Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 56
    Adventurer
    Ingeschreven
    Apr 2015

Cool Investeren in koper (10cent)

Natuurlijk zijn goud en zilver de metalen die het meest zullen exploderen in waarde. De mensen die nu deze metalen kopen zullen enorm rijk zijn, mits ze niet iedereen gaan betalen met 1 troy ounce muntstukken omdat ze geen andere hebben.
    Ik raad sterk af dat wanneer de poep over de ventilator gaat met zulke enorme hoeveelheden te betalen. De prijs van zilver die nu staat is nep, en wanneer de voorraad op is zal het papier zilver in het systeem dat ongetwijfeld 95%+ is verdampen in waarde. Waardoor de zilverprijs enorm zal stijgen. Historisch is de verhouding van goud op zilver 1 op 10 en die is nu 1 op 72.

Gefeliciteerd je bent rijk. Je hebt zilver en iedereen wilt het - niemand heeft het. Wanneer je gaat betalen voor voedsel/diensten etc. met 31gram zilver munten geef je een fortuin weg en ben je niet verstandig bezig. Nadat je genoten hebt van de deflatie van zilver(je koopkracht is toegenomen), ga je zorgen voor een enorme inflatie op de markt - want je kunt tenslotte alleen betalen met 31gram munten. Hier is geen economie mee op te bouwen.
    Dit is te vergelijken met wanneer mensen in Nederland alleen zouden kunnen betalen met briefjes van Ä 500, om het zacht te zeggen.

Als je kijkt naar de Euro munten ben ik tot de conclusie gekomen dat 10 cent met 89% koper en 4,1 gram het meest winstgevend is om in te investeren. Wanneer je rolletjes van 10 cent gaat aanschaffen zul je geen verlies maken omdat je dezelfde hoeveelheid in Euro's behoud.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Euromunten

In andere landen heb je munten waarvan de grondstoffen hoger zijn dan het bedrag dat het muntje beweert waard te zijn, dit is niet zo in Europa. Wanneer je waarde voor waarde gaat ruilen is er een moment dat zoveel gram/kg koper 1 gram zilver waard is. Dat zal gaande weg wel duidelijk worden. En dit zal de precieze manier worden van betalen. Wees zuinig met je zilver/goud, het is een gift!

Ik denk dat de meeste mensen hier een voorraad aan briefpapier hebben naast hun zilver en goud. Wanneer nare dingen gebeuren zoals dat de euro munt niet meer bestaat heb je aan briefpapier enkel sanitaire voorzieningen. Munten hebben op dit punt de waarde van de metalen.
    In een ander scenario wanneer de prijs van koper gaat stijgen kun je ook op het punt komen dat de 10 cent muntstuk meer waard is dan op het muntje vermeld staat.

IdeeŽn?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yarrnick Bekijk Berichten
    In een ander scenario wanneer de prijs van koper gaat stijgen kun je ook op het punt komen dat de 10 cent muntstuk meer waard is dan op het muntje vermeld staat.

IdeeŽn?
    De waarde van dat stukje metaal blijft gelijk, de waarde van 10(Euro)cent die daalt... Je referentie van 'waarde' moet je LOS zien van valuta... Druk het eens uit in appels, wollen truien of schroevendraaiers.

Vroeger sneed men al stukjes van munten en gebruikte men en weegschaal... Ik zie dus het probleem niet.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Ik verwacht niet dat mocht de euro verdwijnen, dat je euro-tjes dan niet meer in te wisselen zijn voor een andere munt. Ik kan ook nergens vinden of dat zoiets ooit is gebeurd in een west-europees land.
    Welke waarde je euro's hebben als je gaat inwisselen is natuurlijk wel relevant. Maar compleet waardeloos en niet inwisselbaar, lijkt mij erg stug.
    Mocht zo'n situatie wel ontstaan, dan heb je ongetwijfeld andere problemen dan de waarde van je euro-tjes waar je je echt zorgen over moet maken.

Misschien ook een gek idee, maar waarom zou goud en zilver zijn waarde wel houden in zo'n situatie? Kan me zo voorstellen dat goud en zilver ook hun waarde verliezen in een extreme situatie waarbij de euro (of welke andere munt dan ook) waardeloos worden.
    Het zou zelfs zo kunnen zijn dat een overheid besluit de handel en bezit van goud of zilver na een SHTF te verbieden of in ieder geval de waarde vast te stellen op 0,0

De waarde van goud en zilver wordt nog steeds bepaald door vraag en aanbod. Als de vraag 0,0 is is de waarde ook meteen 0,0 ;-)

Adventurer
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    De waarde van dat stukje metaal blijft gelijk, de waarde van 10(Euro)cent die daalt... Je referentie van 'waarde' moet je LOS zien van valuta... Druk het eens uit in appels, wollen truien of schroevendraaiers.

