[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23
    Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Op een eiland ergens in de Atlantische Oceaan.
    Alle hete dingen die niet met water mengbaar zijn vliegen in de fik als je ze met water blust. Dat komt omdat het water verdampt, dus zet het uit, dit neemt al het (brandend) vet mee dus verspreidt dit het vuur. Denk bijvoorbeeld aan frituurvet, kaarsvet, gesmolten kaas etc.. ect... ect...

Banned
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Goede post. Ik heb een brand deken in de keuken maar nadat die dingen massaal werden afgekeurd weet ik niet of ie gaat werken of niet. Ik heb geen friteuse meer maar heb wel altijd deksels klaarliggen die op m'n pannen passen. En natuurlijk kun je een handdoek nat maken en erop mikken. Ook schuim en poederblusser aanwezig. Weet eigenlijk niet goed wat het beste is voor een brandende pan. Ik heb geen co2 blusser helaas.
    Branddekens zijn niet afgekeurd omdat ze niet zouden werken, integendeel zelfs, ze werken zéér goed.
    Ze zijn afgekeurd ivm hygiëne. Het is jarenlang een dilemma geweest in de horeca.

Had je een branddeken werd je door de Voedsel en warenautoriteit afgekeurd ivm slechte hygiëne.
    Had je geen branddeken werd je afgekeurd door de brandweer ivm beperkte blusmogelijkheden.
    De kogel is nu door de kerk en hygiëne is belangrijker dan brandveiligheid.

Ik zeg gewoon houden

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bla Bla Bekijk Berichten
    Branddekens zijn niet afgekeurd omdat ze niet zouden werken, integendeel zelfs, ze werken zéér goed.
    Ze zijn afgekeurd ivm hygiëne. Het is jarenlang een dilemma geweest in de horeca.

Had je een branddeken werd je door de Voedsel en warenautoriteit afgekeurd ivm slechte hygiëne.
    Had je geen branddeken werd je afgekeurd door de brandweer ivm beperkte blusmogelijkheden.
    De kogel is nu door de kerk en hygiëne is belangrijker dan brandveiligheid.

Ik zeg gewoon houden
    Sommige branddekens waren/zijn onveilig omdat ze gewoon in de fik vliegen. Ligt me iets bij dat daar een post op het forum over geweest is......

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Sommige branddekens waren/zijn onveilig omdat ze gewoon in de fik vliegen. Ligt me iets bij dat daar een post op het forum over geweest is......
    4 van de 10 vatten vlam...https://www.nvwa.nl/actueel/nieuws/n...-en-vetbranden
    So Long, and Thanks for All the Fish

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Gebruik geen blusdekens voor frituurbranden!
    Uit nader onderzoek van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) is gebleken dat blusdekens niet geschikt zijn om de huidige type frituurbranden te kunnen doven. VEBON adviseert consumenten frituurbranden bij voorkeur met een vetblusser doven. Frituurbranden kunnen ontstaan bij het bakken van oliebollen, friet, kroketten, loempia’s, etc. Blus in ieder geval nooit met water, dat verergert de situatie. Blusdekens zijn prima bruikbaar voor andere kleine beginnende branden en voor het doven van een in brand geraakte persoon.
    VEBON waarschuwt geen blusdekens te gebruiken voor frituurbranden!
    http://frituurbrand.nl/?categorie=22

Banned
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Is het niet mogelijk dat troep sowieso onveilig is? Die keren dat ik gebruik heb meegemaakt voldeed het prima.
    Grootste nadeel van dit soort systemen (alsmede koolmonoxidemelders, CO2-blussers etc) is dat je op het moment suprême er blindelings op moet vertrouwen. Je kan ze niet testen vooraf of het daadwerkelijk werkt.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten

80% zijn gezakt voor de vuurproef.

http://www.test-aankoop.be/woning-en...dekens-zinloos

de merken en hun beoordeling.

Naam:     tmp1f6b.jpg
Bekeken:  211
Groote:   100,0 KB

btw een borrelglaasje water volstaat al en als het vet heet genoeg is zijn een paar druppels al voldoende voor een vuurbal.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bla Bla Bekijk Berichten
    Je kan ze niet testen vooraf of het daadwerkelijk werkt.
    Dat testen doet de NVWA dus. Opdat we er wel blindelings op kunnen vertrouwen.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Banned
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Dat is steeksproefgewijs en betekend niet dat mijn product per definitie slecht is.
    Ik vertrouw er op dat de verdere uitkomsten betrouwbaar zijn, maar ik zal persoonlijk nieuwe ongebruikte blusdekens niet van de hand doen.
    Wel zou ik niet snel de blusdeken of iets dergelijks pakken. Eerst gewoon de deksel op de pan doen en de hittebron uit zetten zal de eerste reactie zijn.

Daarna zien we verder.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Heb de documentatie van de NVWA test nog niet bekeken, maar tijdens de brandweer cursus (Manschappen en Manschappen 1) wordt de vet-pan er ook altijd een keer bij gepakt. Vervolgens moet je op verschillende manieren de zaak doven en ook met een blusdeken.
    Het klopt dat veel blusdekens vlam vatten bij onjuist gebruik! Als het gas nog op het stel staat, is er een vuurbron welke een mooie, constante vlam geeft onder het deken, omdat de warmte nergens meer naartoe kan krijgt de deken de volle laag! Je zal zo'n test ook bijna nooit met een E-stel zien helaas.
    Daarom: gas dicht draaien! Of zelfs het aller beste, VOOR het bakken/braden, zorg dat er een passende deksel in de buurt ligt...

Heb gelezen dat ze een vetblusser adviseren, maar die zijn ook verschrikkelijk gevaarlijk als je deze onjuist gebruikt. De straal met blusmiddel kan er zo hard uit komen dat het brandende vet uit de pan wordt gespoten en de keuken rond. Doet het ook altijd goed bij de cursus!

En vergeet niet: Het is altijd beter een blus deken te gebruiken dan om helemaal niets te doen!

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 18
    Laatste Bericht: 04-08-14, 13:12
  2. Kussenzak wibra 2 €, 90 liter water
    Door Dristal in forum Reviews
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 27-11-12, 22:34
  3. Reacties: 10
    Laatste Bericht: 07-11-12, 19:49

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten