Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Prep zalf


AWOL

Aanbevolen berichten

Ruim een maand geleden hebben een aantal van ons van @Mr. Gold de kans gekregen om een test tube van Prep Zalf uit te proberen.

Zie: http://preppers.nl/forum/threads/12912-De-enige-echte-Prepzalf-nu-in-de-Prepshop-reviewers-gezocht

 

En in de prepshop:

https://prepshop.nl/prep-huidcreme-in-pot-250ml

https://prepshop.nl/prep-huidcreme-in-tube-25ml

https://prepshop.nl/prep-huidcreme-in-tube-125ml

 

prep_skin_protective_cream_125ml_-_prepshop.nl.jpg.9537cad5b654da749292c722d2215ebf.jpg

 

Geclaimde eigenschappen van de prep zalf:

 

Prep Cream heeft een unieke huidbeschermende samenstelling, een combinatie van natuurlijke aromatische verbindingen, etherische oliën en smeermiddelen op basis van een verzachtende crème.

Prep bevat ook een krachtig antiseptisch middel dat helpt om de huid schoon te houden.

 

De actieve componenten in Prep Cream hebben de volgende effecten op de huid:

* verzachtend

* verkoelend

* antiseptisch

* verzachtend

* en een mild verdovend effect.

Dit alles maakt Prep Cream geschikt voor alle huidtypen en het is in het bijzonder zeer effectief voor de bescherming van de gevoelige huid.

 

Het verlichten van HUIDIRRITATIE

Prep Cream kan worden gebruikt voor het hele gezin want het heeft een breed scala van toepassingen voor huidklachten, bijvoorbeeld om de huid te verlichten bij:

 

Een droge en gebarsten huid

Irritatie na het sporten

Insectenbeten en -steken

Verbranden door de zon

De irritatie van luieruitslag

Vermoeide voeten.

Prep Cream kan ook worden gebruikt als middel bij patiënten die last hebben van doorliggen.

 

Massage met Prep Cream verfrist de huid en bevordert de bloedsomloop. Deze combinatie kan helpen om de kans op doorliggen (decubitus) te verminderen.

 

De geur vind ik niet bijzonder aantrekkelijk, tegelijkertijd vind ik dat niet zo belangrijk. De geur doet mij denken aan tijgerbalsem, maar minder sterk.

De zalf trekt snel in de huid en is niet vettig, de geur neemt snel af.

 

Ik heb af en toe last van lichte vormen van eczeem en hoopte dat deze zalf daar wat verlichting in zou geven. Alhoewel het, kortstondig, de jeuk wat verlichtte lost het de problemen niet op in mijn geval.

 

Wel werkte de zalf goed op kleine huidverwondingen als ondiepe sneetjes en schaafwondjes. Het verdovend effect heb ik daarbij niet zo gemerkt maar ik had zeker de indruk dat de huid minder tijd nodig had zich te herstellen. Ook 'roodheid' van de huid was sneller verdwenen.

Ik heb de laatste tijd nogal veel schoongemaakt in mijn huis met zaken als bleekwater en ammonia en ondanks dat ik daarbij meestal huishoudhandschoenen droeg \kwam het toch voor dat mijn handen zeer droog waren. Ook daarvoor was de prepzalf zeer geschikt om de huid snel te kalmeren en opnieuw te conditioneren / hydrateren.

 

Het verkoelend effect merkte ik weinig van tot ik de prep zalf eens gebruikte voor mijn gezicht na het scheren. Dan voel je het effect duidelijk.

 

Al met al vind ik het een prettige en bruikbare zalf maar ik ben er niet perse van overtuigt dat het echt veel grote voordelen biedt ten opzichte van andere beschikbare crèmes, of het moet de algemene inzetbaarheid zijn.

Wel kan ik iedereen aanraden er zelf eens een tube van te kopen. Voor op reis of in de BOB is het denk ik wel een goed huidverzorgingsproduct dat op allerlei manieren valt te gebruiken.

 

Wederom hartelijk dank aan het forum en de prepshop om een product te mogen uitproberen.

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuke review @AWOL. Ik gebruik eigenlijk altijd Purol (gewoon vaseline met een lekker geurtje) voor schrale/droge plekken http://purol.nl/producten/zalf/. M'n handen zijn nogal eens beschadigd door klimwerk en eelt dat nogal hard wordt. Dan is een vettige substantie een "weldaad" voor je huid. (wel na het klimmen gebruiken anders kom je nergens....:cool: )

Het voordeel van Purol is dat het alleen vettig is en weinig tot geen toevoegingen heeft die een allergische reactie kunnen geven. Oja en ideeal als vuurstarter met een wattenbolletje....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik had deze even gemist @AWOL :o

Heel erg bedankt voor het uittesten en als ik het zo lees is het zeker een prima creme voor allerhande dingen die je onderweg en thuis tegen komt. :D

Inmiddels heb ik voor mezelf ook een merk gevonden die ongeveer dezelfde eigenschappen maar niet dezelfde ingredienten heeft en prima voor m'n lichaam werkt.

Zelf vind ik het fijn dat je niet verschillende tubes in de tas hoeft te doen en dat slechts een product voldoet voor verschillende verzorgingsdoeleindes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...