Vroeger sneed men al stukjes van munten en gebruikte men en weegschaal... Ik zie dus het probleem niet.
    Je maakt volgens mij een denkfout, zowel als dat de euro in flux is, zijn grondstoffen ook in flux. De waarde van metaal(of producten) blijven niet gelijk, alleen omdat 1kg tegen EUR genoteerd staat op de grafiek, vraag en aanbod.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Ik verwacht niet dat mocht de euro verdwijnen, dat je euro-tjes dan niet meer in te wisselen zijn voor een andere munt. Ik kan ook nergens vinden of dat zoiets ooit is gebeurd in een west-europees land.
    Welke waarde je euro's hebben als je gaat inwisselen is natuurlijk wel relevant. Maar compleet waardeloos en niet inwisselbaar, lijkt mij erg stug.
    Mocht zo'n situatie wel ontstaan, dan heb je ongetwijfeld andere problemen dan de waarde van je euro-tjes waar je je echt zorgen over moet maken.

Misschien ook een gek idee, maar waarom zou goud en zilver zijn waarde wel houden in zo'n situatie? Kan me zo voorstellen dat goud en zilver ook hun waarde verliezen in een extreme situatie waarbij de euro (of welke andere munt dan ook) waardeloos worden.
    Het zou zelfs zo kunnen zijn dat een overheid besluit de handel en bezit van goud of zilver na een SHTF te verbieden of in ieder geval de waarde vast te stellen op 0,0

De waarde van goud en zilver wordt nog steeds bepaald door vraag en aanbod. Als de vraag 0,0 is is de waarde ook meteen 0,0 ;-)
    Door geldprinterij/schulden zal de waarde van elk fiduciair geld terug keren naar zijn oorspronkelijke waarde: niets (wiskundige zekerheid). En wanneer dat feest begint heb je liever goud/zilver dat onbetaalbaar zou zijn als je het zou willen betalen met briefgeld. Het maakt niet uit wat een regering geeft voor je waardeloze munten, het gaat erom wat jij ervoor kan krijgen (grondstofwaarde).

De waardering van zilver(en goud) is zwaar onderdrukt, in een slechte economie waar in mensen hun welvaart willen verdedigen is een stijgende prijs van zilver de achillespees van het bankster systeem. De prijs wordt bevochten met fraude terwijl grote banken zoals JP Morgan enorme hoeveelheden zilver dagelijks kopen. Wanneer de AIIB online komt en China hun munt aan de goud gaat koppelen(internationale handel) zal de wereld massaal hun Amerikaanse staatsobligaties dumpen om de Yuan als reservemunt te gebruiken, America krijg een hyperinflatie.

Goud/zilver is fysiek en schaars, en historisch bewezen dat goud en zilver de terugval is van elk Fiduciair geldsysteem.

En ja de kans bestaat dat zilver/goud verboden wordt. Dat zou naar zijn. Dit is in Amerika ergens tijdens de depressie gebeurd, alle gouden munten moesten ingeleverd worden. En toen dat gedaan was hebben ze de dollar tegen goud ratio verdubbelt, diefstal dus.
    Laatst gewijzigd door Yarrnick; 14-07-15 om 15:09.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Goud, alsmede andere edelmetalen, zijn al meer dan 5000 jaar een uitwisselingsmedium met alle kenmerken van geld. Geld dient aan een aantal criteria te voldoen waaronder:

a. Algemeen aanvaardbaar ruilmiddel (goud is overal ter wereld inwisselbaar terwijl niet alle papieren valuta dat zijn. De Zimbabwaanse Dollar heeft buiten Zimbabwe geen enkele koopkracht).
    b. Deelbaar (als een goudstaaf in tweeŽn wordt gedeeld blijft de totale waarde hetzelfde).
    c. Compact, eenvoudig te transporteren en een hoge waarde per gewichtseenheid.
    d. Relatief zeldzaam en moeilijk te verkrijgen. (Papieren geld heeft deze eigenschap niet omdat dit onbeperkt kan worden aangemaakt door overheden).
    e. Slijtvast en onverwoestbaar (99% van al het goud dat ooit is gedolven is nog steeds beschikbaar).

'Het verleden heeft laten zien dat ieder papieren geldsysteem dat ooit is bedacht ten onder is gegaan door onverantwoorde acties van politici en centrale bankiers waardoor er hyperinflatie ontstond of er extreme devaluaties werden doorgevoerd. Ieder papieren geldsysteem krijgt op een gegeven moment te maken met een gebrek aan vertrouwen van de bevolking en dan ontstaat de situatie dat iedereen tegelijkertijd zijn geld wil omzetten in fysieke goederen en is de waarde van de valuta gedaald naar nul. Hierop is geen enkele uitzondering te vinden in de geschiedenis. 100% van alle papieren geldsystemen zijn ten onder gegaan. Het huidige papieren dollar en euro systeem loopt, m.i., ook op zijn eind, de voorbeelden van financiŽle problemen ten gevolge van een te hoge schuldenlast zijn dagelijks in het nieuws'.

