar voeding hebt klaarliggen en af en toe op vakantie heen gaat.
    Een ander houdt meer rekening met ineenstorting van de samenleving over een groter gebied en zoekt het in een plek ver van de steden.
    Het ligt maar net aan het scenario waar je rekening mee wilt houden.
    Een apartementje elders is volgens mij ook een 2de woning/huis.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dubbel0 Bekijk Berichten
    mooi dat geeft de huizenverkoop hier weer een boost, als jij het probleem hier niet ziet zullen er ongetwijfeld meer zijn die dat niet zien

grunn, kom en prep !
    Misschien komt het ook door mijn bouwkundige achtergrond en het gegeven dat vooral ouwe meuk instort. Goed gefundeerde woningen zijn minder kwetsbaar. Dus aandacht gaat uit naar een goede fundering en wellicht iets stevigere constructie. Maar dergelijke elementen zal een echte Prepper sowieso essentieel vinden.
    The clue just came to you, oh

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GodelEscherBach Bekijk Berichten
    Misschien komt het ook door mijn bouwkundige achtergrond en het gegeven dat vooral ouwe meuk instort. Goed gefundeerde woningen zijn minder kwetsbaar. Dus aandacht gaat uit naar een goede fundering en wellicht iets stevigere constructie. Maar dergelijke elementen zal een echte Prepper sowieso essentieel vinden.
    dus als ik het goed begrijp zeg jij dat men huizen moet bouwen die tegen aardbevingen moeten kunnen in een gebied waar die van nature niet voorkomt om in het geval van door de mens veroorzaakte aardschokken er toch tegen te kunnen? Prima logica ! *rijkt Godel een veer aan*

"Groningen moet ingrijpender op de schop dan tot nu toe bekend. Niet 90.000 woningen in Groningen zijn onveilig bij een zware aardbeving en moeten worden verstevigd maar 152.000 van de in totaal 212.500 huizen en appartementen in het gaswinningsgebied."
    (geciteerd uit: http://www.nrc.nl/nieuws/2015/04/20/...ng-dan-bekend/ )

Helaas is daarvan lang niet alles "ouwe meuk" al is het wel een gegeven dat ouwe meuk natuurlijk als eerste instort. Het lijkt me dat voor die conclusie geen"bouwkundige achtergrond" nodig is . *kuch*

ik zou zeggen, geniet lekker van het groningse gas en als je nog wat centjes en kennis over hebt, investeer het in groningen.
    Saxon 7:2 Believe what is right
    Indeed, The Peaceful Majority Is Irrelevant !

Vergelijkbare onderwerpen

1. 6 VWO'ers zoeken preppers voor profielwerkstuk
    Door JeroenFrank in forum Preppers in de Media
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 25-03-15, 19:12
  2. Zoeken naar berichten op het forum.
    Door houthe in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 24-09-14, 21:25
  3. Voor wie wat noodrantsoenen zoeken, MP
    Door larik in forum Eten en drinken
    Reacties: 12