Kortom, het idee van [MENTION=4986]Yarrnick[/MENTION] is zo gek nog niet.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Je maakt volgens mij een denkfout, zowel als dat de euro in flux is, zijn grondstoffen ook in flux. De waarde van metaal(of producten) blijven niet gelijk, alleen omdat 1kg tegen EUR genoteerd staat op de grafiek, vraag en aanbod.
    Alles gaat op en neer, ik bedoel dat als je valuta als de referentie van 'waarde' neemt, dit geen goed begin (meer) is... juist omdat de 'waarde' ervan zo verwaterd wordt. Ik zie nergens waar ik een denkfout maak.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    IdeeŽn?
    Je hebt helemaal gelijk !!!!! MAAR in een ander tijdperk toen koperen munten nog echt van koper waren heb ik dat zelfs meegemaakt. De halve frankjes (koperen BEF) waren meer waard aan koper dan aan muntwaarde. Kunstenaars wisselden hun briefjesgeld om in koperen muntjes om met het koper bronzen beelden te gieten!

ALLEEN zijn de koperKLEURIGE muntjes van vandaag niet meer gemaakt van koper. Ze hebben niets te maken met koper. Het is staal met een klein laagje koper. 95% staal, 5% koper. Zo goed als waardeloos dus ... . Je idee was wel goed. Je kan wel koper afval sparen. Denk daarbij aan koperen sanitair, warmtewisselaars uit oude boilers, oude elektromotoren (met koperen windingen), oude elektrische leidingen, ... Zodra de koperprijs weer opveert, kan jij dan je koper'grondstof' verkopen.

Je kan ook oude contactoren, printplaten uit oude computer, oude mobieltjes, ed sparen. Ik doe dat in elk geval. Ik gooi die spullen gewoon in een oude schoendoos en besteed er verder geen aandacht aan. Als de goudprijs ooit eens 'ontploft' zal dat afval allicht ooit wel geld waard zijn. En anders was het een leuk plan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Euromunten
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    ALLEEN zijn de koperKLEURIGE muntjes van vandaag niet meer gemaakt van koper. Ze hebben niets te maken met koper. Het is staal met een klein laagje koper. 95% staal, 5% koper. Zo goed als waardeloos dus ... .
    Op wikipedia staat over de 10,20 en 50 eurocentmunten samenstelling:

89% koper
    5% aluminium
    5% zink
    1% tin

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    2 Euro
    Metaal: Kern: nikkel/messing, rand: koper/nikkel*
    Gewicht: 8,50 gram
    Diameter: 25,75 mm
    Rand: fijne karteling

1 Euro
    Metaal: Kern: koper/nikkel, rand: nikkel/messing*
    Gewicht: 7,50 gram
    Diameter: 23,25 mm
    Rand: Fijne karteling, drie keer onderbroken

0,50 Euro
    Metaal: Nordic Gold*
    Gewicht: 7,80 gram
    Diameter: 24,25 mm
    Rand: Grove karteling

0,20 Euro
    Gewicht: 5,74 gram
    Diameter: 22,25 mm
    Rand: Glad met zeven inkepingen (z.g. 'Spaanse bloem')

0,10 Euro
    Gewicht: 4,10 gram
    Diameter: 19,75 mm
    Rand: Grove karteling

0,05 Euro
    Metaal: Verkoperd staal
    Gewicht: 3,92 gram
    Diameter: 21,25 mm
    Rand: Glad

0,02 Euro
    Gewicht: 3,06 gram
    Diameter: 18,75 mm

0,01 Euro
    Gewicht: 2,30 gram
    Diameter: 16,75 mm

* Gebruikte legeringen in euromunten:
    Koper/nikkel: 75% koper, 25% nikkel
    Nikkel/messing: 75% koper,20% zink 5% nikkel
    Nordic Gold: 89% koper, 5% aluminium, 5% zink, 1% tin

Bron: Koninklijke Nederlandse Munt

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Longmen Bekijk Berichten
    Nordic Gold: 89% koper, 5% aluminium, 5% zink, 1% tin
    All That Glitters Ain't Gold.... (zie een song die uit kwam in 1995)
    Bizar dat ze het wel aan goud refereren maar dat spul nergens meer toepassen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Koper breekijzer wordt in de gaten gehouden
    Door Tom in forum Binnenland
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 19-11-14, 20:40
  2. Poll wel of niet investeren in APP
    Door sunnysuzanna in forum Eten en drinken
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 22-10-14, 05:20
  3. Investeren in euromunten
    Door Hollander in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 30